Calamiteit melden?

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar: 085 - 0646900

Calamiteit melden?

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar: 085 - 0646900

Storingen

Actueel
Storingen
Werkzaamheden

Telefonie platform

Van: 18-11-2018 11:00
Tot: 19-11-2018 01:00
Van zondag 18 november 2018 23:00 uur tot maandag 19 november 2018 01:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Tijdens de werkzaamheden zijn ws.voipit.nl en ws.kpneen.nl gedurende 15 minuten niet bereikbaar. Er is geen impact te verwachten op actief telefonieverkeer.

Onderhoud PoIP Equens

Van: 19-11-2018 12:30
Tot: 19-11-2018 06:00
Op maandag 19 november 2018 tussen 00:30 uur en 06:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het Equens PIN netwerk. Tijdens dit onderhoud zal er 2 maal tijdens de fail-over een onderbreking van enkele minuten van de dienst zijn.  

Onderhoud PoIP CCV

Van: 19-11-2018 02:30
Tot: 19-11-2018 03:00
Op maandag 19 november 2018 tussen 02:30 uur en 03:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het CCV PIN netwerk. Als gevolg hiervan is de PoIP dienst niet beschikbaar en kunnen er geen transacties plaatsvinden in het hierboven genoemde tijdstip.  

Telefonie platform

Van: 19-11-2018 11:00
Tot: 20-11-2018 04:00
Van maandag 19 november 2018 23:00 uur tot dinsdag 20 november 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Tijdens het omleiden van het voiceverkeer kunnen mogelijk gesprekken wegvallen. Onze engineers zullen na het onderhoud het telefonieverkeer monitoren.

Beheer Portal

Van: 19-11-2018 11:00
Tot: 20-11-2018 02:00
Op maandag 19 november 2018 van 23:00 uur tot dinsdag 20 november 2018 02:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

Telefonie platform

Van: 20-11-2018 11:00
Tot: 21-11-2018 04:00
Van dinsdag 20 november 2018 23:00 uur tot woensdag 21 november 2018 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Tijdens de werkzaamheden kunnen software clients tijdelijk de verbinding verliezen. Er is geen impact te verwachten op actief telefonieverkeer. Onze engineers zullen na het onderhoud het telefonieverkeer monitoren.

Beheer Portal

Van: 20-11-2018 11:00
Tot: 21-11-2018 03:00
Op dinsdag 20 november 2018 van 23:00 uur tot woensdag 21 november 2018 03:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

CAIW

Van: 21-11-2018 01:00
Tot: 21-11-2018 06:00
Op woensdag 21 november 2018 van 01:00 uur tot 06:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan de infrastructuur van CAIW. Tijdens het onderhoud zijn er meerdere onderbrekingen van de dienst te verwachten.

Telefonie platform

Van: 21-11-2018 11:00
Tot: 22-11-2018 04:00
Van woensdag 21 november 2018 23:00 uur tot donderdag 22 november 2018 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Tijdens de werkzaamheden kunnen software clients tijdelijk de verbinding verliezen. Er is geen impact te verwachten op actief telefonieverkeer. Onze engineers zullen na het onderhoud het telefonieverkeer monitoren.

Beheer Portal

Van: 21-11-2018 11:00
Tot: 22-11-2018 06:00
Op woensdag 21 november 2018 van 23:00 uur tot donderdag 22 november 2018 06:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

[OPGELOST] KPN xDSL / FTTH / Fiber regio Hardinxveld-Giessendam

Van: 15-11-2018 02:00
Tot: 15-11-2018 05:30
— afmelding 15-11-2018 17:30 uur — KPN meldt dat de storing is hersteld. De oorzaak was een interne energie verstoring. — oorspronkelijke melding 15-11-2018 14:00 uur — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een aantal DSLAM’s in de regio Hardinxveld-Giessendam. Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN xDSL / FTTH / Fiber regio Almere-Haven

