Calamiteit melden?

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar: 085 - 0646900

Calamiteit melden?

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar: 085 - 0646900

Storingen

Actueel
Storingen
Werkzaamheden

Onderhoud PoIP CCV

Van: 25-06-2018 02:30
Tot: 25-06-2018 03:00
Op maandag 25 juni 2018 tussen 02:30 uur en 03:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het CCV PIN netwerk. Als gevolg hiervan is de PoIP dienst niet beschikbaar en kunnen er geen transacties plaatsvinden in het hierboven genoemde tijdstip.  

Call recording

Van: 25-06-2018 04:00
Tot: 25-06-2018 06:00
Op maandag 25 juni 2018 van 04:00 uur tot 06:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het platform voor Call recording (HIP Recorder portal en KPN Gespreksopnamen portal). Tijdens het maintenance window is de portal niet toegankelijk. Dit heeft geen impact op het opnemen van gesprekken.

Onderhoud KPN Fiber, FTTO, WEAS, WOK

Van: 25-06-2018 11:00
Tot: 26-06-2018 04:00
Ten behoeve van de Activatie Poortfiltering / Poort 25 wordt van maandag 25 juni 2018 23:00 uur tot dinsdag 26 juni 2018 04:00 uur onderhoud gepleegd op de aggregatierouter. Tijdens het onderhoud worden de verbindingen onderbroken. De verwachting is dat deze onderbreking niet langer dan 30 minuten zal zijn. Bij het opnieuw aanmelden van de verbinding wordt het eigen gekozen Security Level automatisch toegepast. Is er geen Security Level gekozen, dan wordt het default Security Level toegepast. Mocht de verbinding na het onderhoudsblok niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

Roaming verkeer buiten EU

Van: 26-06-2018 01:20
Tot: 26-06-2018 02:30
Op dinsdag 26 juni 2018 van 01:20 uur tot dinsdag 26 juni 2018 tot 02:30 uur worden er door KPN werkzaamheden uitgevoerd. Dit onderhoud zorgt voor een onderbreking in het roaming verkeer buiten de EU tijdens het volledige onderhoudswindow.
Houd rekening met uw tijdzone.

Onderhoud mShield (ASA)

Van: 26-06-2018 11:00
Tot: 27-06-2018 04:00
Van dinsdag 26 juni 2018 23:00 uur tot woensdag 27 juni 2018 04:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan de volgende mShields: • ASA1006
• ASA1007
• ASA1008
• ASA1009
• ASA1010
• ASA1011 Er is maximaal 30 minuten downtime te verwachten op de mShields.

Onderhoud KPN xDSL, FttH

Van: 26-06-2018 11:00
Tot: 27-06-2018 04:00
Ten behoeve van de Activatie Poortfiltering / Poort 25 wordt van dinsdag 26 juni 2018 23:00 uur tot woensdag 27 juni 2018 04:00 uur onderhoud gepleegd op de aggregatierouter. Tijdens het onderhoud worden de verbindingen onderbroken. De verwachting is dat deze onderbreking niet langer dan 30 minuten zal zijn. Bij het opnieuw aanmelden van de verbinding wordt het eigen gekozen Security Level automatisch toegepast. Is er geen Security Level gekozen, dan wordt het default Security Level toegepast. Mocht de verbinding na het onderhoudsblok niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

Onderhoud KPN xDSL, FttH

Van: 27-06-2018 11:00
Tot: 28-06-2018 04:00
Ten behoeve van de Activatie Poortfiltering / Poort 25 wordt van woensdag 27 juni 2018 23:00 uur tot donderdag 28 juni 2018 04:00 uur onderhoud gepleegd op de aggregatierouter. Tijdens het onderhoud worden de verbindingen onderbroken. De verwachting is dat deze onderbreking niet langer dan 30 minuten zal zijn. Bij het opnieuw aanmelden van de verbinding wordt het eigen gekozen Security Level automatisch toegepast. Is er geen Security Level gekozen, dan wordt het default Security Level toegepast. Mocht de verbinding na het onderhoudsblok niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

Tele2 Fiber/SDSL.bis

Van: 28-06-2018 02:00
Tot: 28-06-2018 06:30
Donderdag 28 juni 2018 wordt er door Tele2 onderhoud gepleegd aan het netwerk. Tijdens dit onderhoud kan er een korte onderbreking van de dienst worden ervaren. De verwachting is dat deze onderbreking niet langer dan 20 minuten zal zijn. Uw verbindingen zullen zich na het onderhoud automatisch herstellen. Mocht de verbinding na het onderhoudsblok niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

Onderhoud firewalls telefonie platform

Van: 28-06-2018 11:00
Tot: 29-06-2018 04:00
Van donderdag 28 juni 2018 23:00 uur tot vrijdag 29 juni 2018 04:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan de firewalls die gekoppeld zijn aan het telefonie platform. Vanwege de redundancy op de firewalls is er geen downtime te verwachten. Mogelijk wordt er een vertraging van enkele seconden ervaren tijdens de fail-over.

