Calamiteit melden?

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar: 085 - 0646900

Calamiteit melden?

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar: 085 - 0646900

Storingen

Actueel
Storingen
Werkzaamheden

Storing RoutIT Systemen

Van: 22-09-2018 08:00
Tot: 22-09-2018 08:00
— update 12:00 uur — De internet verbindingen zijn grotendeels hersteld, indien u een inactieve verbinding heeft, kunt u in IRMA controleren of de verbinding is voorzien van line-id en de oplossing in eerder genoemde update van 11:00 toepassen. De volgende RoutIT systemen hebben op dit moment nog impact van de verstoring: – Ticketsysteem (u kunt op dit moment geen support tickets aanmaken).
– Vertraging RAS check.
– Worden er geen meldingen van verbruik, limieten en waarschuwingen verstuurd en worden hoogverbruiksmeldingen niet verzonden.
– Beperkte beschikbaarheid van de beheerportal.   Wij plaatsen de volgende update uiterlijk 13:00 uur. — update 11:00 uur — Herstel is op dit moment nog gaande.
Indien u een getroffen internet verbinding heeft die gebruikt maakt van line-id, dan kunt u de verbinding herstellen door de credentials uit de IRMA order in het modem te plaatsen.
Wij plaatsen uiterlijk 12:00 een update. — update 10:00 uur — De status is onveranderd. Het ticketsysteem is nog onbereikbaar. Hierdoor worden er ook geen 247monitoring tickets aangemaakt. Engineers werken onverminderd door aan een oplossing. Wij plaatsen uiterlijk om 11:00 uur een volgende update. — update 09:15 uur — De 247 services app is hersteld. — Oorspronkelijke melding 08:00 uur — Op dit moment ervaren wij een verstoring op RoutIT systemen. Als gevolg van deze storing: – Kunt u op dit moment geen support tickets aanmaken;
– Is de 247Services app verminderd bruikbaar;
– Kunnen in enkele gevallen geen profielen vanaf de radius server opgehaald worden (wanneer er geen line id is);
– Werkt de RAS check vertraagd;
– Worden er geen meldingen van verbruik, limieten en waarschuwingen verstuurd en worden hoogverbruiksmeldingen niet verzonden.
– Beperkte beschikbaarheid van de beheerportal. Let op: herstart de modem/router niet. Wanneer de modem/router herstart kan er mogelijk geen profiel opgehaald worden, waardoor er geen connectie met het internet meer is. Wij werken aan een oplossing en houden u op de hoogte.

Beheer Portal

Van: 23-09-2018 10:00
Tot: 24-09-2018 07:00
Op zondag 23 september 2018 van 22:00 uur tot maandag 24 september 2018 07:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

Roaming verkeer buiten EU

Van: 24-09-2018 01:20
Tot: 24-09-2018 02:30
Op dinsdag 24 september 2018 van 01:20 uur tot dinsdag 24 september 2018 tot 02:30 uur worden er door KPN werkzaamheden uitgevoerd.
Dit onderhoud zorgt voor een onderbreking in het roaming verkeer buiten de EU tijdens het volledige onderhoudswindow.
Houd rekening met uw tijdzone.

Call recording

Van: 24-09-2018 02:00
Tot: 24-09-2018 04:00
Op maandag 24 september 2018 van 02:00 uur tot 04:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het platform voor Call recording (HIP Recorder portal en KPN Gespreksopnamen portal). Tijdens het maintenance window is de portal niet toegankelijk. Dit heeft geen impact op het opnemen van gesprekken.

Werkzaamheden M2M

Van: 24-09-2018 10:00
Tot: 25-09-2018 05:00
Op maandag 24 september 2018 van 22:00 uur tot dinsdag 25 september 2018 05:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd ten behoeve van optimalisatie in het KPN Mobiele netwerk. Gebruikers van de M2M-dienst kunnen een serviceonderbreking ervaren tot 2x 5 minuten tijdens de afgesproken tijdsspanne. De impact zal zowel op de roaming-in (buitenlandse simkaarten in Nederland) als op de roaming-out (KPN simkaarten in het buitenland) van invloed zijn. Tijdens de onderbreking zal de datasessie afbreken, maar automatisch opnieuw verbinding maken via een andere locatie (redundantie).

