Calamiteit melden?

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar: 085 - 0646900

Calamiteit melden?

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar: 085 - 0646900

Storingen

Actueel
Storingen
Werkzaamheden

Storing upgraden/migreren xDSL

Van: 04-12-2017 11:00
Tot: 04-12-2017 11:00
Er is een storing in het upgraden en migreren van xDSL lijnen wanneer er geen NLS1 en NLS2 aders meer beschikbaar zijn. Er word gewerkt aan een oplossing.

Leverstraat mobiel

Van: 14-12-2017 11:00
Tot: 14-12-2017 02:00
Van donderdag 14 december 11:00 uur tot donderdag 14 december 14:00 uur voert KPN onderhoud uit waarbij telefoonnummers voor Data Only abonnementen worden gewijzigd in 097-nummers. Tijdens de werkzaamheden is de leverstraat voor mobiele diensten niet beschikbaar. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren SIM-wissels uit te voeren SIM blokkades uit te voeren Vast Mobiel integratie op te leveren Orders die u gedurende deze periode bij ons besteld zullen na 14:00 uur opgeleverd worden.
Tijdens de werkzaamheden ontvangt u SMS notificaties (zoals grensoverschrijdingsberichten) mogelijk met een vertraging. Voor blokkeringen en SIM-wissels neemt u gedurende het onderhoud contact op met VoIP delivery op nummer 088 437 26 36 (optie 2-2)

IRMA

Van: 14-12-2017 09:00
Tot: 14-12-2017 11:59
Op donderdag 14 december 2017 tussen 21:00 uur en 23:59 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan IRMA.
Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met IRMA worden verbroken.
IRMA is direct na de update weer beschikbaar. Wij adviseren u wijzigingen in IRMA op te slaan voordat de update wordt uitgevoerd.
Voor vragen of opmerkingen met betrekking tot dit bericht kunt u contact opnemen.

Telefonie platform

Van: 14-12-2017 10:00
Tot: 14-12-2017 11:00
Op donderdag 14 december 2017 van 22:00 uur tot 23:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform.
Vanwege de redundante opbouw van het platform is er geen impact voor het telefonieverkeer tijdens het onderhoud. Onze engineers zullen na het onderhoud het telefonieverkeer monitoren.

Ticketsysteem

Van: 18-12-2017 08:00
Tot: 18-12-2017 11:59
Op maandag 18 december 2017 tussen 20:00 uur en 23:59 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het Ticketsysteem.
Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met het Ticketsysteem worden verbroken en is het niet mogelijk om tickets aan te maken of te bewerken.
Indien u tijdens dit onderhoud een storing wilt aanmelden, kunt u contact opnemen met de 24×7 Supportdienst volgens de geldende SLA.

Beheer Portal

Van: 19-12-2017 05:15
Tot: 19-12-2017 05:45
Op dinsdag 19 december 2017 van 17:15 uur tot 17:45 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen.

Core Netwerk

Van: 19-12-2017 11:00
Tot: 20-12-2017 07:00
Van dinsdag 19 december 2017 23:00 uur tot woensdag 20 december 07:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Core infrastructuur.
Voorafgaand aan de werkzaamheden leiden engineers het dataverkeer om via alternatieve paden. Hierdoor hebben de werkzaamheden minimaal invloed op de diensten van uw klanten. Tijdens de omschakeling naar de alternatieve paden kunt u mogelijk een korte vertraging of onderbreking ervaren in datastromen (gesprekken/internet) van de volgende diensten: KPN xDSL KPN WOK KPN FttH KPN Fiber (FTTO, WEAS)

Werkzaamheden NDIX

Van: 20-12-2017 12:00
Tot: 20-12-2017 06:00
NDIX heeft aangegeven onderhoud te gaan plegen aan het netwerk in regio Den Bosch en Beneden Leeuwen. Gebruikers met een NDIX dienst kunnen een onderbreking van hun verbinding ervaren in het volgende tijdsvak: Woensdag 20 december 2017 00:00 uur tot 06:00 uur. Mocht de verbinding zich niet vanzelf herstellen is mogelijk een herstart van de router op klantlocatie noodzakelijk. Voor vragen of opmerkingen over deze werkzaamheden kunt u contact opnemen.

[OPGELOST] Storing ETN regio Delft

Van: 13-12-2017 08:00
Tot: 13-12-2017 11:15
— afmelding 11:15 uur — KPN meldt dat de storing is opgelost. Het defecte netwerkcomponent is vervangen. De getroffen diensten zijn weer beschikbaar. — update 09:45 uur — Engineers van KPN  geven aan dat er een netwerkcomponent defect is. Deze wordt zo spoedig mogelijk vervangen. — oorspronkelijke bericht 13-12-2017 08:00 uur — KPN geeft aan dat er een ETN storing gaande is in de regio Delft. Hierdoor zijn meerdere DSLAM’s in storing. KPN engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.    