Onderhoud KPN xDSL, FttH

Van: 28-06-2018 11:00
Tot: 29-06-2018 04:00
Ten behoeve van de Activatie Poortfiltering / Poort 25 wordt van donderdag 28 juni 2018 23:00 uur tot vrijdag 29 juni 2018 04:00 uur onderhoud gepleegd op de aggregatierouter. Tijdens het onderhoud worden de verbindingen onderbroken. De verwachting is dat deze onderbreking niet langer dan 30 minuten zal zijn. Bij het opnieuw aanmelden van de verbinding wordt het eigen gekozen Security Level automatisch toegepast. Is er geen Security Level gekozen, dan wordt het default Security Level toegepast. Mocht de verbinding na het onderhoudsblok niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

[OPGELOST] Storing ETN regio Zutphen

Van: 21-06-2018 03:30
Tot: 22-06-2018 12:30
— afmelding 00:30 uur — KPN geeft aan dat de storing is opgelost. — update 21:00 uur — KPN engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel op locatie. Update volgt zo spoedig mogelijk. — update 20:25 uur — KPN meldt dat de storing door onbekend oorzaak is terug gekomen. Onderzoek naar de oorzaak is gestart. — afmelding 18:00 uur — KPN geeft aan de verstoring is opgelost. — update 17:15 uur — KPN meldt ons dat de  herstelwerkzaamheden gaande is. Wij houden jullie op de hoogte. — update 16:45 uur — KPN geeft aan dat engineers op locatie zijn en gestart zijn met herstelwerkzaamheden. Update volgt zo spoedig mogelijk. — oorspronkelijke melding 21-06-2018 15:30 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. Het betreft een ETN storing waarbij meerdere DSLAM’s in onderstaande regio’s een storing hebben. Zutphen
Almen
Baak
Brummen
Eefde
Epse
Gorssel
Vorden
Warnsveld Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN xDSL en FTTH aggregatie router

Van: 20-06-2018 01:45
Tot: 20-06-2018 02:15
— afmelding 14:15 — Alle sessies zijn hersteld. Bij deze melden we de storing af. — update 14:00 uur— De verbinding op de aggregatie router is hersteld. Onze engineers melden herstel van de sessies. — oorspronkelijk bericht 20 juni 2018 13:45 uur — Onze engineers melden een storing in een van onze aggregatie routers. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Acronis backup

Van: 19-06-2018 11:59
Tot: 19-06-2018 05:15
— afmelding 17:15 uur — Acronis engineers melden dat de dienst is hersteld. — oorspronkelijke melding — Er is momenteel een verstoring bij Acronis in het datacenter in Frankfurt. Hierdoor kunnen backuptaken niet worden uitgevoerd of voltooid.
Acronis engineers zijn reeds aangestuurd en bezig met herstel.

[OPGELOST] VPS

Van: 18-06-2018 03:55
Tot: 18-06-2018 04:15
— Afmelding 16:15 uur — Engineers hebben de node hersteld en de services zijn weer beschikbaar. — Oorspronkelijk bericht — Er is een verstoring vastgesteld aan een node op het VPS platform. Hierdoor kunt u hinder ondervinden in beschikbaarheid van de VPS.
Engineers hebben de verstoring in behandeling.

[OPGELOST] KPN xDSL en FTTH aggregatie router

Van: 15-06-2018 03:30
Tot: 15-06-2018 03:30
— update 16:50 — Onze engineers zien op enkele verbindingen na een volledige herstel van de dienst. Mocht de verbinding niet automatisch herstellen adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten of contact met ons op te nemen. — update 16:15 — Onze engineers zien een geleidelijk herstel. Ze zijn inmiddels op locatie en vervolgen daar het onderzoek. — oorspronkelijk bericht 15 juni 2018 15:30 — Onze engineers melden een storing in een van onze aggregatie routers. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] IRMA storing bestellen HIP telefoonnummers

Van: 14-06-2018 09:00
Tot: 14-06-2018 12:15
—Update 12:15— De storing is verholpen. Het is weer mogelijk een bestelling te plaatsen. —Update 11:25— Om 12 uur zal er een onderhoud plaatsvinden om de storing met het bestellen van telefoonnummers te verhelpen. —Update 10:30— Onze engineers hebben de storing in onderzoek. Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijke melding 9:00 uur — Op dit moment is  het niet mogelijk bestelling te plaatsen van: HIP telefoonnummers HIP buitenland telefoonnummer HIP express Office nummer KPN een nummer Onze engineers hebben de storing in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Beheerportal

Van: 13-06-2018 06:00
Tot: 14-06-2018 10:00
— update 10:00 uur— De dienstverlening is hersteld. — oorspronkelijk bericht 14 juni 2018 08:30 uur — Een storing in de beheerportal zorgt ervoor dat er sinds 13-6-2018 18:00 geen VOIP waarschuwingslimieten worden verstuurd. Onze engineers hebben de storing in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.    

