Calamiteit melden?

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar: 085 - 0646900

Calamiteit melden?

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar: 085 - 0646900

Storingen

Actueel
Storingen
Werkzaamheden

KPN WOK / FTTH / Fiber regio Naarden

Van: 19-04-2018 09:30
Tot: 19-04-2018 09:30
— update 16:45 uur — KPN geeft aan dat engineers bezig zijn met het herstel van de complexe kabelbreuk. —update 12:00 uur — KPN geeft aan dat er sprake is geweest van vandalisme en dat er een kabelbreuk is geconstateerd. De storing breidt zich uit naar met verbindingen in de regio’s Utrecht en Amersfoort.
Engineers zijn momenteel bezig met herstelwerkzaamheden. —oorspronkelijke bericht 19-04-2018 09:30 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een transmissie storing in de regio Naarden.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Als gevolg van de storing zijn KPN WOK, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

One way audio

Van: 19-04-2018 12:00
Tot: 19-04-2018 12:00
— update 18:15 uur — Onze leverancier KPN heeft de storing in onderzoek. Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijk bericht — We ontvangen meldingen van eindgebruikers van gesprekken met one way audio. Uit onderzoek is gebleken dat het gaat om een deel van de gesprekken met een aantal providers, waaronder T-Mobile. De verstoring is aangemeld bij KPN NOC. KPN NOC coördineert het onderzoek met deze providers. Wij houden u op de hoogte.

KPN leverstraat mobiel

Van: 19-04-2018 01:00
Tot: 19-04-2018 12:00
  Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren Het uitvoeren van SIM-wissels Het blokkeren van SIM-kaarten KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte. Voor het blokkeren van SIM-kaarten maakt u een ticket aan in IRMA en neemt u contact op met onze afdeling VoIP Support, 088-4372636, optie 1-2.

KPN xDSL regio Tilburg

Van: 19-04-2018 01:45
Tot: 19-04-2018 01:45
— update 16:15 uur — KPN meldt dat er engineers op locatie zijn voor herstel van de verstoring. — oorspronkelijke melding 19-04-2018 13:45 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een DSLAM in de regio Tilburg en Oisterwijk.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

Verstoring mobiel regio Amsterdam (Baarsjesweg)

Van: 19-04-2018 05:00
Tot: 19-04-2018 05:00
Engineers constateren een verstoring aan het mobiele netwerk van KPN op de locatie Amsterdam Baarsjesweg. Bijbehorende postcodes zijn hieronder toegevoegd.
Als gevolg van deze storing is mogelijk dat gebruikers niet kunnen bellen. Als gevolg van de storing kunnen klanten mogelijk problemen ervaren met 2G/3G en 4G data gebruik via het mobiele netwerk. Getroffen postcodegebied: 1053CS, 1053EW, 1053EX, 1053GG, 1053GH, 1053GJ, 1053JJ, 1053JK, 1053JL, 1053JM, 1053KG, 1053KH, 1053KJ, 1053NK, 1053NL, 1053NT, 1053NV, 1053NX, 1053NZ, 1053PL, 1053PM, 1053PN, 1053RE, 1053RG, 1053RH, 1053SC, 1053SE, 1053SG, 1057DT, 1057DV, 1057EA, 1057EB, 1057EC, 1057EJ, 1057EX, 1057HR, 1057HS, 1057HT, 1057TT, 1057TV, 1057VZ, 1057WB, 1057WL, 1057WN, 1057XB, 1057XD, 1057XV, 1058AA, 1058AJ, 1058AK, 1058AL, 1058AM, 1058DE, 1058VR, 1058VT, 1058VW, 1058VX, 1058XG, 1058XV, 1058XX, 1058XZ  

IRMA

Van: 19-04-2018 08:00
Tot: 19-04-2018 09:00
Op donderdag 19 april 2018 van 20:00 uur tot 21:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan IRMA.
Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met IRMA worden verbroken. IRMA is direct na de update weer beschikbaar.
Wij adviseren u wijzigingen in IRMA op te slaan voordat de update wordt uitgevoerd. Voor vragen of opmerkingen met betrekking tot dit bericht kunt u contact opnemen.

Telefonie Platform

Van: 19-04-2018 11:00
Tot: 20-04-2018 01:00
Van  donderdag 19 april 2018 23:00 uur tot vrijdag 20 april 01:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Door de redundante opbouw wordt geen impact verwacht. Onze engineers zullen na het onderhoud het telefonieverkeer monitoren.

Beheerportal

Van: 20-04-2018 07:00
Tot: 20-04-2018 08:45
Op vrijdag 20 april 2018 tussen 07:00 uur en 08:45 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan de Beheerportal.
Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met de Beheerportal worden verbroken.
De Beheerportal is direct na de update weer beschikbaar. Wij adviseren u wijzigingen in de Beheerportal op te slaan voordat de update wordt uitgevoerd.
Voor vragen of opmerkingen met betrekking tot dit bericht kunt u contact opnemen.