Beheer Portal

Van: 25-09-2018 11:00
Tot: 26-09-2018 07:00
Op dinsdag 25 september 2018 van 23:00 uur tot woensdag 26 september 2018 07:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

Werkzaamheden M2M

Van: 25-09-2018 11:00
Tot: 26-09-2018 04:00
Op maandag 24 september 2018 van 23:00 uur tot dinsdag 25 september 2018 04:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd ten behoeve van optimalisatie in het KPN Mobiele netwerk. Gebruikers van de M2M-dienst kunnen een serviceonderbreking ervaren tot 1 x 5 minuten tijdens de afgesproken tijdsspanne.  Tijdens de onderbreking zal de datasessie afbreken, maar automatisch opnieuw verbinding maken door het 2G/4G netwerk. De service wordt automatisch hersteld.

Werkzaamheden M2M

Van: 26-09-2018 10:00
Tot: 27-09-2018 05:00
Op dinsdag 26 september 2018 van 22:00 uur tot woensdag 27 september 2018 05:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd ten behoeve van optimalisatie in het KPN Mobiele netwerk. Gebruikers van de M2M-dienst kunnen een serviceonderbreking ervaren tot 2x 5 minuten tijdens de afgesproken tijdsspanne. De impact zal zowel op de roaming-in (buitenlandse simkaarten in Nederland) als op de roaming-out (KPN simkaarten in het buitenland) van invloed zijn. Tijdens de onderbreking zal de datasessie afbreken, maar automatisch opnieuw verbinding maken via een andere locatie (redundantie).

Mobile Interconnect

Van: 27-09-2018 11:00
Tot: 28-09-2018 04:00
Van donderdag 27 september 2018 23:00 uur tot vrijdag 28 september 04:00 uur vindt er onderhoud plaats aan het Mobile Interconnect netwerk. Dit onderhoud wordt uitgevoerd om de beschikbare bandbreedte uit te breiden. Gebruikers kunnen tijdens het onderhoud geen gebruik maken van de Mobile Interconnect dienst.

Onderhoud KPN xDSL-,FttH-verbindingen

Van: 27-09-2018 11:00
Tot: 28-09-2018 04:00
Van donderdag 27 september 2018 23:00 uur tot vrijdag 28 september 2018 04:00 uur wordt er onderhoud gepleegd op hardware verantwoordelijk voor KPN connectivity diensten. Tijdens het onderhoud is er een dienstonderbreking van 30 minuten te verwachten. Uw verbindingen zullen zich na het onderhoud automatisch herstellen. Mocht de verbinding na het onderhoudsblok niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

Beheer Portal

Van: 27-09-2018 11:00
Tot: 28-09-2018 07:00
Op donderdag 27 september 2018 van 23:00 uur tot vrijdag 28 september 2018 07:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