[OPGELOST] KPN mobiel buitenland

Van: 12-06-2018 01:45
Tot: 13-06-2018 06:00
—update 08:50 uur— KPN meldt dat de dienstverlening volledig is hersteld. —update 00:20 uur— KPN werkt de aankomende uren door aan volledig herstel. Wij houden u op de hoogte. —update 21:30 uur— KPN meldt dat de stroomstoring van vanmiddag in KPN datacenter DC2 de grondoorzaak is van de storing. Meerdere links vanuit KPN datacenter verantwoordelijk voor de afhandeling van mobiel internationaal verkeer waren hierdoor verbroken. De komende uren zal het verkeer gefaseerd terugkomen. Wij houden u op de hoogte. — update 18:30 uur — KPN meldt dat er nog geen oplostermijn bekend is. Er wordt continu doorgewerkt aan een oplossing. Wij houden u op de hoogte. —oorspronkelijke bericht 12-06-2018 13:45 uur — KPN meldt dat mobiele gebruikers de volgende problemen kunnen ervaren in het buitenland: Geen verbinding kunnen maken met buitenlandse providers; Geen data verkeer mogelijk; Geen internationaal m2m verkeer mogelijk; Geen mogelijkheid om een sms versturen of te ontvangen; Geen mogelijkheid om te bellen of gebeld te worden. Engineers hebben de storing in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN verbindingen (xDSL en Glasvezel)

Van: 12-06-2018 01:40
Tot: 12-06-2018 04:50
— afmelding 16:50 uur — KPN geeft aan dat de storing is opgelost. Mocht er na aanleiding van de storing nog problemen zijn met een verbinding en/of een herstart van de router heeft niet geholpen, dan kunt u contact opnemen met onze supportdesk. De RFO volgt in de komende week. — update 16:00 uur — Onze engineers zien op enkele verbindingen na, volledige herstel van de verbindingen. Volgende update is uiterlijk om 17:00 uur. — update 15:00 uur — Onze engineers melden dat het grootste gedeelte van de verbindingen hersteld zijn.
Herstel van de overige verbindingen is gaande. Volgende update is uiterlijk om 16:00 uur. — update 14:00 uur — Onze engineers zien een voorzichtig herstel van verbindingen. Verschillende lijnkaarten worden gereset om sneller herstel mogelijk te maken. Volgende update is uiterlijk om 15:00 uur. —oorspronkelijke bericht 12-06-2018 13:40 uur — Door een stroomstoring in het KPN datacenter DC2 is een groot aantal verbindingen uitgevallen.
Het gaat om alle typen KPN verbindingen, zowel xDSL als Glasvezel.
Onze engineers hebben KPN aangestuurd voor onderzoek en herstel. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

Van: 01-06-2018 09:00
Tot: 04-06-2018 05:00
— Update 16:55 uur — Alle orders en porteringen zijn vandaag verwerkt. — Update 10:30 uur — KPN heeft de storing verholpen. Het verwerken van de orders en porteringen is gestart. Het kan enkele uren duren voordat deze verwerkt zijn. — Update 15:40 uur — Onze engineers constateren dat de leverstaat van KPN sterk vertraagd is. Om de gevolgen van deze vertraging beperkt te houden worden porteringen die nog niet gestart zijn maandag 04-06-2018 uitgevoerd. De volgende acties worden met vertraging uitgevoerd: Het opleveren van nieuwe abonnementen Het uitvoeren van SIM-wissels Het blokkeren van SIM-kaarten — Update 11:00 uur — KPN heeft de storing verholpen. Het verwerken van de orders en porteringen is gestart. Het kan enkele uren duren voordat deze verwerkt zijn. — Oorspronkelijke melding — Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren Het uitvoeren van SIM-wissels Het blokkeren van SIM-kaarten KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte. Voor het blokkeren van SIM-kaarten maakt u een ticket aan in IRMA en neemt u contact op met onze afdeling VoIP Support, 088-4372636, optie 1-2.

[OPGELOST] Storing DSLAM regio Amersfoort

Van: 29-05-2018 04:15
Tot: 29-05-2018 06:30
— afmelding 29-05-2018 18:30 uur — KPN geeft aan dat de storing is opgelost. — oorspronkelijke bericht 29-05-2018 16:15 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een DSLAM in de regio Amersfoort. Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing DSLAM regio Hoofddorp

Van: 29-05-2018 11:20
Tot: 29-05-2018 03:30
— afmelding 29-05-2018 15:30 uur — KPN geeft aan dat de energievoorziening is hersteld en dat hiermee de storing is opgelost. — oorspronkelijke bericht 29-05-2018 11:20 uur — KPN meldt een DSLAM verstoring aan haar netwerk in de regio Hoofddorp. De oorzaak betreft een stroomstoring Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

Van: 28-05-2018 11:45
Tot: 28-05-2018 05:00
—Update 17:00 uur— KPN heeft de storing verholpen. Het verwerken van de orders en porteringen is gestart. Het kan enkele uren duren voordat deze verwerkt zijn. —Update 15:30 uur — KPN voert nog steeds onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte. Volgende update 17:00 uur. —Update 13:10 uur— KPN voert nog steeds onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte. Volgende update 15:00 uur. —Oorspronkelijk bericht— Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren Het uitvoeren van SIM-wissels KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte. Volgende update 13:00 uur.

[OPGELOST] Storing KPN monteursafspraak systeem

Van: 28-05-2018 08:40
Tot: 28-05-2018 12:30
Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden; Vertraging in het updaten van lopende tickets; Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets. Vertraging in het uitvoeren van lijnmetingen. Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] 247Services App

Van: 26-05-2018 04:00
Tot: 26-05-2018 11:00
— afmelding 22:30 uur — De leverancier heeft de storing opgelost. Gebruikers kunnen de app weer gebruiken voor het afhandelen van meldingen. — oorspronkelijk bericht — Door een verstoring op het hosting platform van de 247 Services App is de App op dit moment niet te gebruiken.
Dit betekent dat 247 meldingen niet door de eindklant kunnen worden afgehandeld. 247 meldingen worden wel als pushbericht en telefonisch doorgemeld. De leverancier van het platform is aangestuurd voor onderzoek en herstel. Wij houden u op de hoogte van de voortgang.