[OPGELOST] Cloud Portal

Van: 12-12-2017 01:30
Tot: 12-12-2017 02:30
— afmelding 14:30 uur — De storing op de Cloud portal is verholpen. — oorspronkelijke melding 13:30 uur — Onze engineers hebben vastgesteld dat er momenteel een storing is op de Cloud Portal. Hierdoor is het niet mogelijk om aanpassingen aan diensten te maken of bestellingen te plaatsen in de Cloud Portal.
Dit heeft geen impact op live diensten. Engineers zijn momenteel bezig met onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing ETN Den Bosch

Van: 12-12-2017 09:00
Tot: 12-12-2017 11:45
— afmelding 11:45 uur — KPN geeft aan dat de storing is verholpen. Er is een defecte kaart vervangen en de getroffen verbindingen zijn weer beschikbaar. —update 11:00 uur — De storing gemeldt als “storing DSLAM regio s’-Hertogenbosch” blijkt bij nadere analyse betrekking te hebben op een ETN storing. De koptekst is hierop aangepast.
KPN engineers zijn momenteel bezig met herstel. — oorspronkelijke bericht 12-12-2017 09:00 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een aantal DSLAM’s  in de regio ‘s-Hertogenbosch. KPN engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.    

[OPGELOST] Storing KPN monteursafspraak systeem

Van: 11-12-2017 03:15
Tot: 11-12-2017 06:00
Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden; Vertraging in het updaten van lopende tickets; Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets. Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Leverstraat mobiel

Van: 11-12-2017 03:00
Tot: 11-12-2017 04:10
— Update 16:10 uur — De storing is verholpen en de porteringen worden verwerkt. — Oorspronkelijke melding — Op dit moment evaren wij een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor worden mobiele porteringen vertraagd opgeleverd. Onze engineers voeren onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Eurofiber postcodecheck

Van: 11-12-2017 08:00
Tot: 12-12-2017 07:00
Op dit moment ervaren wij een verstoring op de Eurofiber postcode database. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Beschikbaarheidscheck geeft geen resultaat op Eurofiber diensten Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.

[OPGELOST] Cloud DNS servers

Van: 11-12-2017 08:00
Tot: 12-12-2017 08:00
— afmelding 12-12-2017 08:00 uur — De vertraging is opgelost. Alle records met vertraging zijn bijgewerkt. — oorspronkelijke melding 11-12-2017 08:00 uur — Door werkzaamheden is er een vertraging geconstateerd op het updaten van DNS records op ns1.routitcloud.nl en ns2.routitcloud.nl. Door de vertraging kan het 3 tot 5 uur duren voordat een wijziging is doorgevoerd. Houd hier rekening mee bij het wijzen van DNS records. Engineers werken aan het oplossen van de vertraging. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing Radius

Van: 08-12-2017 12:45
Tot: 08-12-2017 04:45
— afmelding 16:45 uur — Onze engineers melden dat de storing is opgelost. — update 14:25 uur — Engineers geven aan dat de oorzaak is gevonden en dat er wordt gewerkt aan een oplossing. — oorspronkelijke melding 08-12-2017 12:45 uur — Onze engineers melden dat er op dit moment een storing is in de radius server. Verbindingen loggen na verbreken niet meer in. RoutIT engineers werken aan een oplossing.  

[OPGELOST] Eurofiber postcodecheck

Van: 08-12-2017 08:00
Tot: 08-12-2017 09:15
Op dit moment ervaart Eurofiber een verstoring op de postcode database. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Beschikbaarheidscheck geeft geen resultaat op Eurofiber diensten Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.

[OPGELOST] Beheerportal (CDR)

Van: 07-12-2017 04:00
Tot: 08-12-2017 09:30
— afmelding 08-12-2017 09:30 uur — De verstoring met de aanlevering van de CDR’s is verholpen. — oorspronkelijke melding 07-12-2017 16:00 uur — Op dit moment ontvangt de Beheer portal geen mobiele CDR’s. Als gevolg van deze verstoring loopt de aanlevering van het verbruik, limieten en waarschuwingen achter. Engineers hebben de verstoring in onderzoek.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

Van: 07-12-2017 01:55
Tot: 08-12-2017 09:25
— Afmelding vrijdag 8 december 2017 9:25 uur — KPN heeft de storing verholpen. Het verwerken van de orders en porteringen is gestart. Het kan enkele uren duren voordat deze verwerkt zijn. — Update vrijdag 8 december 2017 9:00 uur — KPN werkt aan een oplossing voor de verstoring. Een oplostijd is niet bekend. — Update 16:55 uur — KPN heeft de storing nog in onderzoek. Een oplostijd is niet bekend. — Originele bericht — Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Nieuwe abonnementen op te leveren Het uitvoeren van SIM-wissels KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] ETN verstoring omgeving Hoorn

Van: 07-12-2017 08:45
Tot: 07-12-2017 05:30
—afmelding 07-12-2017 17:30 uur — De werkzaamheden zijn door KPN engineers afgerond en de dienstverlening is hersteld. — update 15:30 uur — KPN verricht momenteel werkzaamheden voor herstel van de overige DSLAM’s. Hierdoor is de impact toegenomen. — update 13:00 uur — KPN geeft aan dat de technische engineers een configuratie aanpassing hebben doorgevoerd en dat hiermee de impact is weggenomen. Een aantal DSLAM’s zijn nog niet operationeel. Onderzoek hiernaar wordt vervolgd. — update 11:00 uur — KPN meldt dat het onderzoek door een technisch team zal worden voortgezet. Update volgt zo snel mogelijk. — oorspronkelijk bericht 07-12-2017 08:45 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. Het betreft een ETN storing in de regio Hoorn, waarbij er meerdere DSLAM’s een storing hebben. Als gevolg van deze storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber (FTTO en WEAS) verbindingen mogelijk niet beschikbaar. Onderzoek en herstel naar de verstoring is gestart. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN ETN latency verstoring