Storing RoutIT Systemen

Van: 22-09-2018 08:00
Tot: 22-09-2018 08:00
— update 12:00 uur — De internet verbindingen zijn grotendeels hersteld, indien u een inactieve verbinding heeft, kunt u in IRMA controleren of de verbinding is voorzien van line-id en de oplossing in eerder genoemde update van 11:00 toepassen. De volgende RoutIT systemen hebben op dit moment nog impact van de verstoring: – Ticketsysteem (u kunt op dit moment geen support tickets aanmaken).
– Vertraging RAS check.
– Worden er geen meldingen van verbruik, limieten en waarschuwingen verstuurd en worden hoogverbruiksmeldingen niet verzonden.
– Beperkte beschikbaarheid van de beheerportal.   Wij plaatsen de volgende update uiterlijk 13:00 uur. — update 11:00 uur — Herstel is op dit moment nog gaande.
Indien u een getroffen internet verbinding heeft die gebruikt maakt van line-id, dan kunt u de verbinding herstellen door de credentials uit de IRMA order in het modem te plaatsen.
Wij plaatsen uiterlijk 12:00 een update. — update 10:00 uur — De status is onveranderd. Het ticketsysteem is nog onbereikbaar. Hierdoor worden er ook geen 247monitoring tickets aangemaakt. Engineers werken onverminderd door aan een oplossing. Wij plaatsen uiterlijk om 11:00 uur een volgende update. — update 09:15 uur — De 247 services app is hersteld. — Oorspronkelijke melding 08:00 uur — Op dit moment ervaren wij een verstoring op RoutIT systemen. Als gevolg van deze storing: – Kunt u op dit moment geen support tickets aanmaken;
– Is de 247Services app verminderd bruikbaar;
– Kunnen in enkele gevallen geen profielen vanaf de radius server opgehaald worden (wanneer er geen line id is);
– Werkt de RAS check vertraagd;
– Worden er geen meldingen van verbruik, limieten en waarschuwingen verstuurd en worden hoogverbruiksmeldingen niet verzonden.
– Beperkte beschikbaarheid van de beheerportal. Let op: herstart de modem/router niet. Wanneer de modem/router herstart kan er mogelijk geen profiel opgehaald worden, waardoor er geen connectie met het internet meer is. Wij werken aan een oplossing en houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Verstoring mobiel

Van: 21-09-2018 04:15
Tot: 21-09-2018 05:10
—afmelding 17:10 uur KPN heeft de storing verholpen. — oorspronkelijke bericht  — Engineers constateren een verstoring aan het mobiele netwerk van KPN. Als gevolg van deze verstoring kunnen klanten problemen ervaren met 4G netwerk en zijn mogelijk websites niet bereikbaar De websites zijn wel te benaderen via 3G netwerk. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Internet verkeer NL-IX

Van: 21-09-2018 11:45
Tot: 21-09-2018 02:00
— afmelding 21-09-2018 14:00 uur — Onze engineers melden dat de genomen maatregelen ervoor zorgen dat het internet verkeer stabiel is gebleven.  Totdat de leverancier komt met een oplossing, blijven de genomen maatregelen van toepassing. Engineers zullen extra controles uitvoeren, ook wanneer de leverancier aangeeft dat de storing is opgelost. — update 11:55 uur — Onze engineers geven aan dat het internetverkeer over andere ontsluitingen gerouteerd wordt en dat hiermee de impact is weggenomen. — oorspronkelijke melding 21-09-2018 11:45 uur — Onze engineers melden dat er kortstondige onderbrekingen zijn geweest op een gedeelte van het internetverkeer bij NL-IX.
Onze leverancier heeft de storing in onderzoek.

[OPGELOST] Storing DSLAM regio Beverwijk

Van: 13-09-2018 12:30
Tot: 13-09-2018 04:40
— afmelding 13-09-2018 16:40 uur — KPN geeft aan dat de verstoring in Beverwijk is opgelost. De configuratie van de DSLAM is hersteld. — update 15:50 uur — KPN geeft aan dat er een probleem is ontstaan met de netwerkconfiguratie. Engineers zijn bezig om dit zo spoedig mogelijk te herstellen.
Wij houden u op de hoogte. — update 15:15 uur — KPN geeft aan dat er engineers op locatie bezig zijn met onderzoek en herstel. Wij houden u op de hoogte. —oorspronkelijke melding 13-09-2018 12:30 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een aantal DSLAM in de regio Beverwijk en Velsen-Noord Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing ETN regio Goes