Beheer Portal

Van: 23-04-2018 11:00
Tot: 24-04-2018 05:00
Op maandag 23 april 2018 van 23:00 uur tot dinsdag 24 april 2018 05:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

KPN xDSL-,FttH-, WOK- en WEAS-verbindingen

Van: 24-04-2018 11:00
Tot: 25-04-2018 04:00
Van 24 april 2018 23:00 uur tot 25 april 2018 04:00 uur wordt er onderhoud gepleegd op hardware verantwoordelijk voor KPN connectivity diensten. Omdat deze verbindingen in het datacenter redundant zijn uitgevoerd wordt er geen downtime verwacht. Tijdens het omschakelen van verkeer kan een korte onderbreking van de dienst worden ervaren. Uw verbindingen zullen zich na het onderhoud automatisch herstellen. Mocht de verbinding na 2 uur niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

Core Netwerk

Van: 25-04-2018 11:00
Tot: 26-04-2018 04:00
Van woensdag 25 april 2018 23:00 uur tot donderdag 26 april 2018 04:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Core infrastructuur.
Voorafgaand aan de werkzaamheden leiden engineers het dataverkeer van de ASA1001R, ASA1002 en ASA1004 om via alternatieve paden. Hierdoor hebben de werkzaamheden minimaal invloed op de diensten van uw klanten. Tijdens de omschakeling naar de alternatieve paden kunt u mogelijk een korte vertraging of onderbreking ervaren in datastromen (gesprekken/internet).

Verstoring mobiel regio Amsterdam (Baarsjesweg)

Van: 19-04-2018 05:00
Tot: 19-04-2018 05:00
Engineers constateren een verstoring aan het mobiele netwerk van KPN op de locatie Amsterdam Baarsjesweg. Bijbehorende postcodes zijn hieronder toegevoegd.
Als gevolg van deze storing is mogelijk dat gebruikers niet kunnen bellen. Als gevolg van de storing kunnen klanten mogelijk problemen ervaren met 2G/3G en 4G data gebruik via het mobiele netwerk. Getroffen postcodegebied: 1053CS, 1053EW, 1053EX, 1053GG, 1053GH, 1053GJ, 1053JJ, 1053JK, 1053JL, 1053JM, 1053KG, 1053KH, 1053KJ, 1053NK, 1053NL, 1053NT, 1053NV, 1053NX, 1053NZ, 1053PL, 1053PM, 1053PN, 1053RE, 1053RG, 1053RH, 1053SC, 1053SE, 1053SG, 1057DT, 1057DV, 1057EA, 1057EB, 1057EC, 1057EJ, 1057EX, 1057HR, 1057HS, 1057HT, 1057TT, 1057TV, 1057VZ, 1057WB, 1057WL, 1057WN, 1057XB, 1057XD, 1057XV, 1058AA, 1058AJ, 1058AK, 1058AL, 1058AM, 1058DE, 1058VR, 1058VT, 1058VW, 1058VX, 1058XG, 1058XV, 1058XX, 1058XZ  

[OPGELOST] 247Services App

Van: 19-04-2018 03:30
Tot: 19-04-2018 05:15
Door een verstoring op het hosting platform van de 247 Services App is de App op dit moment niet te gebruiken.
Dit betekent dat 247 meldingen niet door de eindklant kunnen worden afgehandeld. 247 meldingen worden wel als pushbericht en telefonisch doorgemeld. Wij houden u op de hoogte van de voortgang.

[OPGELOST] KPN xDSL / FTTH / Fiber regio Apeldoorn

Van: 19-04-2018 02:00
Tot: 19-04-2018 03:45
— afmelding 15:45 uur — KPN meldt dat de storing is opgelost. De engineer heeft defecte hardware vervangen. — oorspronkelijke melding 19-04-2018 14:00 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een ETN storing in de regio Apeldoorn.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

KPN xDSL regio Tilburg

Van: 19-04-2018 01:45
Tot: 19-04-2018 01:45
— update 16:15 uur — KPN meldt dat er engineers op locatie zijn voor herstel van de verstoring. — oorspronkelijke melding 19-04-2018 13:45 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een DSLAM in de regio Tilburg en Oisterwijk.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

KPN leverstraat mobiel

Van: 19-04-2018 01:00
Tot: 19-04-2018 12:00
  Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren Het uitvoeren van SIM-wissels Het blokkeren van SIM-kaarten KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte. Voor het blokkeren van SIM-kaarten maakt u een ticket aan in IRMA en neemt u contact op met onze afdeling VoIP Support, 088-4372636, optie 1-2.