Van: 06-12-2017 02:15
Tot: 07-12-2017 11:00
— afmelding 08-12-2017 11:00 uur — KPN geeft aan dat de storing is opgelost en dat de dienstverlening stabiel is. — update 08-12-2017 08:00 uur — KPN meldt dat de impact verder is afgenomen. De stabiliteit wordt in monitoring gehouden. — update 23:30 uur — KPN geeft aan dat de werkzaamheden zijn uitgevoerd en dat de impact is afgenomen. Een volgende update volgt morgenochtend. — update 21:30 uur — Het technische team van KPN werkt aan een oplossing. Er worden werkzaamheden verricht waardoor het mogelijk is dat de impact tijdelijk zal toenemen. — update 15:30 — KPN verricht werkzaamheden aan de getroffen verbindingen. De hardware is gereset en stabiel maar heeft nog niet geleidt tot herstel van alle verbindingen. Het onderzoek gaat door en richt zich nu op een link tussen Den Haag en Amsterdam. —update 13:30 uur — KPN engineers hebben de oorzaak gevonden en werken momenteel aan een oplossing. — update 10:30 uur — KPN heeft het issue nog in onderzoek. Update volgt zo spoedig mogelijk. — update 07-12-2017 09:00 uur — KPN geeft aan dat de benodigde hardware is vervangen maar dat het probleem hiermee nog niet helemaal is opgelost. Extra expertise wordt ingezet voor verdere onderzoek naar de latency verstoring. — update 19:45 uur — KPN meldt dat uit onderzoek is gebleken dat er een probleem zat in een line card. De line card heeft om 18:20 uur een reboot gekregen. De getroffen verbindingen kunnen hiermee een downtime hebben ervaren van 15 minuten. Daarnaast zijn er fouten in de hardware gevonden en zijn er monteurs aangestuurd om de benodigde hardware te vervangen. — update 17:00 uur — KPN meldt dat er extra expertise is opgeschakeld en dat het probleem in een CORE router zit in een datacenter in Amsterdam. De leverancier is opgeschakeld om dit probleem te onderzoeken. Omdat deze verstoring meerdere verbindingen treft in verschillende regio’s van het land is de koptekst aangepast. — oorspronkelijke bericht 06-12-2017 14:15 uur — KPN meldt dat als gevolg van een ETN latency issue in Amsterdam meerdere FTTH, xDSL en WEAS verbindingen vertragend kunnen werken. Deze verstoring veroorzaakt vertraging op verbindingen in verschillende regio’s in het land. Daarnaast meldt KPN dat meerdere Internet Service Providers hier hinder van ondervinden. Momenteel zijn engineers bezig met onderzoek en herstel. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Beheerportal (CDR)

Van: 06-12-2017 12:00
Tot: 07-12-2017 09:45
— afmelding 07-12-2017 09:45 uur — De verstoring met de aanlevering van de CDR’s is verholpen. — update 15:15 uur — De verstoring met de aanlevering van de CDR’s is nog niet verholpen. Het incident wordt met hoge prioriteit behandeld.
Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijke melding 12:00 uur — Op dit moment ontvangt de Beheer portal geen mobiele CDR’s. Als gevolg van deze verstoring loopt de aanlevering van het verbruik, limieten en waarschuwingen achter. Engineers hebben de verstoring in onderzoek.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

Van: 06-12-2017 10:35
Tot: 06-12-2017 12:05
— Afmelding 12:05 uur — KPN heeft de storing verholpen. De porteringen worden nu verwerkt. Er is een achterstand in de verwerking waardoor dit enige uren kan duren. — Originele bericht — Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren Het uitvoeren van SIM-wissels KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Vertraging internetverkeer

Van: 06-12-2017 09:00
Tot: 06-12-2017 04:15
— afmelding 06-12-2017 16:15 uur — Onze engineers melden dat de vertraging van het internetverkeer is opgelost. — update 06-12-2017 15:45 uur — Het verhoogd aanbod van data verkeer buiten ons netwerk is aan het afnemen.  Wij houden het netwerk in monitoring. — update 06-12-2017 13:30 uur — Onze engineers melden dat het verhoogd data aanbod buiten ons netwerk blijft aanhouden. Hierdoor kunt u mogelijk nog steeds vertraging van het internetverkeer ervaren. — update 06-12-2017 11:45 uur — Het aanbod van data verkeer buiten ons netwerk houdt aan. Wij houden het in monitoring. Update volgt. — update 06-12-2017 10:30 uur — Onze engineers hebben vastgesteld dat het gaat om een groot aanbod van dataverkeer buiten ons netwerk.
Update volgt zo spoedig mogelijk. — oorspronkelijke melding 06-12-2017 09:00 uur — Onze engineers hebben een vertraging van het internetverkeer vastgesteld. Door de verstoring kunt u mogelijk vertraging van het internetverkeer ervaren. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Tele2 Ethernetverbindingen regio Rotterdam

Van: 05-12-2017 12:15
Tot: 05-12-2017 05:00
— afmelding 05-12-2017 17:00 uur — Tele2 meldt dat de storing in de regio Rotterdam is opgelost. — oorspronkelijke bericht 05-12-2017 12:15 uur — Wij ontvangen meldingen van een verstoring aan Tele2 Ethernetverbindingen (Extended Ethernet) in de regio Rotterdam. Tele2 onderzoekt de storing. Wij houden u op de hoogte.