Van: 13-09-2018 12:30
Tot: 13-09-2018 05:00
— afmelding 13-09-2018 17:00 uur — KPN meldt dat de storing in de regio Goes is verholpen. — update 14:30 uur — KPN geeft aan dat er engineers op locatie bezig zijn met herstelwerkzaamheden. Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijke melding 13-09-2018 12:30 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. Het betreft een ETN storing in de regio Goes, waarbij meerdere DSLAM’s in onderstaande regio’s een storing hebben. Getroffen regio’s: Yerseke
Kapelle
Krabbedijke
‘s-Gravenpolder
‘s Heer Arendskerke
Kruiningen
Wemeldinge
Goes
Wolphaartsdijk
Nieuwdorp
Colijnsplaat
Kortgene
Hoedenkenskerke
Ellewoutsdijk
Nisse
Kamperland
Lewedorp
Kloetinge
Oostdijk
Borssele Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, Fiber en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing DSLAM regio Purmerend

Van: 13-09-2018 11:15
Tot: 13-09-2018 01:20
— Afmelding 13-09-2018 13:20 uur — KPN geeft aan dat de DSLAM verstoring te Purmerend is opgelost. KPN engineer hebben defecte hardware vervangen. —oorspronkelijke melding 13-09-2018 11:15 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een aantal DSLAM in de regio Purmerend. Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN Leverstraat mobiel

Van: 12-09-2018 10:30
Tot: 12-09-2018 01:00
— Update 12:30 uur — De oorzaak van de verstoring is inmiddels gevonden achterstand van de porteringen worden nu verwerkt. — Oorspronkelijk bericht — Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Het uitvoeren van SIM-wissels Wij adviseren portering niet zelf af te roepen. KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte. Volgende update om 12:30 uur.

[OPGELOST] Internet verkeer NL-IX

Van: 11-09-2018 04:00
Tot: 11-09-2018 08:55
— afmelding 11-09-2018 20:55 uur — Onze engineers melden dat de genomen maatregelen ervoor zorgen dat het internet verkeer stabiel is gebleven.  Totdat de leverancier komt met een oplossing, blijven de genomen maatregelen van toepassing. Engineers zullen extra controles uitvoeren, ook wanneer de leverancier aangeeft dat de storing is opgelost. — update 17:20 uur — Onze engineers geven aan dat het internetverkeer over andere ontsluitingen gerouteerd wordt en dat hiermee de impact is weggenomen. — oorspronkelijke melding 11-09-2018 16:00 uur — Onze engineers melden dat er kortstondige onderbrekingen zijn geweest op een gedeelte van het internetverkeer bij NL-IX.
Onze leverancier heeft de storing in onderzoek.

[OPGELOST] Storing DSLAM regio Breda

Van: 10-09-2018 11:55
Tot: 10-09-2018 01:15
— afmelding 10-09-2018 13:15 uur — KPN geeft aan dat de storing in de regio Breda is opgelost. —oorspronkelijke melding 10-09-2018 11:55 uur —- KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een aantal DSLAM’s in de regio Breda. Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Inkomende/Uitgaande gesprekken

Van: 10-09-2018 10:14
Tot: 10-09-2018 12:05
— afmelding 14:45 uur — De storing is verholpen. Bij deze wordt de CSP melding afgemeld. — Update 11:48 uur — Onze engineers melden dat de impact van deze storing is weggenomen. Samen met de leverancier wordt er aan een oplossing gewerkt. Wij houden u op de hoogte van de voortgang — Oorspronkelijke melding  10:14 uur — Door een storing in het datacenter in Arnhem is er een korte onderbreking geweest op inkomende en uitgaande gesprekken die via dit datacenter verliepen. In verband met deze storing wordt al het verkeer omgeleid via het datacenter in Amsterdam. Tijdens deze omschakeling zijn tevens de calls die verliepen via Arnhem verbroken. Op dit moment onderzoeken engineers de oorzaak van de storing. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Internet verkeer NL-IX Amsterdam

Van: 10-09-2018 09:00
Tot: 10-09-2018 09:15
Onze engineers melden dat er een kortstondige onderbreking is geweest op een gedeelte van het internetverkeer. Deze korte onderbreking is het gevolg van een bug.
Deze bug is tevens verantwoordelijk voor de korte onderbreking van afgelopen vrijdag in het datacenter in Rotterdam. Onze leverancier heeft de storing in onderzoek.