Van: 09-11-2018 03:50
Tot: 10-11-2018 12:20
— afmelding 10-11-2018 00:20 uur — KPN meldt dat de energievoorziening is hersteld en dat hiermee de storing is opgelost. — update 19:00 uur — De verstoring wordt veroorzaakt door een externe stroomstoring. De energieleverancier is aangestuurd voor herstel. — oorspronkelijke melding — KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een aantal DSLAM’s in de regio Almere-Haven. Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] 247 monitoring

Van: 08-11-2018 02:30
Tot: 08-11-2018 05:45
— afmelding 17:45 uur — De storing is verholpen. — oorspronkelijke melding 14:30 uur — Op dit moment ervaren wij een storing op de dienst 247 monitoring. Er worden geen tickets aangemaakt wanneer een verbinding met 247 monitoring een storing ondervindt. Onze engineers hebben de storing in onderzoek.

[OPGELOST] Storing RoutIT Systemen

Van: 08-11-2018 09:10
Tot: 08-11-2018 09:30
— afmelding 09:30 uur — Onze engineers melden dat de storing is opgelost. — oorspronkelijke melding 09:10 uur — Wij hebben een storing geconstateerd in IRMA. Als gevolg van deze storing kunt u tegens niet inloggen in  de Beheer Portal en OneBase. . Onze engineers hebben de storing in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing: ASR cluster

Van: 06-11-2018 12:00
Tot: 06-11-2018 12:55
— afmelding 12:50 — Onze engineers hebben de storing verholpen. — oorspronkelijke melding 12:00 uur — Wij ontvangen meldingen dat uitbellen vanaf één van de ASR clusters(server verantwoordelijk voor in- en uitbellen) naar overige ASR clusters op dit moment niet mogelijk is. Onze engineers onderzoeken de oorzaak van de storing. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN Leverstraat mobiel

Van: 06-11-2018 10:30
Tot: 06-11-2018 11:30
— Update 11:30 uur — De oorzaak van de verstoring is inmiddels gevonden achterstand van de porteringen worden nu verwerkt. — Oorspronkelijk bericht — Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Leverstraat vast en mobiel

Van: 05-11-2018 04:41
Tot: 05-11-2018 06:30
— afmelding 18:30 uur — De oorzaak van de verstoring is inmiddels gevonden en opgelost. — oorspronkelijke vermelding — Op dit moment ervaren wij een storing in de leverstraat voor vaste en mobiele diensten. Hierdoor is het niet mogelijk om: Vaste porteringen af te roepen via IRMA Nieuwe telefoonnummers op te leveren SIM-wissels uit te voeren Nieuwe abonnementen en hosted telefooncentrales op te leveren Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services. Onze engineers voeren onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de storing. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing DSLAM regio Ede

Van: 01-11-2018 10:35
Tot: 01-11-2018 01:00
— afmelding 01-11-2018 13:00 uur — KPN meldt dat de storing is opgelost door het herstellen van de energievoorziening. — oorspronkelijke melding 01-11-2018 10:35 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een DSLAM in de regio Ede. Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Shared Webhosting Linux

Van: 30-10-2018 03:00
Tot: 30-10-2018 07:40
— afmelding 19:40 uur — De dienstverlening is volledig hersteld. — update 19:30 uur — Engineers zijn op dit moment nog bezig met volledig herstel van de dienstverlening. Het grotendeel van de websites en forwards zijn inmiddels weer beschikbaar. — update 17:00 uur — Engineers zijn op dit moment nog druk bezig met onderzoek en herstel van de dienst. Wij updaten deze melding, zodra er meer informatie beschikbaar is. — oorspronkelijke vermelding — Als gevolg van een verstoring aan een shared webhosting server node kunnen websites mogelijk niet bereikbaar zijn.
Dit is beperkt tot websites en forwards die gebruik maken van ip 213.75.21.16 Engineers zijn bezig met onderzoek.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing telefonie (HIP/KPN ÉÉN)