[OPGELOST] KPN xDSL regio ‘s-Gravenzande

Van: 19-04-2018 12:15
Tot: 19-04-2018 04:55
— afmelding 16:55 uur — KPN geeft aan dat de energievoorziening is hersteld en dat de getroffen verbindingen beschikbaar zijn. — oorspronkelijke melding 19-04-2018 12:15 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een DSLAM’s in de regio ‘s-Gravenzande.
De oorzaak is een stroomstoring. Engineers zijn aangestuurd voor herstel.
Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

One way audio

Van: 19-04-2018 12:00
Tot: 19-04-2018 12:00
— update 18:15 uur — Onze leverancier KPN heeft de storing in onderzoek. Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijk bericht — We ontvangen meldingen van eindgebruikers van gesprekken met one way audio. Uit onderzoek is gebleken dat het gaat om een deel van de gesprekken met een aantal providers, waaronder T-Mobile. De verstoring is aangemeld bij KPN NOC. KPN NOC coördineert het onderzoek met deze providers. Wij houden u op de hoogte.

KPN WOK / FTTH / Fiber regio Naarden

Van: 19-04-2018 09:30
Tot: 19-04-2018 09:30
— update 16:45 uur — KPN geeft aan dat engineers bezig zijn met het herstel van de complexe kabelbreuk. —update 12:00 uur — KPN geeft aan dat er sprake is geweest van vandalisme en dat er een kabelbreuk is geconstateerd. De storing breidt zich uit naar met verbindingen in de regio’s Utrecht en Amersfoort.
Engineers zijn momenteel bezig met herstelwerkzaamheden. —oorspronkelijke bericht 19-04-2018 09:30 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een transmissie storing in de regio Naarden.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Als gevolg van de storing zijn KPN WOK, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN xDSL / FTTH / Fiber regio Dordrecht

Van: 19-04-2018 08:30
Tot: 19-04-2018 11:30
— afmelding 11:30 uur — KPN meldt dat de storing is opgelost middels het vervangen van defecte hardware. — update 10:00 uur — KPN meldt dat engineers op locatie zijn en gestart zijn met onderzoek en herstel van de storing. — oorspronkelijke melding 19-04-2018 08:30 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een ETN storing in de regio Dordrecht.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN xDSL regio Uithoorn

Van: 19-04-2018 08:00
Tot: 19-04-2018 12:55
— afmelding 12:55 uur — KPN meldt dat de herstelwerkzaamheden zijn afgerond en dat de impact van de storing is weggenomen. — update 11:50 uur — KPN meldt dat de herstelwerkzaamheden in volle gang is en het onderzoek wordt voortgezet. — oorspronkelijke melding 19-04-2018 08:00 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een aantal DSLAM’s in de regio Uithoorn.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] 247Services App

Van: 18-04-2018 05:15
Tot: 18-04-2018 10:15
— afmelding 22:15 uur — We hebben de melding ontvangen dat de storing op het platform is opgelost. De app is weer beschikbaar. — oorspronkelijk bericht — Door een verstoring op het hosting platform van de 247 Services App is de App op dit moment niet te gebruiken.
Dit betekent dat 247 meldingen niet door de eindklant kunnen worden afgehandeld. 247 meldingen worden wel als pushbericht en telefonisch doorgemeld. Wij houden u op de hoogte van de voortgang.

[OPGELOST] Call Recording

Van: 18-04-2018 11:00
Tot: 18-04-2018 01:57
— Afmelding 13:57 uur — De storing is afgemeld door onze engineers — Oorspronkelijke melding— Onze engineers hebben een storing vastgesteld aan de Call Recording Client. Hierdoor zijn gesprekken na 10:00 niet zichtbaar in de Call Recording Portal. De gesprekken worden wel opgeslagen.
We werken aan een oplossing en houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Shared Webhosting Linux

Van: 18-04-2018 09:00
Tot: 18-04-2018 09:30
— afmelding 09:30 uur — Engineers hebben de storing verholpen. De getroffen websites zijn weer bereikbaar. — oorspronkelijke melding — Als gevolg van een verstoring aan een MySQL server voor het  Shared Webhosting platform kunnen websites mogelijk niet bereikbaar zijn.
Dit is beperkt tot websites die gebruik maken van MySQL server: mysql308.cp.routitcloud.nl Engineers zijn bezig met onderzoek.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing KPN monteursafspraak systeem

Van: 18-04-2018 09:00
Tot: 18-04-2018 04:30
Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden; Vertraging in het updaten van lopende tickets; Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets. Vertraging in het uitvoeren van lijnmetingen. Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] 247Services App

Van: 17-04-2018 07:15
Tot: 17-04-2018 10:15
— afmelding 22:15 uur — We hebben de melding ontvangen dat de storing op het platform is opgelost. De app is weer beschikbaar. — oorspronkelijke bericht — Door een verstoring op het hosting platform van de 247 Services App is de App op dit moment niet te gebruiken.
Dit betekent dat 247 meldingen niet door de eindklant kunnen worden afgehandeld. 247 meldingen worden wel als pushbericht en telefonisch doorgemeld. Wij houden u op de hoogte van de voortgang.

[OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

Van: 17-04-2018 10:00
Tot: 18-04-2018 12:45
—Update 10:00 uur— KPN heeft de storing verholpen. Het verwerken van de orders en porteringen is gestart. Het kan enkele uren duren voordat deze verwerkt zijn. —Update 17:45 uur— KPN heeft de storing deels verholpen. Nog niet uitgevoerde porteringen en leveringen worden donderdag 19 april 2018 uitgevoerd mits KPN de storing verholpen heeft. —Update 9:30 uur — KPN heeft de storing nog niet verholpen. —Update 14:15 uur— KPN heeft de storing nog niet verholpen. — Oorspronkelijke melding— Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.  

[OPGELOST] KPN leverstraat xDSL en FTTH

Van: 17-04-2018 09:30
Tot: 17-04-2018 12:00
Op dit moment ervaart KPN een storing op de leverstraat voor xDSL en FTTH diensten. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Inleggen nieuwe orders worden gebufferd en niet real-time verwerkt. Migratie orders die voor vandaag gepland staan worden met een nog onbekende vertraging geleverd. Berichtgeving RFS (Ready For Service), SA (Plan Lever Datum) worden met een nog onbekende vertraging verzonden. Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.

[OPGELOST] 247 Services App

Van: 17-04-2018 09:00
Tot: 17-04-2018 09:00
— afmelding 09:45 uur — De storing op het hosting platform van de 247 Services app is verholpen. — oorspronkelijke melding 09:00 uur — Door een verstoring op het hosting platform van de 247 Services App is de App op dit moment niet te gebruiken.
Dit betekent dat 247 meldingen niet door de eindklant kunnen worden afgehandeld. 247 meldingen worden wel telefonisch doorgemeld. Wij houden u op de hoogte van de voortgang.

[OPGELOST] Eurofiber omgeving Zaandam

Van: 16-04-2018 03:45
Tot: 16-04-2018 07:00
— afmelding 19:00 uur — Eurofiber meldt dat de storing is opgelost. — oorspronkelijke bericht 16-04-2018 15:45 uur — Eurofiber meldt een storing aan verbindingen in de regio Zaandam. Eurofiber geeft aan dat het gaat om een stroomstoring. Engineers zijn aangestuurd voor herstel van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Registraties Telefoontoestellen

Van: 16-04-2018 12:00
Tot: 16-04-2018 01:30
— afmelding 13:30 uur — Onze engineers zien dat de hoeveelheid registraties weer op het oorspronkelijk niveau zijn. — oorspronkelijke melding 12:00 uur — In verband met een storing op de SBC access 02 cluster is het mogelijk dat toestellen de registratie verloren zijn. De SBC verzorgt de registratie van toestellen in het IP VPN. De SBC is inmiddels hersteld. Als toestellen zich niet direct aanmelden, adviseren wij het toestel te herstarten. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

Van: 16-04-2018 11:00
Tot: 17-04-2018 08:10
—Update 8:10 uur 17 april 2018— KPN heeft de storing verholpen. De orders worden nu verwerkt. — Oorspronkelijke melding— Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.  

[OPGELOST] mShield (ASA)

Van: 16-04-2018 09:50
Tot: 16-04-2018 04:30
— afmelding 16:30 uur — Onze engineers hebben een defecte module geconstateerd in 1 van de switches en hebben het getroffen verkeer omgeleid.  Hiermee is de impact weggenomen.
Er zal onderhoud volgen om deze module te vervangen. Hiervoor zal een nieuwe onderhoudsmelding op CSP geplaatst worden. — update 13:40 uur — Onze engineers melden dat het onderzoek naar de oorzaak in volle gang is. Update volgt zo spoedig mogelijk. — oorspronkelijke melding 16-04-2018 09:50 uur — Onze engineers constateren een verminderde performance van de mShield firewall modules. Het betreft de ASA1001 en ASA1002.
Gebruikers van deze mShield kunnen een vertraging ervaren aan het internet.  

[OPGELOST] 247 Services App

Van: 12-04-2018 04:00
Tot: 12-04-2018 09:30
— afmelding 21:30 uur — De storing op het hosting platform van de 247 Services app is verholpen. — oorspronkelijke melding 16:00 uur — Door een verstoring op het hosting platform van de 247 Services App is de App op dit moment niet te gebruiken.
Dit betekent dat 247 meldingen niet door de eindklant kunnen worden afgehandeld. 247 meldingen worden wel telefonisch doorgemeld. Wij houden u op de hoogte van de voortgang.