[OPGELOST] 247 Monitoring

Van: 26-05-2018 03:00
Tot: 27-05-2018 01:00
— afmelding 27 mei 13:00 uur — Onze engineers hebben de storing verholpen. De storing is bij deze afgemeld. — oorspronkelijk bericht — We ontvangen meldingen dat de dienst 247 Monitoring alarmeringen verstuurt voor verbindingen die wel actief zijn.
Uit onderzoek blijkt dat het om verbindingen gaat die in de afgelopen 48 uur onderbroken zijn geweest. Onze engineers zijn bezig met onderzoek naar de oorzaak en oplossing.
Tot die tijd is het mogelijk dat je monitoringsmeldingen ontvangt voor verbindingen die goed functioneren. We houden je op de hoogte van de voortgang.

[OPGELOST] Workspace 365

Van: 25-05-2018 10:20
Tot: 25-05-2018 10:45
— Update 10:45 uur — De verstoring aan het platform is verholpen en de dienst is operationeel. — Oorspronkelijke melding — Engineers hebben een verstoring vastgesteld aan het Workspace 365 platform, Workspace omgevingen geven een blanco pagina of HTTP error 500.
De leverancier heeft de verstoring in onderzoek. Zodra er meer informatie bekend is, zullen wij deze melding updaten.  

[OPGELOST] IRMA

Van: 24-05-2018 09:00
Tot: 24-05-2018 12:15
— update 10:30 uur — Engineers hebben de oorzaak van de storing gevonden. Vanmiddag om 12:00 uur zal er spoedonderhoud worden uitgevoerd aan IRMA. Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met IRMA worden verbroken. IRMA is direct na de update weer beschikbaar. Wij adviseren u wijzigingen in IRMA op te slaan voordat de update wordt uitgevoerd. — oorspronkelijke melding 10:00 uur — Op dit moment is IRMA verminderd bereikbaar. Onze engineers hebben de storing in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN leverstraat mobiel en tariefinformatie

Van: 22-05-2018 01:00
Tot: 23-05-2018 04:00
— Update 16:10 uur — De storing is verholpen en de porteringen worden verwerkt. — Update 13:30 uur— KPN heeft de storing verholpen. Het verwerken van de orders en porteringen is gestart. Het kan enkele uren duren voordat deze verwerkt zijn. Het is mogelijk om porteringen zelf af te roepen. De sms (tarief)notificaties worden ook weer verstuurd. Volgende update 16:00 uur. — Update 11:40 uur — De oorzaak is achterhaald. Een defecte server voorkomt dat (tarief)notificaties worden verstuurd. Het probleem speelt bij meerdere service providers van KPN. Er is helaas nog geen verwacht oplostijd. Door de verstoring is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren Het uitvoeren van SIM-wissels Het blokkeren van SIM-kaarten Sms (tarief)notificaties worden niet verstuurd Porteringen zelf afroepen lijdt op dit moment tot onbereikbaarheid van de klant. Wij houden u op de hoogte. Volgende update om 14:00 uur.   —Update 9:00 uur— De leverancier voert nog steeds onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Er is helaas nog geen verwachte oplostijd. Door de verstoring is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren Het uitvoeren van SIM-wissels Het blokkeren van SIM-kaarten Sms notificaties worden niet verstuurd Porteringen zelf afroepen lijdt op dit moment tot onbereikbaarheid van de klant. Wij houden u op de hoogte. Volgende update om 11:00 uur. — Update 17:40 uur— De leverancier voert nog steeds onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Er is helaas nog geen verwachte oplostijd. Porteringen zelf afroepen lijdt op dit moment tot onbereikbaarheid van de klant. Wij houden u op de hoogte. Volgende update woensdagochtend 23 mei 2018 om 09:00 uur. — 16:00 uur — De leverancier voert nog steeds onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Er is helaas nog geen verwachte oplostijd. Porteringen zelf afroepen lijdt op dit moment tot onbereikbaarheid van de klant. Wij houden u op de hoogte. — Update 14:30 — De leverancier voert nog steeds onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte. Volgende update 16:00 uur. — Update 11:20 — De leverancier voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte. Volgende update volgt om 13:00 uur. — Oorspronkelijk bericht — Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren Het uitvoeren van SIM-wissels Het blokkeren van SIM-kaarten Sms notificaties worden niet verstuurd KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte. Voor het blokkeren van SIM-kaarten neemt u contact op met onze afdeling Support. Volgende update volgt om 11:00.