[OPGELOST] Cloud Portal

Van: 05-09-2018 08:15
Tot: 05-09-2018 09:10
— Afmelding 09:10 uur — Engineers hebben de verstoring verholpen, de Cloud Portal is weer beschikbaar. — Oorspronkelijke melding  08:15 uur — Onze engineers hebben vastgesteld dat er momenteel een verstoring is op de Cloud Portal. Hierdoor is het niet mogelijk om aanpassingen aan diensten te maken of bestellingen te plaatsen in de Cloud Portal.
Dit heeft geen impact op live diensten. Engineers zijn momenteel bezig met onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing KPN monteursafspraak systeem

Van: 05-09-2018 08:00
Tot: 05-09-2018 09:45
Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets. Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden; Vertraging in het updaten van lopende tickets; Vertraging in het uitvoeren van lijnmetingen. Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing ETN regio Arnhem

Van: 31-08-2018 08:40
Tot: 31-08-2018 10:50
— afmelding 31-08-2018 10:50 uur — KPN meldt dat de storing is opgelost. — oorspronkelijke bericht 31-08-2018 08:40 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. Het betreft een ETN storing in de regio Arnhem, waarbij meerdere DSLAM’s in onderstaande regio’s een storing hebben. Getroffen regio’s: Arnhem
Driel
Oosterbeek
Huissen
Westervoort
Wolfheze
Doorwerth
Rheden
De Steeg
Westervoort Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, Fiber en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN Leverstraat mobiel

Van: 29-08-2018 09:30
Tot: 29-08-2018 08:45
— Update 20:45 uur — Alle porteringen zijn inmiddels weggewerkt. — Update 17:00 uur — De oorzaak van de verstoring is inmiddels gevonden achterstand van de porteringen worden nu verwerkt. — Update 15:15 uur — De technische call is nog steeds gaande om het probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen. Er is helaas nog geen verwachtte tijd van herstel af te geven. Zodra wij een nieuwe voortgang hebben stellen wij jullie hiervan op de hoogte. — Update 13:00 uur — Op dit moment hebben de technische teams dit issue met hoge prioriteit in behandeling. Helaas is er op dit moment nog niet bekend waardoor de vertraging in de afhandeling van de orders ontstaat. Het onderzoek wordt voortgezet en zodra wij een nieuwe update hebben stellen wij jullie op de hoogte. — oorspronkelijk bericht — Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren Het uitvoeren van SIM-wissels Wij adviseren portering niet zelf af te roepen. KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte. Volgende update om 12:30 uur.

[OPGELOST] KPN Leverstraat mobiel

Van: 23-08-2018 10:00
Tot: 23-08-2018 11:00
— update 13:25 — Alle porteringen zijn inmiddels weggewerkt. — update 11:20 uur — De oorzaak van de verstoring is inmiddels gevonden achterstand van de porteringen worden nu verwerkt. — oorspronkelijk bericht — Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren Het uitvoeren van SIM-wissels Het blokkeren van SIM-kaarten Wijzigingen door te voeren in de beheerportal Wij adviseren portering niet zelf af te roepen. KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte. Volgende update om 12:30 uur.