[OPGELOST] Verstoring KPN xDSL en FttH midden Nederland

Van: 12-04-2018 07:00
Tot: 12-04-2018 12:30
— afmelding 12:30 uur — KPN meldt dat de verstoring is opgelost. KPN monitoort het netwerk, daarnaast vinden er de komende uren controles van de diensten plaats. — update 11:15 uur — KPN geeft aan dat de verstoring is opgeschaald naar een hoger classificatie niveau (code geel).
Wij onderhouden intensief contact met KPN met betrekking tot deze storing en plaatsen om het uur een update. — update 10:30 uur — KPN geeft aan dat er extra expertise is ingeschakeld bij het onderzoek naar de grondoorzaak van de storing.
Volgende update volgt uiterlijk om 13:00 uur. — update 09:00 uur — KPN meldt dat een glasvezel verbinding tussen Amsterdam en Utrecht is geraakt bij werkzaamheden. Betreft: Regio Amersfoort WBA problemen.
Impact: klanten kunnen geen gebruik maken van hun diensten.
Deze klanten zijn verspreid over: Amersfoort, Doorn, Nijkerk, Montfoort, Ommeren, Eck en Wiel, IJzendoorn, Rumpt, Oudewater, Harderwijk, Nieuwegein, Soest, Utrecht, Kamerik, Nijkerkerveen. Voortgang: De aannemer controleert de verbindingen op locatie. Zodra de resultaten bekend zijn volgt een update. — oorspronkelijke melding 12-04-2018 07:00 uur — KPN meldt een uitloop van het gepland onderhoud in midden Nederland.
Als gevolg van de uitloop zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Vertraging telefonie

Van: 11-04-2018 09:30
Tot: 12-04-2018 12:30
— Afmelding 12:30 uur — Onze engineers hebben de storing verholpen. Het onderzoek naar de oorzaak loopt nog. — update 12-04-2018 09:00 uur — De werkzaamheden in de nacht van 11 april 2018 hebben de vertraging niet verholpen. De engineers werken aan een oplossing. — update 11-04-2018 16:00 uur — Van woensdag 11 april 2018 23:00 uur tot donderdag 12 april 04:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan het telefonie platform. Onderdeel van deze werkzaamheden is een oplossing doorvoeren van de vertraging. Onze engineers zullen na het onderhoud het telefonieverkeer monitoren. — update 11-04-2018 12:15 uur — Onze engineers hebben geconstateerd dat de vertraging gerelateerd is aan call recording. Het uitschakelen van call recording is een tijdelijke workaround om de vertraging in de opbouw van gesprekken te voorkomen. Onze engineers werken aan een oplossing. — oorspronkelijke melding 11-04-2018 9:30 uur — Onze engineers zien een vertraging in de opbouw van gesprekken. Hierdoor kan het langer duren (+/-4 seconden) voordat een gesprek is opgezet. Onze engineers zijn een onderzoek gestart naar de oorzaak. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing KPN monteursafspraak systeem

Van: 09-04-2018 09:00
Tot: 09-04-2018 02:45
Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden; Vertraging in het updaten van lopende tickets; Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets. Vertraging in het uitvoeren van lijnmetingen. Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] VPS diensten

Van: 06-04-2018 01:00
Tot: 06-04-2018 01:55
— afmelding 13:55 uur — Leverancier meldt ons dat de storing is verholpen. — oorspronkelijke bericht — Momenteel vindt er een verstoring plaatst op een node binnen het VPS platform.
Engineers zijn bezig de dienst te herstellen door de getroffen VPS machines te verplaatsen naar een andere VPS node (Live migration). U kunt mogelijk een dienstonderbreking en/op performance problemen ervaren. Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met onze supportafdeling.

[OPGELOST] Office 365 storing

Van: 06-04-2018 11:30
Tot: 06-04-2018 02:15
— update 14:10 uur — Microsoft heeft de verstoring verholpen, de diensten zijn weer beschikbaar.
Voor meer informatie kunt u als admin van de Office 365 omgeving de storing onder storingsnummer MO133518 raadplegen. — update 14:00 uur — Engineers stellen een verbetering van de bereikbaarheid van Office 365 services vast. Microsoft heeft herstel van de storing nog in behandeling. — update 13:00 uur — Het is mogelijk om de status van de storing bij Microsoft in te zien, deze is publiek vermeld op https://status.office365.com — update 12:45 uur — De lopende Office 365 storing heeft ook impact op het bestelproces, het is daarom mogelijk dat u foutmelding krijgt bij het bestellen van Office 365 of het aanschaffen van aanvullende licenties. — oorspronkelijke bericht — Onze engineers hebben geconstateerd dat er momenteel een storing gaande is op Office 365 diensten. Hierdoor kunnen Office 365 gebruikers de volgende symptomen ervaren: Niet kunnen inloggen op Office 365 diensten Geen gebruik kunnen maken van Office 365 diensten Meldingen dat er geen licenties/gebruikers zijn Microsoft werkt momenteel aan een oplossing onder storingsnummer MO133518. Een oplostijd is nog niet bekend. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN xDSL / FTTH / Fiber regio Naaldwijk

Van: 03-04-2018 04:50
Tot: 03-04-2018 07:45
— afmelding 19:45 uur — KPN engineers hebben de storing verholpen door hardware te vervangen. — oorspronkelijke bericht 03-04-2018 16:50 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een ETN storing in de regio Naaldwijk en Wateringen.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Registraties Telefoontoestellen

Van: 21-03-2018 07:25
Tot: 21-03-2018 08:00
— afmelding 08:00 uur — Uit het onderzoek bleek een SBC een storing te hebben.
Onze engineers hebben het verkeer van de SBC omgeleid naar de secundaire node.
Daarmee hebben de toestelregistraties zich direct hersteld. De diensten van de eindgebruikers zijn weer volledig beschikbaar. — update 07:55 uur — Onze engineers bereiden spoedwerkzaamheden voor om de verstoring op te lossen.
We verwachten voor 08:30 uur een nieuwe update te kunnen geven. — oorspronkelijk bericht 07:25 uur — We ontvangen meldingen dat toestellen zich niet kunnen registreren en een aantal eindgebruikers niet bereikbaar zijn.
Onze engineers zijn ingeschakeld en onderzoeken de meldingen. Wij houden je op de hoogte.