[OPGELOST] Vertraging internetverkeer

Van: 22-05-2018 09:00
Tot: 22-05-2018 11:20
— afmelding 22-05-2018 11:20 uur — Onze engineers melden dat de vertraging van het internetverkeer is opgelost. — update 10:15 uur — Engineers zien het verhoogde aanbod van dataverkeer afnemen. Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijke bericht 22-05-2018 09:00 uur — Onze engineers hebben geconstateerd dat er momenteel sprake is van een verhoogd aanbod van dataverkeer.
Hierdoor kunt u een vertraging of onderbreking van het internetverkeer ervaren. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Cloud Portal

Van: 17-05-2018 03:15
Tot: 17-05-2018 10:45
— Afmelding 22:45 uur — Engineers hebben de verstoring verholpen, de Cloud Portal is weer beschikbaar. — Update 19:30 uur — De oorzaak van de verstoring is bekend.
Engineers zijn bezig met herstel, zodra er meer informatie beschikbaar is, zullen wij dit vermelden. — Oorsprokelijke vermelding — Onze engineers hebben vastgesteld dat er momenteel een verstoring is op de Cloud Portal. Hierdoor is het niet mogelijk om aanpassingen aan diensten te maken of bestellingen te plaatsen in de Cloud Portal.
Dit heeft geen impact op live diensten. Engineers zijn momenteel bezig met onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Vertraging internetverkeer

Van: 14-05-2018 08:30
Tot: 14-05-2018 10:40
— afmelding 14-05-2018 10:40 uur — Onze engineers melden dat de vertraging van het internetverkeer is opgelost. — update 10:15 uur — Engineers geven aan dat het verhoogde aanbod van dataverkeer verder aan het afnemen is.
Wij houden u op de hoogte. — update 09:25 uur — Onze engineers geven aan dat de vertraging zich voornamelijk richt op één van de aggregatierouters.
Engineers zien het verhoogde aanbod van dataverkeer afnemen. Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijke bericht 14-05-2018 08:30 uur — Onze engineers hebben geconstateerd dat er momenteel sprake is van een verhoogd aanbod van dataverkeer.
Hierdoor kunt u een vertraging of onderbreking van het internetverkeer ervaren. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Beheerportal (CDR)

Van: 03-05-2018 01:45
Tot: 03-05-2018 08:00
Op dit moment ontvangt de Beheer portal geen mobiele CDR’s. Als gevolg van deze verstoring loopt de aanlevering van het verbruik, limieten en waarschuwingen achter en worden hoogverbruiksmeldingen niet verzonden. Wanneer de Beheerportal weer CDR’s ontvangt worden de hoogverbruiksmeldingen alsnog verstuurd. Engineers hebben de verstoring in onderzoek.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Telefonie Clients

Van: 02-05-2018 09:00
Tot: 02-05-2018 11:15
— afmelding 11:15 uur — Onze engineers melden dat de impact van deze storing is weggenomen. De RFO volgt in de komende week. — update 09:45 uur — Engineers melden dat er herstel zichtbaar is. Wij ontvangen meldingen dat er weer ingelogd kan worden. — oorspronkelijke melding 09:00 uur — Wij ontvangen diverse meldingen dat telefonie clients niet kunnen inloggen (Callcenter, flexseating). Onze engineers zijn een onderzoek gestart. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Inkomende en uitgaande gesprekken

Van: 01-05-2018 09:55
Tot: 01-05-2018 10:30
— afmelding 10:30 uur — De onderbreking werd veroorzaakt door een storing aan een SBC voor gebruikers die zich publiek registreren. Hierdoor werden zowel lopende gesprekken als registraties korte tijd onderbroken. Onze engineers hebben het verkeer omgeleid naar de secundaire SBC. Direct daarna herstelde de dienst zich. We doen onderzoek naar de oorzaak en de impact van de verstoring. In de komende dagen publiceren we de RFO in de kennisdatabase. — oorspronkelijk bericht — Onze engineers ontvangen meldingen dat een deel van de gebruikers niet kunnen bellen of gebeld worden. Het lijkt te gaan om gebruikers van zowel KPN EEN als HIP Telefonie. Onze NOC engineers zijn een onderzoek gestart naar de oorzaak. We houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Inkomende & Uitgaande gesprekken via ASB6 (HIP)