[OPGELOST] Storing regio Zuid-Oost

Van: 23-08-2018 09:00
Tot: 23-08-2018 09:45
— afmelding 09:45 uur — KPN en Eurofiber melden dat de stroomstoring is opgelost. — oorspronkelijke bericht 09:00 uur — KPN en Eurofiber melden verstoringen aan het netwerk. Het betreft een stroomstoring in de regio Zuid-Oost, waarbij meerdere DSLAM’s in onderstaande regio’s een storing hebben. Getroffen regio’s: Boxtel
Geulen
Oosterhout West-stad
Tilburg Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn zowel KPN als Eurofiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing KPN monteursafspraak systeem

Van: 23-08-2018 08:30
Tot: 23-08-2018 03:00
Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets. Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden; Vertraging in het updaten van lopende tickets; Vertraging in het uitvoeren van lijnmetingen. Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN xDSL / FTTH / Fiber regio Alkmaar

Van: 22-08-2018 11:55
Tot: 22-08-2018 12:30
— afmelding 12:30 uur — KPN geeft aan dat de storing is opgelost. — oorspronkelijke bericht 11:55 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een aantal DSLAM’s in de regio Alkmaar. Oorzaak is nog onbekend. Het betreft de volgende regio’s: Stompetoren
Obdam
Heerhugowaard
Alkmaar
Egmond aan den Hoef
Limmen
Heiloo
Egmond-Binnen
Egmond aan Zee
Ursem
Zuidschermer Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing ETN regio Haarlem

Van: 21-08-2018 01:15
Tot: 21-08-2018 04:45
— afmelding 16:45 uur — KPN geeft aan dat de monteur defecte hardware heeft vervangen en dat de storing hiermee is opgelost. — update 15:15 uur — KPN geeft aan dat de monteur op locatie is gearriveerd en is gestart met het onderzoek. — oorspronkelijke bericht 13:15 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. Het betreft een ETN storing in de regio Haarlem, waarbij meerdere DSLAM’s in onderstaande regio’s een storing hebben. Getroffen regio’s: Haarlem
Overveen
Santpoort-Zuid
Bloemendaal. Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, Fiber en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing ETN regio Haarlem

Van: 09-08-2018 10:20
Tot: 09-08-2018 11:20
— afmelding 09-08-2018 11:20 uur — KPN meldt dat de storing in de regio Haarlem is opgelost. — oorspronkelijke bericht 09-08-2018 10:20 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. Het betreft een ETN storing in de regio Haarlem, waarbij meerdere DSLAM’s in onderstaande regio’s een storing hebben. Getroffen regio’s: Haarlem
Overveen
Santpoort-Zuid Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, Fiber en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Tele2 Fiber/EE/SDSL.bis

Van: 31-07-2018 10:50
Tot: 31-07-2018 10:30
— Afmelding 22:30 uur — Tele2 geeft aan dat de storing verholpen is. — Update 21:30 uur — Tele2 geeft aan dat herstelacties zijn uitgevoerd. Operations Center is bezig met testen. — Update 19:30 uur — Tele2 geeft aan dat de volledige node down is. Engineers zijn op locatie met reserve onderdelen om de node opnieuw op te bouwen. — Update 18:30 uur — Tele2 geeft aan  dat er extra engineers  aangestuurd zijn. — Update 17:00 uur — Tele2 geeft aan bezig te zijn met het handmatig resetten van interfaces van de Interconnects. — Update 15:30 uur — Tele2 geeft aan dat de corrigerende actie niet heeft geleid tot dienst herstel. Het onderzoek gaat verder. — Update 14:15 uur — Tele2 geeft aan dat de cirquits op de switch opnieuw opgebouwd zijn. De switch blijft onstabiel en onderzoek gaat verder. — Update 12:30 uur — Tele2 geeft aan bezig te zijn met herstel van een distributie switch. — Update 11:45 uur — Tele2 geeft aan dat er een engineer op locatie is. — Oorspronkelijke bericht 31-07-2018 10:50 uur — Momenteel ondervindt Tele2 storing op haar netwerk. Als gevolg van de storing zijn een Tele2/BBNED Fiber, Extended Ethernet, SDSL.BIS verbindingen niet beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN xDSL / FTTH / Fiber regio Winterswijk