[OPGELOST] KPN xDSL / FTTH regio Rotterdam

Van: 19-03-2018 01:45
Tot: 19-03-2018 04:45
— afmelding 16:45 uur — KPN engineers hebben de storing verholpen door hardware te vervangen. — oorspronkelijke bericht 19-03-2018 13:45uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. Het betreft een ETN storing in de regio Rotterdam en Gouda.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FTTH  verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Uitgaande gesprekken naar Ziggo

Van: 16-03-2018 03:40
Tot: 16-03-2018 10:10
— afmelding 22:10 uur — KPN meldt dat de storing is verholpen. — update 20:15 uur — KPN heeft de storing opgeschaald. De storing is nog in onderzoek. Wij houden u op de hoogte. — update 17:10 uur — Onze leverancier KPN heeft samen met Ziggo de storing in onderzoek. Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijk bericht — We ontvangen meldingen van gebruikers dat een deel van de uitgaande gesprekken naar Ziggo niet tot stand gebracht kunnen worden. Onze engineers zijn een onderzoek gestart.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing ETN regio Den Haag, Leiden

Van: 15-03-2018 01:37
Tot: 15-03-2018 02:30
—afmelding 15-03-2018 14:50 uur — KPN geeft aan dat de storing is verholpen. — oorspronkelijke melding 15-03-2018 13:37 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. Het betreft een ETN storing waarbij meerdere DSLAM’s in onderstaande regio’s een storing hebben. Den Haag.
Leiden. Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] IRMA

Van: 13-03-2018 10:00
Tot: 13-03-2018 03:00
— update 15:00 uur — De vertraging is verholpen. Mocht u toch nog problemen ervaren, dan kunt u contact opnemen met onze helpdesk. — update 14:00 uur — De vertraging wordt veroorzaakt door een (essentieel) administratief proces op de achtergrond van IRMA. Dit proces loopt uit, waardoor de vertraging langer duurt dan verwacht. Wij houden u op de hoogte. — update 11:00 uur — Engineers hebben de oorzaak van de storing gevonden. Naar verwachting is de vertraging om 13:00 uur opgelost. Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijke melding 10:00 uur — Op dit moment is IRMA verminderd bereikbaar. Onze engineers hebben de storing in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Tele2 verbindingen

Van: 13-03-2018 09:25
Tot: 13-03-2018 05:15
— afmelding 17:15 uur — Tele2 geeft aan dat de storing is verholpen. — update 11:30 uur — Tele2 constateert dat de storing nog niet verholpen is. Wij houden u op de hoogte. — afmelding 10:30 uur — Tele2 meldt dat de storing is verholpen. De patches zijn hersteld. Mocht u toch nog problemen ervaren, dan kunt u contact opnemen met onze helpdesk. — update 09:35 — Tele2 meldt dat er sprake is van een beschadigde fiber in een transmissie in de regio ‘s hertogenbosch, die mogelijk effect kan hebben op diensten elders in het land.
Het onderwerp is hierop aangepast naar “Tele2 verbindingen”. Tele2 geeft aan dat onderzoek is gestart om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen hiervan. — oorspronkelijke bericht 13-03-2018 09:25 uur — Wij ontvangen meldingen van een verstoring aan Tele2 verbindingen in de regio ‘s Hertogenbosch. Tele2 onderzoekt de storing. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] IRMA

Van: 09-03-2018 04:00
Tot: 09-03-2018 04:30
— afmelding 16:30 uur — De storing is verholpen. — oorspronkelijke melding 16:00 uur — Op dit moment zijn IRMA en gekoppelde systemen Kennisdatabase en James (mail portal) verminderd bereikbaar. Onze engineers hebben de storing in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN xDSL / FTTH / Fiber regio Amsterdam

Van: 09-03-2018 10:45
Tot: 10-03-2018 04:45
— afmelding 10-03-2018 16:45 uur— KPN meldt dat de energievoorziening is hersteld en dat de impact hiermee is weggenomen. — update 14:15 uur — KPN geeft aan dat de impact toeneemt. De energieleverancier is bezig met herstelwerkzaamheden.
Update volgt zo spoedig mogelijk. — update 11:15 uur — KPN meldt dat het gaat om een stroomstoring in de regio Amsterdam waarbij meerdere DSLAM’s onderbroken zijn. — oorspronkelijke melding 09-03-2018 10:45 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een ETN storing in de regio Amsterdam.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] HIPPER+