Van: 26-04-2018 07:30
Tot: 26-04-2018 07:45
— afmelding 21:30 uur — De controles op de Applicatie Server wijzen uit dat de storing definitief is verholpen.
Om 19:45 uur waren alle processen hersteld en beschikten eindgebruikers weer volledig over de telefoniedienst. De RFO volgt in de komende week. — update 20:30 uur — Onze engineers hebben in samenwerking met BroadSoft de oorzaak van de verstoring gevonden.
De eerste tests verlopen positief. Na afloop van de testscenario’s zullen we een volgende update plaatsen.
Naar verwachting volgt deze om 21:30 uur. —- update 17:30 uur — De werkzaamheden die we samen met BroadSoft hebben uitgevoerd, leiden nog niet tot een oplossing.
BroadSoft schrijft op dit moment een update voor de Applicatie Server. De doorlooptijd voor de oplossing is nog niet bekend. Onze engineers blijven actief troubleshooten in samenwerking met de leverancier. Wij houden je op de hoogte. We verwachten de volgende update om 20:00 uur te plaatsen. — update 15:00 uur — BroadSoft meldt dat tussen 15:00 en 15:15 uur de database van de Applicatie Server wordt opgeschoond. De oorzaak van de verstoring is achterhaald. Er wordt gewerkt aan een structurele oplossing. Volgende update volgt zodra duidelijk is wat het resultaat is van deze maatregelen, maar uiterlijk 16:00 uur. — update 13:30 uur — Het onderzoek door BroadSoft op de Applicatie Server is nog gaande.
Uit onze monitoring en meldingen van gebruikers blijkt dat het grootste deel van de gesprekken goed verloopt.
Inkomende gesprekken voor met name Call Center gebruikers en Huntgroepen kunnen niet worden afgehandeld. Volgende update om 15:00 uur. — update 12:30 uur — BroadSoft werkt nog steeds aan de oplossing van de verstoring. Zodra we voortgang kunnen melden, zullen wij dit bericht direct updaten. Let op: Wacht met het afroepen van porteringen tot de ASB6 volledig is hersteld. Dit geldt voor vaste telefoonnummers en mobiele nummers met Vast-Mobiel. Volgende update uiterlijk om 13:30 uur. — update 11:30 uur — BroadSoft engineers bereiden maatregelen voor om ACD-status (het kunnen instellen van beschikbaarheid in Call Center en inloggen voor Flexseating) weer beschikbaar te maken. Wij houden je op de hoogte van de voortgang. Volgende update om 12:30 uur. — update 11:00 uur — Gebruikers van Call Center en Receptionist applicaties kunnen nog niet kunnen in- en uitloggen. Gebruikers die niet-beschikbaar zijn in het Call Center kunnen daardoor niet bellen of gebeld worden. Het in- en uitloggen van Flexseating is nog niet mogelijk. Het onderzoek van BroadSoft op de Applicatie Server is nog steeds gaande. Volgende update volgt om 11:30 uur. — update 10:30 uur — Het aantal telefoongesprekken voor deze eindgebruikers is hersteld tot het normale niveau. Het onderzoek door BroadSoft is nog gaande. De Applicatie Server geeft nog steeds diverse storingsmeldingen.
Onze engineers doen onderzoek naar het herstel van Call Center en Receptioniste applicaties, BLF en HIPIN. Volgende update om 11:30 uur. — update 09:55 uur — Onze engineers zien herstel van de inkomende en uitgaande gesprekken. Een groot deel van de gebruikers beschikt weer over de telefoniedienst.
De applicaties (Call Center, Receptioniste en HIPIN) werken nog niet. Let op: Wacht met het afroepen van porteringen tot de ASB6 volledig is hersteld. Dit geldt voor vaste telefoonnummers en mobiele nummers met Vast-Mobiel. Volgende update voor 11:00 uur. — update 09:00 uur — De engineers van BroadSoft zijn nog steeds bezig met het onderzoek aan de Applicatie Server. Als je een portering op afroep hebt gepland voor vandaag, adviseren wij je deze uit te voeren na herstel van de ASB6.
We bereiden een oplossing voor voor de porteringen die om 11:00 uur staan ingepland. Voor 10:00 uur plaatsen we een nieuwe update. — update 08:15 uur — Engineers van de leverancier zijn ingelogd op de Applicatie Server om de storing te onderzoeken. Naar verwachting plaatsen we uiterlijk 09:00 uur een nieuwe update. — oorspronkelijk bericht 07:45 uur — Zojuist hebben engineers vastgesteld dat de Applicatieserver 6 niet meer functioneert.
Dit betekent dat gebruikers op deze Applicatieserver niet meer kunnen bellen en gebeld worden.
Het gaat om een deel van de gebruikers van het HIP platform. Onze engineers hebben de leverancier ingeschakeld. Er wordt met de hoogste prioriteit gewerkt aan een spoedige oplossing. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Telefonie Clients

Van: 25-04-2018 02:35
Tot: 25-04-2018 02:35
— afmelding 22:30 uur — De verstoring was om 22:18 uur verholpen. Onze engineers monitoren de Applicatie Server de komende uren. Een RFO volgt in enkele dagen. — update 21:45 uur — Zojuist hebben we een update ontvangen van de leverancier BroadSoft. De eerste resultaten van de genomen maatregelen zijn positief. NOC engineers testen nu de server en de applicaties.
Onderbrekingen op de applicaties kunnen nog voorkomen tijdens de herstelwerkzaamheden. Wij houden u op de hoogte.
Naar verwachting plaatsen we uiterlijk 23:00 uur een volgende update. — update 18:53 uur — De herstart van de applicatieserver heeft niet het gewenste resultaat gehad. Onze engineer heeft de leverancier van de hardware ingeschakeld. Samen met de leverancier wordt er aan een oplossing gewerkt. Wij houden u op de hoogte van de voortgang. — update 16:00 uur — De applicatieserver AS6 wordt gebruikt voor het afhandelen van telefonieverkeer voor HIP gebruikers.
Door een storing op deze server wordt een deel van de gesprekken niet opgezet. Om deze storing te verhelpen is een herstart noodzakelijk. Deze herstart neemt ongeveer 10 minuten in beslag.
Om 17:30 uur vanavond zullen onze engineers spoedonderhoud uitvoeren.
Het onderhoud bestaat uit het herstarten van de AS6. Daarnaast wordt de database tussen de primaire en secundaire applicatieserver gesynchroniseerd. Wij houden u op de hoogte van de voortgang. — update 15:30 uur — Uit eerste onderzoek blijkt dat de verstoring betrekking heeft op de applicaties (HIPIN en Call Center Software) van de gebruikers op één applicatieserver – de AS6. NOC engineers onderzoeken de storing. Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijk bericht 14:35 uur — Wij ontvangen diverse meldingen dat Hipin niet gestart kan worden. Onze engineers zijn een onderzoek gestart. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN xDSL / FTTH / Fiber regio Krimpen aan den IJssel