Storing upgraden/migreren xDSL

Van: 04-12-2017 11:00
Tot: 04-12-2017 11:00
Er is een storing in het upgraden en migreren van xDSL lijnen wanneer er geen NLS1 en NLS2 aders meer beschikbaar zijn. Er word gewerkt aan een oplossing.

[OPGELOST] Storing upgraden/migreren xDSL

Van: 01-12-2017 02:05
Tot: 01-12-2017 04:10
– update 16:10 – De storing is opgelost. U kunt weer xDSL lijnen upgraden en migreren wanneer er geen NLS1 en NLS2 aders meer beschikbaar zijn. ========= Er is een storing in het upgraden en migreren van xDSL lijnen wanneer er geen NLS1 en NLS2 aders meer beschikbaar zijn. Er word gewerkt aan een oplossing.

[OPGELOST] Internetverkeer Eurofiber Gouda — Den Haag

Van: 30-11-2017 01:00
Tot: 30-11-2017 04:45
— afmelding 30-11-2017 16:45 uur — Eurofiber meldt dat de verstoringen aan de verbindingen in de regio’s Den Haag en Gouda zijn verholpen. —oorspronkelijke melding 30-11-2017 13:00 uur — Eurofiber meldt een verstoring aan verbindingen in de regio’s van Den Haag en Gouda. Eurofiber heeft de verstoring in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Linux Webhosting

Van: 30-11-2017 09:15
Tot: 30-11-2017 10:15
— update 10:31— Engineers hebben de service hersteld. — oorspronkelijke melding— Onze engineers hebben een storing vastgesteld aan het Linux Webhosting Platform.
De MySQL database van de webhosting servers is niet voor alle websites beschikbaar.
Als gevolg hiervan zullen websites die gebruik maken van MySQL deels of volledig onbruikbaar zijn. De platformbeheerder is aangestuurd en heeft een defect aan 1 van de hardware nodes geconstateerd en is bezig met herstel.

[OPGELOST] Vertraging internetverkeer

Van: 30-11-2017 09:00
Tot: 30-11-2017 12:15
— afmelding 30-11-2017 12:15 uur — Het aanbod van het dataverkeer neemt verder af. Wij blijven ons netwerk monitoren. — update 30-11-2017 10:30 uur — Onze engineers hebben vastgesteld dat het gaat om een groot aanbod van dataverkeer buiten ons netwerk.
Het dataverkeer neemt af. Update volgt zo spoedig mogelijk. — oorspronkelijke melding 30-11-2017 09:00 uur — Onze engineers hebben een vertraging van het internetverkeer vastgesteld. Door de verstoring kunt u mogelijk vertraging van het internetverkeer ervaren. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Vertraging internetverkeer

Van: 29-11-2017 04:30
Tot: 29-11-2017 04:40
Onze engineers hebben een vertraging van internetverkeer vastgesteld. Door de verstoring kunt u mogelijk vertraging van het internetverkeer ervaren. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] ETN verstoring omgeving Gouda

Van: 29-11-2017 12:45
Tot: 29-11-2017 04:25
— Afmelding 29-11-2017 16:25 uur — KPN meldt dat na de herstelwerkzaamheden de verbindingen stabiel zijn. Hiermee wordt de verstoring afgemeld. — update 29-11-2017 15:50 uur — KPN meldt dat engineers op locatie herstelwerkzaamheden hebben uitgevoerd. Er is herstel zichtbaar. Update volgt. — update 14:15 uur — KPN meldt dat er engineers zijn aangestuurd en om 14:30 uur ter plaatse zullen zijn. Update volgt. — update melding 29-11-2017 13:45 uur — KPN meldt dat uit nadere analyse blijkt dat de DSLAM problemen betrekking heeft op een ETN probleem in de omgeving van Gouda. De titel van deze melding is hierop aangepast. KPN engineers melden dat er sprake is van een defecte kaart in de node. Onderzoek en herstel is opgestart. Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijk melding 29-11-2017 12:45 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een aantal DSLAM’s in omgeving van Gouda.
Als gevolg van deze storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber (FTTO en WEAS)verbindingen mogelijk niet beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing KPN monteursafspraak systeem

Van: 27-11-2017 09:45
Tot: 27-11-2017 05:00
Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden. Monteurs kunnen geen nieuwe bonnen naar zich toe halen en afspraken voor uit te voeren werkzaamheden niet uitvoeren. Aanzienlijke vertraging in het terugbellen van eindklanten voor het maken van afspraken. Vertraging in het updaten van lopende tickets; Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets; Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing KPN monteursafspraak systeem

Van: 24-11-2017 10:00
Tot: 24-11-2017 05:00
Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden. Monteurs kunnen geen nieuwe bonnen naar zich toe halen en afspraken voor uit te voeren werkzaamheden niet uitvoeren. Aanzienlijke vertraging in het terugbellen van eindklanten voor het maken van afspraken. Vertraging in het updaten van lopende tickets; Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets; Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Internetverkeer Eurofiber