Van: 07-03-2018 08:00
Tot: 07-03-2018 12:40
— afmelding 07-03-2018 12:40uur — Onze engineers melden dat de verstoring is verholpen. — oorspronkelijke bericht 07-03-2018 08:00 uur — — update 09:35 uur — Onze engineers bereiden spoedwerkzaamheden voor om de beschikbaarheid van de Hipper+ app te herstellen.
Deze werkzaamheden zorgen voor een korte onderbreking (ca. 30 seconden) voor gebruikers van de I AM applicaties.
De werkzaamheden worden uitgevoerd om 12:30 uur. — oorspronkelijk bericht — Onze engineers hebben een verstoring vastgesteld aan de HIPPER+ app. Hierdoor kunt u niet inloggen in de app. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] MijnGesprek

Van: 07-03-2018 08:00
Tot: 07-03-2018 08:00
— afmelding 07-03-2018 20:00 uur — Onze engineers melden dat de verstoring is verholpen. — update 15:30 uur — De werkzaamheden worden uitgevoerd om 20:00 uur. — oorspronkelijk bericht — Onze engineers hebben een verstoring vastgesteld aan MijnGesprek App. Hierdoor kunt u niet inloggen in de app. Tijdens het telefonie platform onderhoud van vanavond zal dit issue verholpen worden    

[OPGELOST] Shared Webhosting Linux

Van: 06-03-2018 08:30
Tot: 06-03-2018 03:48
— afmelding 06-03-2018 15:45 uur — Alle websites op de getroffen MySQL server zijn hersteld. — update 13:00 uur —
De oorzaak is vastgesteld en herstel van getroffen sites is gaande. Getroffen websites zullen geleidelijk weer beschikbaar zijn. — oorspronkelijke melding — Als gevolg van een verstoring aan een MySQL server voor het  Shared Webhosting platform kunnen websites mogelijk niet bereikbaar zijn.
Dit is beperkt tot websites die gebruik maken van MySQL server: mysql127.cp.routitcloud.nl Engineers zijn bezig met onderzoek.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN xDSL / FTTH / Fiber regio Medemblik

Van: 05-03-2018 02:30
Tot: 06-03-2018 08:30
— afmelding 06-03-2018 08:30 uur — KPN meldt dat de storing is verholpen. Oorzaak was een defecte hardware. — oorspronkelijke bericht 05-03-2018 02:30 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een ETN storing in de regio Medemblik.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] IRMA

Van: 02-03-2018 08:00
Tot: 02-03-2018 09:00
— afmelding 09:00 uur — De storing is verholpen. IRMA is beschikbaar. — oorspronkelijke melding 08:00 uur — Op dit moment is er een storing op IRMA. Onze engineers voeren werkzaamheden uit om de storing te verhelpen. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Beheerportal

Van: 28-02-2018 11:00
Tot: 01-03-2018 11:00
— afmelding 11:00 uur — De storing is verholpen. — oorspronkelijke melding 09:00 uur — Engineers hebben een storing geconstateerd op de Beheerportal. Het is door de storing momenteel niet mogelijk om gebruikers binnen de telefooncentrale in te zien. Engineers hebben de storing in onderzoek.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] mShield (ASA)

Van: 28-02-2018 09:25
Tot: 28-02-2018 09:33
— Afmelding 28 februari 2018 21:33 uur — Onze engineers hebben de dienst hersteld. –oorspronkelijk bericht– Onze engineers hebben een korte verstoring vastgesteld aan mShield firewall modules. De ASA1002 en de ASA1004.
Gebruikers van deze mShield kunnen een vertraging hebben ervaren aan het internet.  

[OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

Van: 28-02-2018 09:00
Tot: 28-02-2018 03:30
— Update 15:30 — KPN heeft de storing verholpen. Het verwerken van de orders en porteringen is gestart. Het kan enkele uren duren voordat deze verwerkt zijn. — Update 12:20 — KPN heeft de storing deels verholpen hierdoor is het weer mogelijk om: Uitvoeren van SIM-wissels Blokkeren van SIM-kaarten  Versturen van SMS notifications .   — Oorspronkelijke melding — Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren Het uitvoeren van SIM-wissels Het blokkeren van SIM-kaarten Het versturen van SMS notifications KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte. Voor het blokkeren van SIM-kaarten neemt u contact op met onze afdeling VOIP support afdeling.

[OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

Van: 26-02-2018 10:40
Tot: 27-02-2018 03:55
— Update 15:53 — KPN heeft de storing verholpen. De orders worden nu vewerkt. — Update 14:08 — KPN heeft de storing nog niet verholpen. — Update 09:27 — KPN heeft de storing nog niet verholpen. — Update 10:55 — KPN heeft de storing deels verholpen hierdoor is het weer mogelijk om  SIM-wissels uit te voeren. Nog niet uitgevoerde porteringen en leveringen worden later vandaag uitgevoerd mits KPN de storing verholpen heeft.   — Oorspronkelijke melding — Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren Het uitvoeren van SIM-wissels KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] IS/RA informatiecheck

Van: 21-02-2018 03:30
Tot: 22-02-2018 12:00
Op dit moment ervaren wij een storing op de IS/RA informatiecheck in IRMA. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: IS/RA informatie geeft geen resultaat Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.