Van: 24-04-2018 09:00
Tot: 24-04-2018 01:00
— afmelding 13:00 uur — KPN meldt dat de storing is opgelost. Er was sprake van een defecte hardware. — update 12:00 uur — KPN geeft aan dat de engineer op locatie is gearriveerd en gestart is met het onderzoek. — update 10:30 uur — Een engineer is aangestuurd voor onderzoek op locatie. Update volgt zo spoedig mogelijk. — oorspronkelijke bericht 24-04-2018 09:00 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een ETN storing in de regio Krimpen aan den IJssel, Lekkerkerk en Ouderkerk aan den IJssel.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

Onderhoud PoIP CCV

Van: 25-06-2018 02:30
Tot: 25-06-2018 03:00
Op maandag 25 juni 2018 tussen 02:30 uur en 03:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het CCV PIN netwerk. Als gevolg hiervan is de PoIP dienst niet beschikbaar en kunnen er geen transacties plaatsvinden in het hierboven genoemde tijdstip.  

Call recording

Van: 25-06-2018 04:00
Tot: 25-06-2018 06:00
Op maandag 25 juni 2018 van 04:00 uur tot 06:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het platform voor Call recording (HIP Recorder portal en KPN Gespreksopnamen portal). Tijdens het maintenance window is de portal niet toegankelijk. Dit heeft geen impact op het opnemen van gesprekken.

Onderhoud KPN Fiber, FTTO, WEAS, WOK

Van: 25-06-2018 11:00
Tot: 26-06-2018 04:00
Ten behoeve van de Activatie Poortfiltering / Poort 25 wordt van maandag 25 juni 2018 23:00 uur tot dinsdag 26 juni 2018 04:00 uur onderhoud gepleegd op de aggregatierouter. Tijdens het onderhoud worden de verbindingen onderbroken. De verwachting is dat deze onderbreking niet langer dan 30 minuten zal zijn. Bij het opnieuw aanmelden van de verbinding wordt het eigen gekozen Security Level automatisch toegepast. Is er geen Security Level gekozen, dan wordt het default Security Level toegepast. Mocht de verbinding na het onderhoudsblok niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

Roaming verkeer buiten EU

Van: 26-06-2018 01:20
Tot: 26-06-2018 02:30
Op dinsdag 26 juni 2018 van 01:20 uur tot dinsdag 26 juni 2018 tot 02:30 uur worden er door KPN werkzaamheden uitgevoerd. Dit onderhoud zorgt voor een onderbreking in het roaming verkeer buiten de EU tijdens het volledige onderhoudswindow.
Houd rekening met uw tijdzone.

Onderhoud mShield (ASA)

Van: 26-06-2018 11:00
Tot: 27-06-2018 04:00
Van dinsdag 26 juni 2018 23:00 uur tot woensdag 27 juni 2018 04:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan de volgende mShields: • ASA1006
• ASA1007
• ASA1008
• ASA1009
• ASA1010
• ASA1011 Er is maximaal 30 minuten downtime te verwachten op de mShields.

Onderhoud KPN xDSL, FttH

Van: 26-06-2018 11:00
Tot: 27-06-2018 04:00
Ten behoeve van de Activatie Poortfiltering / Poort 25 wordt van dinsdag 26 juni 2018 23:00 uur tot woensdag 27 juni 2018 04:00 uur onderhoud gepleegd op de aggregatierouter. Tijdens het onderhoud worden de verbindingen onderbroken. De verwachting is dat deze onderbreking niet langer dan 30 minuten zal zijn. Bij het opnieuw aanmelden van de verbinding wordt het eigen gekozen Security Level automatisch toegepast. Is er geen Security Level gekozen, dan wordt het default Security Level toegepast. Mocht de verbinding na het onderhoudsblok niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

Onderhoud KPN xDSL, FttH

Van: 27-06-2018 11:00
Tot: 28-06-2018 04:00
Ten behoeve van de Activatie Poortfiltering / Poort 25 wordt van woensdag 27 juni 2018 23:00 uur tot donderdag 28 juni 2018 04:00 uur onderhoud gepleegd op de aggregatierouter. Tijdens het onderhoud worden de verbindingen onderbroken. De verwachting is dat deze onderbreking niet langer dan 30 minuten zal zijn. Bij het opnieuw aanmelden van de verbinding wordt het eigen gekozen Security Level automatisch toegepast. Is er geen Security Level gekozen, dan wordt het default Security Level toegepast. Mocht de verbinding na het onderhoudsblok niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

Tele2 Fiber/SDSL.bis

Van: 28-06-2018 02:00
Tot: 28-06-2018 06:30
Donderdag 28 juni 2018 wordt er door Tele2 onderhoud gepleegd aan het netwerk. Tijdens dit onderhoud kan er een korte onderbreking van de dienst worden ervaren. De verwachting is dat deze onderbreking niet langer dan 20 minuten zal zijn. Uw verbindingen zullen zich na het onderhoud automatisch herstellen. Mocht de verbinding na het onderhoudsblok niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

Onderhoud firewalls telefonie platform

Van: 28-06-2018 11:00
Tot: 29-06-2018 04:00
Van donderdag 28 juni 2018 23:00 uur tot vrijdag 29 juni 2018 04:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan de firewalls die gekoppeld zijn aan het telefonie platform. Vanwege de redundancy op de firewalls is er geen downtime te verwachten. Mogelijk wordt er een vertraging van enkele seconden ervaren tijdens de fail-over.