Van: 21-11-2017 04:00
Tot: 22-11-2017 01:30
— Afmelding 22-11-207 01:30 uur — Eurofiber meldt dat de verstoring is opgelost. Er was sprake van kabelschade. — oorspronkelijke bericht 21-11-2017 16:00 uur — Eurofiber meldt verstoorde verbindingen in de omgeving van Utrecht. Eurofiber heeft inmiddels monteurs aangestuurd voor onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing KPN monteursafspraak systeem

Van: 21-11-2017 09:00
Tot: 21-11-2017 08:35
Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden. Monteurs kunnen geen nieuwe bonnen naar zich toe halen en afspraken voor uit te voeren werkzaamheden niet uitvoeren. Aanzienlijke vertraging in het terugbellen van eindklanten voor het maken van afspraken. Vertraging in het updaten van lopende tickets; Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets; Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing KPN ticketsysteem en SELT

Van: 20-11-2017 09:00
Tot: 20-11-2017 03:15
—afmelding 20-11-2017 15:15 uur— KPN meldt dat de storing met betrekking tot de ticketsystemen en de SELT zijn opgelost. —oorspronkelijke bericht 20-11-2017 09:00 uur — Op dit moment ervaart KPN een storing aan een aantal systemen. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Vertraging in het updaten van lopende tickets; Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets; Single Ended Line Test (SELT) is in mindere mate beschikbaar. Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.

[OPGELOST] Beheerportal (CDR)

Van: 16-11-2017 05:00
Tot: 17-11-2017 09:00
— afmelding 17 november 2017 09:00 uur — De verstoring is verholpen. De achterstand op verbruik, limieten en waarschuwingen is bijgewerkt. — oorspronkelijke melding 16 november 2017 05:00 uur — Op dit moment ontvangt de Beheer portal geen mobiele CDR’s. Als gevolg van deze verstoring loopt de aanlevering van het verbruik, limieten en waarschuwingen achter. Engineers hebben de verstoring in onderzoek.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN Ethernet verstoring regio Alkmaar

Van: 15-11-2017 08:15
Tot: 15-11-2017 05:45
— afmelding 15-11-2017 17:45 uur — Na onderzoek is gebleken dat de apparatuur wat de stroomvoorziening verzorgd, defect is geraakt. De engineer heeft de hardware vervangen en hiermee is het probleem opgelost. De getroffen verbindingen zijn hersteld. — update 12:45 uur — Engineers melden dat de fysieke foutlocatie is gevonden. Herstelwerkzaamheden zijn gestart. — oorspronkelijk melding 15-11-2017 09:30 uur — KPN heeft een engineer aangestuurd voor onderzoek en herstel. — oorspronkelijk melding 15-11-2017 08:15 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk in de omgeving van Alkmaar Als gevolg van de storing zijn de FTTH, xDSL en Fiber verbindingen mogelijk niet beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing DSLAM Rotterdam

Van: 14-11-2017 03:00
Tot: 15-11-2017 01:30
— afmelding 15-11-2017 01:15 uur — De herstelwerkzaamheden zijn afgerond en de verbindingen zijn weer in dienst. — update 14-11-2017 20:45 uur — KPN geeft aan dat de herstelwerkzaamheden van de kabelverstoring (gebroken glasvezelkabel) tot in de nacht kunnen duren. Wij verwachten u morgenochtend een update te kunnen geven. — update 14-11-2017 17:15 uur — Engineers melden dat de fysieke foutlocatie is gevonden. Herstelwerkzaamheden zijn gestart. — oorspronkelijke melding 14-11-2017 15:00 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een aantal DSLAM’s  in Rotterdam. De storing wordt veroorzaakt door een kabelverstoring. Een gedeelte van het verkeer is geherrouteerd. Momenteel zijn KPN engineers op locatie bezig met herstel en onderzoek. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.    

[OPGELOST] KPN Ethernet verstoring Eindhoven / Den Bosch / Tilburg

Van: 14-11-2017 11:15
Tot: 15-11-2017 12:30
— afmelding 00:30 uur — KPN Engineers hebben de werkzaamheden afgerond. Er is een defecte kaart in het netwerk vervangen en alle verbindingen zijn daarmee hersteld. — update 23:30 uur — Engineers zijn nog bezig met onderzoek en herstel. In verband met de complexiteit van de verstoring nemen de herstelwerkzaamheden langere tijd in beslag dan gepland. — update 14-11-2017 18:30 uur — Omstreeks 20:00 uur zal de externe expertise op locatie zijn met de benodigde onderdelen voor herstel van de verstoring aan het netwerkcomponent. — update 14-11-2017 17:00 uur — Externe expertise is door KPN ingeschakeld. Een update volgt zo spoedig mogelijk. — update 14-11-2017 16:30 uur — KPN meldt dat uit het onderzoek van de 2 engineers te Amsterdam en Eindhoven blijkt dat er een defect is in een netwerknode. De back-up oplossing loopt hierdoor tegen de grens van het limiet aan. Dit veroorzaakt de vertraging in de verbindingen. Extra expertise is ingeschakeld voor herstel en verdere onderzoek. — update 14-11-2017 14:45 uur — Onze leverancier meldt  dat het onderzoek in locatie Eindhoven geen grondoorzaak heeft opgeleverd en dat het onderzoek verder wordt onderzocht in locatie Amsterdam. Dit onderzoek wordt in samenwerking met een monteur in Eindhoven opgestart. — update 14-11-2017 12:00 uur — Onze leverancier meldt dat als gevolg van de ETN verstoring in Eindhoven meerdere FTTH, xDSL en WEAS verbindingen vertragend kunnen werken.
Momenteel zijn engineers bezig met onderzoek en herstel. Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijke melding 14-11-2017 11:15 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk in de omgeving van Eindhoven Als gevolg van de storing zijn de FTTH, xDSL en WEAS verbindingen mogelijk niet beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing KPN monteursafspraak systeem en SELT