Van: 30-10-2018 11:30
Tot: 30-10-2018 12:00
— afmelding 13:00 uur — De omleiding van het telefonieverkeer heeft de storing verholpen. — oorspronkelijke melding 11:30 uur — Wij hebben geconstateerd dat in sommige gevallen bij publieke registraties gesprekken niet bij alle toestellen in een huntgroep of in een callcenter aangeboden worden. Onze engineers werken inmiddels aan een oplossing. Telefonie verkeer wordt om 12:00 uur omgeleid. Tijdens deze omleiding is het mogelijk dat lopende gesprekken een korte onderbreking ervaren of wegvallen. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN Leverstraat mobiel

Van: 22-10-2018 08:50
Tot: 23-10-2018 09:30
— Update — De oorzaak van de verstoring is inmiddels gevonden achterstand van de porteringen zijn verwerkt. — Origineel bericht — Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren Het uitvoeren van SIM-wissels Het blokkeren van SIM-kaarten Tevens is het wijzigen of inzien van limieten niet mogelijk en worden de verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten in zowel de beheerportal als Onebase niet bijgewerkt. Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services. KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] IRMA, Beheer Portal en OneBase

Van: 22-10-2018 09:45
Tot: 22-10-2018 10:30
— afmelding 10:30 uur — Onze egineers melden dat de storing is verholpen. — oorspronkelijke melding 09:45 uur — Onze engineers hebben een storing geconstateerd op IRMA. Als gevolg van deze storing is het niet mogelijk in te loggen: IRMA Beheer Portal OneBase Het is niet mogelijk om tickets in te dienen. Ook worden er momenteel geen 247Monitoring tickets aangemaakt. Onze engineers hebben de storing in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing KPN monteursafspraak systeem

Van: 22-10-2018 09:15
Tot: 22-10-2018 01:00
Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden; Vertraging in het updaten van lopende tickets; Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets. Vertraging in het uitvoeren van lijnmetingen. Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] OneBase

Van: 19-10-2018 03:30
Tot: 19-10-2018 04:30
— afmelding 16:30 uur — Onze engineers hebben de storing verholpen. — oorspronkelijke melding 15:30 uur — Onze engineers hebben een storing geconstateerd op OneBase. Hierdoor is het niet mogelijk het verbruik in te zien en aanpassingen te maken aan in OneBase gekoppelde diensten. Onze engineers hebben de storing in onderzoek. Voor informatie over verbruik en het aanpassen van blokkeringen voor mobiele abonnementen kunt u gebruik maken van de Beheer Portal. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing ETN regio Nieuw Vennep

Van: 18-10-2018 01:30
Tot: 18-10-2018 06:10
— afmelding 18-10-2018 18:10 uur — KPN geeft aan dat de storing is opgelost. KPN engineers hebben ter plaatse hardware vervangen, hiermee is de dienstverlening hersteld. — update 18-10-2018 16:00 uur — KPN engineers zijn momenteel bezig met herstelwerkzaamheden op een internet knooppunt. Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijke bericht 18-10-2018 13:30 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. Het betreft een ETN storing in de regio Nieuw Vennep Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] VPS

Van: 17-10-2018 12:00
Tot: 17-10-2018 09:30
— update 21:30 uur — Er vinden na herstel geen verhoogde latency en timeouts meer plaats op de publieke interfaces. Wij sluiten deze CSP melding. — update 20:30 uur — De oorzaak is vastgesteld en de service is hersteld, wij monitoren de publieke interfaces van de getroffen VPS instances. Wij updaten deze melding rond 21:30 uur — update 20:00 uur — Onderzoek en herstel van de verstoring is nog gaande, wij updaten deze melding zodra er meer informatie beschikbaar is. — update 16:50 uur — Onderzoek en herstel van de verstoring zijn nog in volle gang. Het betreft een select aantal VPS instances die zijn getroffen. De verstoring beperkt zich tot het publieke verkeer. Dit resulteerd in verhoge latency en time-outs op de publieke interface. VPS instances die gebruik maken van een IP-VPN ontsluiting zijn via de IP-VPN ontsluiting niet getroffen. Wij updaten deze melding zodra er meer informatie beschikbaar is. — oorspronkelijke melding —
Er is een verstoring vastgesteld aan een node op het VPS platform. Hierdoor kunt u hinder ondervinden in beschikbaarheid van de VPS.
Engineers hebben de verstoring in behandeling.