Onderhoud KPN xDSL, FttH

Van: 28-06-2018 11:00
Tot: 29-06-2018 04:00
Ten behoeve van de Activatie Poortfiltering / Poort 25 wordt van donderdag 28 juni 2018 23:00 uur tot vrijdag 29 juni 2018 04:00 uur onderhoud gepleegd op de aggregatierouter. Tijdens het onderhoud worden de verbindingen onderbroken. De verwachting is dat deze onderbreking niet langer dan 30 minuten zal zijn. Bij het opnieuw aanmelden van de verbinding wordt het eigen gekozen Security Level automatisch toegepast. Is er geen Security Level gekozen, dan wordt het default Security Level toegepast. Mocht de verbinding na het onderhoudsblok niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

Onderhoud KPN Fiber, FTTO, WEAS, WOK

Van: 02-07-2018 11:00
Tot: 03-07-2018 04:00
Ten behoeve van de Activatie Poortfiltering / Poort 25 wordt van maandag 02 juli 2018 23:00 uur tot dinsdag 03 juli 2018 04:00 uur onderhoud gepleegd op de aggregatierouter. Tijdens het onderhoud worden de verbindingen onderbroken. De verwachting is dat deze onderbreking niet langer dan 30 minuten zal zijn. Bij het opnieuw aanmelden van de verbinding wordt het eigen gekozen Security Level automatisch toegepast. Is er geen Security Level gekozen, dan wordt het default Security Level toegepast. Mocht de verbinding na het onderhoudsblok niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

Onderhoud KPN xDSL/FttH, Eurofiber, BBNed Fiber/EE, Tele2 Fiber, Unet, Ziggo Fiber

Van: 03-07-2018 11:00
Tot: 04-07-2018 04:00
Ten behoeve van de Activatie Poortfiltering / Poort 25 wordt van dinsdag 03 juli 2018 23:00 uur tot woensdag 04 juli 2018 04:00 uur onderhoud gepleegd op de aggregatierouter. Tijdens het onderhoud worden de verbindingen onderbroken. De verwachting is dat deze onderbreking niet langer dan 30 minuten zal zijn. Bij het opnieuw aanmelden van de verbinding wordt het eigen gekozen Security Level automatisch toegepast. Is er geen Security Level gekozen, dan wordt het default Security Level toegepast. Mocht de verbinding na het onderhoudsblok niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

Onderhoud KPN xDSL/FttH, Eurofiber, BBNed Fiber/EE, Tele2 Fiber, Ndix Vlan

Van: 04-07-2018 11:00
Tot: 05-07-2018 04:00
Ten behoeve van de Activatie Poortfiltering / Poort 25 wordt van woensdag 04 juli 2018 23:00 uur tot donderdag 05 juli 2018 04:00 uur onderhoud gepleegd op de aggregatierouter. Tijdens het onderhoud worden de verbindingen onderbroken. De verwachting is dat deze onderbreking niet langer dan 30 minuten zal zijn. Bij het opnieuw aanmelden van de verbinding wordt het eigen gekozen Security Level automatisch toegepast. Is er geen Security Level gekozen, dan wordt het default Security Level toegepast. Mocht de verbinding na het onderhoudsblok niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

Onderhoud Eurofiber, BBNed Fiber/EE, Tele2 Fiber

Van: 05-07-2018 11:00
Tot: 06-07-2018 04:00
Ten behoeve van de Activatie Poortfiltering / Poort 25 wordt van donderdag 05 juli 2018 23:00 uur tot vrijdag 06 juli 2018 04:00 uur onderhoud gepleegd op de aggregatierouter. Tijdens het onderhoud worden de verbindingen onderbroken. De verwachting is dat deze onderbreking niet langer dan 30 minuten zal zijn. Bij het opnieuw aanmelden van de verbinding wordt het eigen gekozen Security Level automatisch toegepast. Is er geen Security Level gekozen, dan wordt het default Security Level toegepast. Mocht de verbinding na het onderhoudsblok niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

Onderhoud PoIP CCV

Van: 10-09-2018 02:30
Tot: 10-09-2018 03:00
Op maandag 10 september 2018 tussen 02:30 uur en 03:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het CCV PIN netwerk. Als gevolg hiervan is de PoIP dienst niet beschikbaar en kunnen er geen transacties plaatsvinden in het hierboven genoemde tijdstip.  

Onderhoud PoIP CCV

Van: 19-11-2018 02:30
Tot: 19-11-2018 03:00
Op maandag 19 november 2018 tussen 02:30 uur en 03:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het CCV PIN netwerk. Als gevolg hiervan is de PoIP dienst niet beschikbaar en kunnen er geen transacties plaatsvinden in het hierboven genoemde tijdstip.  

VPS

Van: 19-12-2018 11:59
Tot: 20-12-2018 04:00
Van woensdag 19 december 2018 23:59 uur tot donderdag 20 december 2018 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het VPS platform. Als gevolg van dit onderhoud zullen alle VPS-en gereboot worden. De maximale downtime is 15 minuten. Voor vragen over deze melding kunt u contact opnemen met de afdeling Support.