Van: 27-07-2018 09:50
Tot: 27-07-2018 12:50
— afmelding 27-07-2018 12:50 uur — KPN engigeers geven aan dat de stroomstoring verholpen is. — oorspronkelijke bericht 27-07-2018 09:50 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een aantal DSLAM’s in de regio Winterswijk. Oorzaak is een stroomstoring.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Beheerportal (CDR)

Van: 25-07-2018 04:00
Tot: 25-07-2018 01:30
Op dit moment ontvangt de Beheer portal geen mobiele CDR’s. Als gevolg van deze verstoring loopt de aanlevering van het verbruik, limieten en waarschuwingen achter en worden hoogverbruiksmeldingen niet verzonden. Wanneer de Beheerportal weer CDR’s ontvangt worden de hoogverbruiksmeldingen alsnog verstuurd. Engineers hebben de verstoring in onderzoek.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing IRMA

Van: 23-07-2018 04:00
Tot: 23-07-2018 04:30
— afmelding 16:30 uur — Onze engineers geven aan dat IRMA weer beschikbaar is en dat de storing is opgelost. — oorspronkelijke bericht 23-07-2018 16:00 uur — Momenteel is het in IRMA niet mogelijk om orders te bestellen, upgraden of te openen. Onze engineers hebben de storing in onderzoek. Wij houden u op de hoogte middels www.cspreporter.nl.

[OPGELOST] Storing mobiel

Van: 23-07-2018 12:30
Tot: 24-07-2018 05:00
We hebben de storing verholpen. Het verwerken van de orders gestart. Het kan enkele uren duren voordat deze verwerkt zijn. Wij voeren nog steeds onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte. Volgende update morgen om 10:00 uur. —Oorspronkelijk bericht— Op dit moment ervaart wij een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor worden nieuwe verzoeken tijdelijk niet verwerkt. Betreft onder ander verzoeken: Aanvraag interne portering Aanvraag externe portering Aanvraag nieuwe module Uitvoeren opheffingen mobiele nummers Wij voeren op dit moment onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte. Volgende update 15:00 uur.

Beheer Portal

Van: 23-09-2018 10:00
Tot: 24-09-2018 07:00
Op zondag 23 september 2018 van 22:00 uur tot maandag 24 september 2018 07:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

Roaming verkeer buiten EU

Van: 24-09-2018 01:20
Tot: 24-09-2018 02:30
Op dinsdag 24 september 2018 van 01:20 uur tot dinsdag 24 september 2018 tot 02:30 uur worden er door KPN werkzaamheden uitgevoerd.
Dit onderhoud zorgt voor een onderbreking in het roaming verkeer buiten de EU tijdens het volledige onderhoudswindow.
Houd rekening met uw tijdzone.

Call recording

Van: 24-09-2018 02:00
Tot: 24-09-2018 04:00
Op maandag 24 september 2018 van 02:00 uur tot 04:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het platform voor Call recording (HIP Recorder portal en KPN Gespreksopnamen portal). Tijdens het maintenance window is de portal niet toegankelijk. Dit heeft geen impact op het opnemen van gesprekken.

Werkzaamheden M2M

Van: 24-09-2018 10:00
Tot: 25-09-2018 05:00
Op maandag 24 september 2018 van 22:00 uur tot dinsdag 25 september 2018 05:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd ten behoeve van optimalisatie in het KPN Mobiele netwerk. Gebruikers van de M2M-dienst kunnen een serviceonderbreking ervaren tot 2x 5 minuten tijdens de afgesproken tijdsspanne. De impact zal zowel op de roaming-in (buitenlandse simkaarten in Nederland) als op de roaming-out (KPN simkaarten in het buitenland) van invloed zijn. Tijdens de onderbreking zal de datasessie afbreken, maar automatisch opnieuw verbinding maken via een andere locatie (redundantie).