Van: 14-11-2017 08:00
Tot: 14-11-2017 01:30
— update 14-11-2017 10:15 uur — In verband met de lopende verstoring voor het maken van monteursafspraken is de Single Ended Line Test  (Selt) niet beschikbaar. — oorspronkelijk melding 14-11-2017 08:00 uur — Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden. Monteurs kunnen geen nieuwe bonnen naar zich toe halen en afspraken voor uit te voeren werkzaamheden niet uitvoeren. Aanzienlijke vertraging in het terugbellen van eindklanten voor het maken van afspraken. Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing KPN WEAS postcodecheck

Van: 14-11-2017 07:00
Tot: 15-11-2017 10:00
Op dit moment ervaart KPN een verstoring op de postcode database. Hierdoor kunt u een vertraging ervaren in de beschikbaarheidscheck. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: De beschikbaarheidscheck geeft geen resultaat voor KPN WEAS diensten Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.

[OPGELOST] Storing KPN monteursafspraak systeem

Van: 13-11-2017 12:00
Tot: 13-11-2017 05:00
—afmelding 13-11-2017 13-11-2017 17:00 uur— KPN meldt dat de storing met betrekking tot de monteursafspraken is opgelost. —oorspronkelijke bericht 13-11-2017 12:00 uur — Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden. Monteurs kunnen geen nieuwe bonnen naar zich toe halen en afspraken voor uit te voeren werkzaamheden niet uitvoeren. Aanzienlijke vertraging in het terugbellen van eindklanten voor het maken van afspraken. Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Vertraging internetverkeer

Van: 10-11-2017 10:30
Tot: 10-11-2017 12:15
—Afgemeld 10-11-2017 12:15 — De vertraging van het internetverkeer is opgelost. Onze engineers melden de oplossing succesvol is geïmplementeerd. —update 10-11-2017 11:45 uur — Onze engineers melden dat de oplossing een korte onderbreking in het netwerk van de getroffen diensten als gevolg heeft. —update 10-11-2017 11:15 uur— Onze engineers melden dat de oorzaak is gevonden en dat er op dit moment wordt gewerkt aan een oplossing. — oorspronkelijke melding 10-11-2017 10:30 uur — Onze engineers hebben een vertraging van internetverkeer vastgesteld. Door de verstoring kunt u mogelijk vertraging van het internetverkeer ervaren. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Beheerportal VPS

Van: 08-11-2017 05:00
Tot: 09-11-2017 05:15
— update 09-11-2017 17:45 uur — De update aan de Beheerportal heeft de verstoring verholpen. — update 09-11-2017 12:15 uur — Om 17:15 wordt een update uitgevoerd aan de Beheerportal. Na deze update zal de verstoring verholpen zijn en heeft u weer toegang tot VPS beheer. — update 09-11-2017 09:00 uur — Onze engineers hebben de verstoring nog in onderzoek. Voor ondersteuning op de VPS voor bijvoorbeeld een herstart of redeploy kunt u contact opnemen met support. — oorspronkelijke melding 08-11-2017 17:00 uur — Onze engineers hebben een verstoring vastgesteld op de VPS Beheerportal. Als gevolg van de verstoring heeft u geen toegang tot het VPS onderdeel in de beheerportal. Uw VPS dienst is normaal beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing KPN monteursafspraak systeem

Van: 08-11-2017 11:00
Tot: 09-11-2017 05:00
Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden. Monteurs kunnen geen nieuwe bonnen naar zich toe halen en afspraken voor uit te voeren werkzaamheden niet uitvoeren. Aanzienlijke vertraging in het terugbellen van eindklanten voor het maken van afspraken. Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN xDSL / FttH regio Amersfoort

Van: 04-11-2017 06:15
Tot: 05-11-2017 01:30
— afmelding 05-11-2017 13:30 uur— KPN meldt dat de herstel / las- werkzaamheden aan de defecte kabel zijn afgerond. De getroffen verbindingen zullen weer beschikbaar komen. Mocht dit niet het geval zijn dan adviseren wij om de router opnieuw op te starten of indien dat geen resultaat biedt hiervoor een ticket aan te maken. —update 05-11-2017 08:30 uur — Momenteel vinden de herstelwerkzaamheden plaats aan de defecte kabel. Als gevolg van deze herstelwerkzaamheden kunnen KPN xDSL en FttH verbindingen mogelijk vertraagd of niet beschikbaar zijn en kan de impact tijdelijk toenemen. — update 04-11-2017 21:15 uur — KPN meldt dat er een aantal fiberverbindingen zijn gerouteerd en dat hiermee de impact gedeeltelijk is hersteld. De herstelwerkzaamheden met betrekking tot de defecte kabel zullen verder worden opgepakt op zondag 5 november 2017 07:00 uur. Volgende update volgt na hervatting van de herstelwerkzaamheden. — oorspronkelijke melding 04-11-2017 18:15 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een DSLAM in de regio Amersfoort. De oorzaak is een defecte kabel. Engineers zijn ter plaatse bezig met onderzoek en herstel. Er zijn zowel engineers naar locatie in Amsterdam als in Utrecht gestuurd om vanaf beide locaties lijnmetingen uit te kunnen voeren. Waar mogelijk zullen zij de verbindingen herrouteren. Als gevolg van deze storing zijn KPN xDSL en FttH verbindingen mogelijk vertraagd of niet beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.  