[OPGELOST] CAIW leverstraat

Van: 20-02-2018 02:00
Tot: 21-02-2018 10:00
Op dit moment ervaart CAIW een storing op de leverstraat voor FTTH diensten. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Postcodecheck Inleggen nieuwe orders Modificeren bestaande orders Migreren nieuwe orders Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.

IRMA

Van: 19-04-2018 08:00
Tot: 19-04-2018 09:00
Op donderdag 19 april 2018 van 20:00 uur tot 21:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan IRMA.
Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met IRMA worden verbroken. IRMA is direct na de update weer beschikbaar.
Wij adviseren u wijzigingen in IRMA op te slaan voordat de update wordt uitgevoerd. Voor vragen of opmerkingen met betrekking tot dit bericht kunt u contact opnemen.

Telefonie Platform

Van: 19-04-2018 11:00
Tot: 20-04-2018 01:00
Van  donderdag 19 april 2018 23:00 uur tot vrijdag 20 april 01:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Door de redundante opbouw wordt geen impact verwacht. Onze engineers zullen na het onderhoud het telefonieverkeer monitoren.

Beheerportal

Van: 20-04-2018 07:00
Tot: 20-04-2018 08:45
Op vrijdag 20 april 2018 tussen 07:00 uur en 08:45 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan de Beheerportal.
Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met de Beheerportal worden verbroken.
De Beheerportal is direct na de update weer beschikbaar. Wij adviseren u wijzigingen in de Beheerportal op te slaan voordat de update wordt uitgevoerd.
Voor vragen of opmerkingen met betrekking tot dit bericht kunt u contact opnemen.

Beheer Portal

Van: 23-04-2018 11:00
Tot: 24-04-2018 05:00
Op maandag 23 april 2018 van 23:00 uur tot dinsdag 24 april 2018 05:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

KPN xDSL-,FttH-, WOK- en WEAS-verbindingen

Van: 24-04-2018 11:00
Tot: 25-04-2018 04:00
Van 24 april 2018 23:00 uur tot 25 april 2018 04:00 uur wordt er onderhoud gepleegd op hardware verantwoordelijk voor KPN connectivity diensten. Omdat deze verbindingen in het datacenter redundant zijn uitgevoerd wordt er geen downtime verwacht. Tijdens het omschakelen van verkeer kan een korte onderbreking van de dienst worden ervaren. Uw verbindingen zullen zich na het onderhoud automatisch herstellen. Mocht de verbinding na 2 uur niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

Core Netwerk

Van: 25-04-2018 11:00
Tot: 26-04-2018 04:00
Van woensdag 25 april 2018 23:00 uur tot donderdag 26 april 2018 04:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Core infrastructuur.
Voorafgaand aan de werkzaamheden leiden engineers het dataverkeer van de ASA1001R, ASA1002 en ASA1004 om via alternatieve paden. Hierdoor hebben de werkzaamheden minimaal invloed op de diensten van uw klanten. Tijdens de omschakeling naar de alternatieve paden kunt u mogelijk een korte vertraging of onderbreking ervaren in datastromen (gesprekken/internet).

Beheer Portal

Van: 30-04-2018 11:00
Tot: 01-05-2018 05:00
Op maandag 30 april 2018 van 23:00 uur tot dinsdag 1 mei 2018 05:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

Onderhoud PoIP CCV

Van: 25-06-2018 02:30
Tot: 25-06-2018 03:00
Op maandag 25 juni 2018 tussen 02:30 uur en 03:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het CCV PIN netwerk. Als gevolg hiervan is de PoIP dienst niet beschikbaar en kunnen er geen transacties plaatsvinden in het hierboven genoemde tijdstip.  

Onderhoud PoIP CCV

Van: 10-09-2018 02:30
Tot: 10-09-2018 03:00
Op maandag 10 september 2018 tussen 02:30 uur en 03:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het CCV PIN netwerk. Als gevolg hiervan is de PoIP dienst niet beschikbaar en kunnen er geen transacties plaatsvinden in het hierboven genoemde tijdstip.  

Onderhoud PoIP CCV

Van: 19-11-2018 02:30
Tot: 19-11-2018 03:00
Op maandag 19 november 2018 tussen 02:30 uur en 03:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het CCV PIN netwerk. Als gevolg hiervan is de PoIP dienst niet beschikbaar en kunnen er geen transacties plaatsvinden in het hierboven genoemde tijdstip.  

VPS

Van: 19-12-2018 11:59
Tot: 20-12-2018 04:00
Van woensdag 19 december 2018 23:59 uur tot donderdag 20 december 2018 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het VPS platform. Als gevolg van dit onderhoud zullen alle VPS-en gereboot worden. De maximale downtime is 15 minuten. Voor vragen over deze melding kunt u contact opnemen met de afdeling Support.