Beheer Portal

Van: 25-09-2018 11:00
Tot: 26-09-2018 07:00
Op dinsdag 25 september 2018 van 23:00 uur tot woensdag 26 september 2018 07:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

Werkzaamheden M2M

Van: 25-09-2018 11:00
Tot: 26-09-2018 04:00
Op maandag 24 september 2018 van 23:00 uur tot dinsdag 25 september 2018 04:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd ten behoeve van optimalisatie in het KPN Mobiele netwerk. Gebruikers van de M2M-dienst kunnen een serviceonderbreking ervaren tot 1 x 5 minuten tijdens de afgesproken tijdsspanne.  Tijdens de onderbreking zal de datasessie afbreken, maar automatisch opnieuw verbinding maken door het 2G/4G netwerk. De service wordt automatisch hersteld.

Werkzaamheden M2M

Van: 26-09-2018 10:00
Tot: 27-09-2018 05:00
Op dinsdag 26 september 2018 van 22:00 uur tot woensdag 27 september 2018 05:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd ten behoeve van optimalisatie in het KPN Mobiele netwerk. Gebruikers van de M2M-dienst kunnen een serviceonderbreking ervaren tot 2x 5 minuten tijdens de afgesproken tijdsspanne. De impact zal zowel op de roaming-in (buitenlandse simkaarten in Nederland) als op de roaming-out (KPN simkaarten in het buitenland) van invloed zijn. Tijdens de onderbreking zal de datasessie afbreken, maar automatisch opnieuw verbinding maken via een andere locatie (redundantie).

Mobile Interconnect

Van: 27-09-2018 11:00
Tot: 28-09-2018 04:00
Van donderdag 27 september 2018 23:00 uur tot vrijdag 28 september 04:00 uur vindt er onderhoud plaats aan het Mobile Interconnect netwerk. Dit onderhoud wordt uitgevoerd om de beschikbare bandbreedte uit te breiden. Gebruikers kunnen tijdens het onderhoud geen gebruik maken van de Mobile Interconnect dienst.

Onderhoud KPN xDSL-,FttH-verbindingen

Van: 27-09-2018 11:00
Tot: 28-09-2018 04:00
Van donderdag 27 september 2018 23:00 uur tot vrijdag 28 september 2018 04:00 uur wordt er onderhoud gepleegd op hardware verantwoordelijk voor KPN connectivity diensten. Tijdens het onderhoud is er een dienstonderbreking van 30 minuten te verwachten. Uw verbindingen zullen zich na het onderhoud automatisch herstellen. Mocht de verbinding na het onderhoudsblok niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

Beheer Portal

Van: 27-09-2018 11:00
Tot: 28-09-2018 07:00
Op donderdag 27 september 2018 van 23:00 uur tot vrijdag 28 september 2018 07:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

Werkzaamheden M2M

Van: 02-10-2018 11:00
Tot: 03-10-2018 04:00
Op dinsdag 2 oktober 2018 van 23:00 uur tot woensdag 3 oktober 2018 04:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd ten behoeve van optimalisatie in het KPN Mobiele netwerk. Gebruikers van de M2M-dienst kunnen een serviceonderbreking ervaren tot 30 minuten tijdens de afgesproken tijdsspanne.  Tijdens de onderbreking zal de datasessie afbreken, maar automatisch opnieuw verbinding maken door het 3G/4G netwerk. De service wordt automatisch hersteld.

Onderhoud PoIP CCV

Van: 19-11-2018 02:30
Tot: 19-11-2018 03:00
Op maandag 19 november 2018 tussen 02:30 uur en 03:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het CCV PIN netwerk. Als gevolg hiervan is de PoIP dienst niet beschikbaar en kunnen er geen transacties plaatsvinden in het hierboven genoemde tijdstip.  

VPS

Van: 19-12-2018 11:59
Tot: 20-12-2018 04:00
Van woensdag 19 december 2018 23:59 uur tot donderdag 20 december 2018 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het VPS platform. Als gevolg van dit onderhoud zullen alle VPS-en gereboot worden. De maximale downtime is 15 minuten. Voor vragen over deze melding kunt u contact opnemen met de afdeling Support.