[OPGELOST] PoIP

Van: 03-11-2017 06:00
Tot: 07-11-2017 09:30
— afmelding 07-11-2017 21:30 — Equens en KPN geven aan dat de storing is verholpen. Mocht u deze storing toch nog ervaren adviseren wij u contact op te nemen. — update 07-11-2017 13:50 — In overleg met CCV heeft KPN een aanpassing in haar netwerk gedaan. Dit heeft een deel van de storing weggenomen. De verstoring is nog niet volledig verholpen. Wij houden u op de hoogte. — update 07-11-2017 11:00 — Onderzoek naar de grondoorzaak is nog bezig. Equens/CCV werkt samen met onze engineers aan een oplossing. Er is nog geen oplostijd bekend. Wij houden u op de hoogte. — update 06-11-2017 16:05 — Om 16:00 uur zijn er herstelwerkzaamheden uitgevoerd. Deze werkzaamheden hebben nog niet tot een oplossing geleid. Er is nog geen oplostijd bekend. — update 06-11-2017 11:00 — Equens/CCV geeft aan nog te werken aan storing. Er is nog geen oplostijd bekend. Wij houden u op de hoogte. — update 20:50 uur — Equens/CCV meldt dat de grondoorzaak van de storing in haar netwerk zit. Bij aanhoudende problemen adviseren we u contact op te nemen met de leverancier van uw pinautomaat. Er is nog geen oplostijd bekend. Wij houden u op de hoogte. — update 12:50 uur — Leverancier CCV meldt dat er een landelijke PoIP storing is. Er wordt door verschillende partijen hard gewerkt aan een oplossing. Er is nog geen oplostijd bekend. Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijk bericht — Leverancier CCV meldt momenteel een verstoring op PIN transacties. Als gevolg hiervan kan het zijn dat tijdens een PIN transactie een foutmelding over de verbinding wordt gemeld.
Er is nog geen oplostijd bekend. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Vertraging op Beschikbaarheidscheck

Van: 01-11-2017 10:00
Tot: 01-11-2017 02:30
Op dit moment ervaart Eurofiber een verstoring op de postcode database. Hierdoor kunt u een vertraging ervaren in de beschikbaarheidscheck. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Beschikbaarheidscheck geeft wel resultaat maar na enige vertraging Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.

[OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

Van: 01-11-2017 09:25
Tot: 01-11-2017 02:30
— Afmelding 14:30 uur — KPN heeft de storing verholpen. Het verwerken van de orders en porteringen is gestart. Het kan enkele uren duren voordat deze verwerkt zijn. — Update 10:40 uur — KPN meldt dat de storing impact heeft op de volgende acties: Opleveren van nieuwe abonnementen Opleveren van mobiele porteringen Opleveren van mobiele migraties Het uitvoeren van mobiele upgrades Het uitvoeren van SIM-wissels — Oorspronkelijke melding — Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om mobiele porteringen uit te voeren. Een oplostijd is nog niet bekend.

[OPGELOST] IS/RA informatiecheck

Van: 30-10-2017 09:00
Tot: 30-10-2017 11:45
De IS/RA informatiecheck in IRMA is weer beschikbaar. ======= Op dit moment ervaren wij een storing op de IS/RA informatiecheck in IRMA. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: IS/RA informatie geeft geen resultaat Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.

[OPGELOST] KPN leverstraat xDSL en FTTH

Van: 30-10-2017 09:00
Tot: 30-10-2017 05:00
Op dit moment ervaart KPN een storing op de leverstraat voor xDSL en FTTH diensten. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Inleggen nieuwe orders Modificeren bestaande orders Migreren nieuwe orders Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.

[OPGELOST] Telefonie: Publieke registraties

Van: 27-10-2017 01:30
Tot: 27-10-2017 01:30
— update 14:15 uur — Wij zien inmiddels herstel. Onze engineers monitoren de registraties. — oorspronkelijk bericht — Wij ontvangen meldingen  dat telefoontoestellen hun (publieke) registratie verliezen wanneer er gebruik gemaakt wordt van een specifieke internetprovider. De verstoring is in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Beheerportal (CDR)

Van: 26-10-2017 11:00
Tot: 27-10-2017 11:00
— Afmelding 27-10-2017 11:00 uur — De CDR’s komen weer binnen. Waarschuwingen m.b.t. limieten komen nog met een vertraging binnen. — oorspronkelijke melding 26-10-2017 23:00 uur — Op dit moment ontvangt de Beheer portal geen mobiele CDR’s. Als gevolg van deze verstoring loopt de aanlevering van het verbruik, limieten en waarschuwingen achter. Engineers hebben de verstoring in onderzoek.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Receptionist Software KPN1

Van: 24-10-2017 08:14
Tot: 24-10-2017 08:55
-Afmelding 24 oktober 08:55 uur- Onze engineers hebben de dienst hersteld -oorspronkelijke bericht- Onze engineers hebben een verstoring vastgesteld aan de Receptionist Software op KPN1. Hierdoor kunt u niet inloggen op deze software applicatie. Onze engineers zijn een onderzoek gestart. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Bereikbaarheid RoutIT Support

Van: 23-10-2017 01:45
Tot: 23-10-2017 02:30
__Afmelding 14:30__ De interne verstoring is verholpen. RoutIT support is weer volledig bereikbaar. __oorspronkelijke melding 13:45 uur __ Door een interne verstoring is RoutIT Support op dit moment verminderd bereikbaar. De wachttijden kunnen hierdoor langer zijn dan u gewend bent. Er wordt momenteel gewerkt aan een oplossing Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

Van: 23-10-2017 09:30
Tot: 24-10-2017 02:20
— Update dinsdag 24 oktober 14:20 uur — KPN heeft de storing verholpen. De porteringen zijn nu verwerkt. Er is een achterstand in de verwerking waardoor dit enige uren kan duren. — Update dinsdag 24 oktober 9:00 uur — KPN werkt aan een oplossing voor de verstoring. Een oplostijd is niet bekend. — Update 16:30 uur — KPN heeft de verstoring nog in onderzoek. Alle porteringen die nog niet gestart zijn worden bij herstel op dinsdag 24 oktober uitgevoerd. Porteringen die al gestart zijn worden met vertraging afgerond. — Originele bericht — Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om mobiele porteringen uit te voeren. Een oplostijd is nog niet bekend.

Leverstraat mobiel

Van: 14-12-2017 11:00
Tot: 14-12-2017 02:00
Van donderdag 14 december 11:00 uur tot donderdag 14 december 14:00 uur voert KPN onderhoud uit waarbij telefoonnummers voor Data Only abonnementen worden gewijzigd in 097-nummers. Tijdens de werkzaamheden is de leverstraat voor mobiele diensten niet beschikbaar. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren SIM-wissels uit te voeren SIM blokkades uit te voeren Vast Mobiel integratie op te leveren Orders die u gedurende deze periode bij ons besteld zullen na 14:00 uur opgeleverd worden.
Tijdens de werkzaamheden ontvangt u SMS notificaties (zoals grensoverschrijdingsberichten) mogelijk met een vertraging. Voor blokkeringen en SIM-wissels neemt u gedurende het onderhoud contact op met VoIP delivery op nummer 088 437 26 36 (optie 2-2)

IRMA

Van: 14-12-2017 09:00
Tot: 14-12-2017 11:59
Op donderdag 14 december 2017 tussen 21:00 uur en 23:59 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan IRMA.
Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met IRMA worden verbroken.
IRMA is direct na de update weer beschikbaar. Wij adviseren u wijzigingen in IRMA op te slaan voordat de update wordt uitgevoerd.
Voor vragen of opmerkingen met betrekking tot dit bericht kunt u contact opnemen.

Telefonie platform

Van: 14-12-2017 10:00
Tot: 14-12-2017 11:00
Op donderdag 14 december 2017 van 22:00 uur tot 23:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform.
Vanwege de redundante opbouw van het platform is er geen impact voor het telefonieverkeer tijdens het onderhoud. Onze engineers zullen na het onderhoud het telefonieverkeer monitoren.

Ticketsysteem

Van: 18-12-2017 08:00
Tot: 18-12-2017 11:59
Op maandag 18 december 2017 tussen 20:00 uur en 23:59 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het Ticketsysteem.
Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met het Ticketsysteem worden verbroken en is het niet mogelijk om tickets aan te maken of te bewerken.
Indien u tijdens dit onderhoud een storing wilt aanmelden, kunt u contact opnemen met de 24×7 Supportdienst volgens de geldende SLA.

Beheer Portal

Van: 19-12-2017 05:15
Tot: 19-12-2017 05:45
Op dinsdag 19 december 2017 van 17:15 uur tot 17:45 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen.

Core Netwerk

Van: 19-12-2017 11:00
Tot: 20-12-2017 07:00
Van dinsdag 19 december 2017 23:00 uur tot woensdag 20 december 07:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Core infrastructuur.
Voorafgaand aan de werkzaamheden leiden engineers het dataverkeer om via alternatieve paden. Hierdoor hebben de werkzaamheden minimaal invloed op de diensten van uw klanten. Tijdens de omschakeling naar de alternatieve paden kunt u mogelijk een korte vertraging of onderbreking ervaren in datastromen (gesprekken/internet) van de volgende diensten: KPN xDSL KPN WOK KPN FttH KPN Fiber (FTTO, WEAS)

Werkzaamheden NDIX

Van: 20-12-2017 12:00
Tot: 20-12-2017 06:00
NDIX heeft aangegeven onderhoud te gaan plegen aan het netwerk in regio Den Bosch en Beneden Leeuwen. Gebruikers met een NDIX dienst kunnen een onderbreking van hun verbinding ervaren in het volgende tijdsvak: Woensdag 20 december 2017 00:00 uur tot 06:00 uur. Mocht de verbinding zich niet vanzelf herstellen is mogelijk een herstart van de router op klantlocatie noodzakelijk. Voor vragen of opmerkingen over deze werkzaamheden kunt u contact opnemen.