[OPGELOST] Acronis Backup Cloud bestellen

Van: 10-10-2018 02:00
Tot: 10-10-2018 05:30
— afmelding 17:30 uur — De storing op de Cloud Portal is verholpen. Het is weer mogelijk om Acronis Backup Cloud licenties te bestellen en te up- of downgraden. — oorspronkelijke melding 14:00 uur — Door een storing op de Cloud Portal is het momenteel niet mogelijk Acronis Backup Cloud licenties te bestellen en te up- of downgraden. De storing heeft geen impact op live diensten. Onze engineers hebben de storing in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Cloud Portal

Van: 10-10-2018 10:00
Tot: 10-10-2018 01:00
De Cloud Portal is hersteld. — oorspronkelijke melding 10:00 uur —
Engineers hebben vastgesteld dat er momenteel een verstoring is op de Cloud Portal. Hierdoor is het niet mogelijk om aanpassingen aan diensten te maken of bestellingen te plaatsen in de Cloud Portal.
Geplaatste Office 365 orders in IRMA zullen niet voltooien. Dit heeft geen impact op live diensten.
Engineers zijn momenteel bezig met onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Workspace 365

Van: 10-10-2018 10:00
Tot: 10-10-2018 02:30
De leverancier heeft een hotfix uitgerold voor de verstoring en de dienstverlening is hersteld.   — oorspronkelijke melding 10:00 uur —
Engineers hebben een verstoring vastgesteld aan het Workspace 365 platform, het is op dit moment niet mogelijk om aan te melden bij Workspace 365
De leverancier heeft de oorzaak vastgesteld en is bezig met herstel van de dienst. Zodra er meer informatie bekend is, zullen wij deze melding updaten.

[OPGELOST] SELT

Van: 10-10-2018 09:00
Tot: 10-10-2018 01:45
— afmelding 10-10-2018 13:45 uur — De leverancier meldt dat de Single Ended Line Test weer beschikbaar is. — oorspronkelijk melding 10-10-2018 09:00 uur — Momenteel is de Single Ended Line Test (SELT) niet beschikbaar. De leverancier is aangestuurd. Een oplostijd is nog niet bekend. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN xDSL/Fiber/FttH performance

Van: 08-10-2018 09:00
Tot: 08-10-2018 07:15
— afmelding 08-10-2018 19:15 uur — KPN meldt dat de storing met betrekking tot performance van de verbindingen is opgelost. De dienstverlening is hersteld. — update 08-10-2018 16:45 uur — Onze engineers constateren herstel van de performance. Onderzoek is nog gaande. Volgende update volgt zo spoedig mogelijk. — update 08-10-2018 15:30 uur — KPN geeft dat aan dat het onderzoek in volle gang is. Wij houden u op hoogte. —update 08-10-2018 12:00 uur — Onze engineers geven aan dat er ook performance issues op verbindingen van KPN zijn in de regio’s Groningen en Emmen.
Het onderwerp van deze storing is aangepast naar KPN xDSL/Fiber/FttH performance. Wij houden u op de hoogte. — update 08-11-2018 11:30 uur — Onze leverancier meldt dat het issue is opgeschaald met een hogere prioriteit. Volgende update volgt zo spoedig mogelijk. — oorspronkelijke melding 08-11-2018 09:00 uur — Onze engineers constateren performance issues op verbindingen van KPN in de volgende regio’s: Dordrecht; Zwaag; Hoorn; Alkmaar. In samenwerking met engineers van KPN is het onderzoek naar herstel gestart. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, Fiber en FttH verbindingen mogelijk vertraagd beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Vmach/VCD, ticketysteem en Beheer Portal

Van: 07-10-2018 06:00
Tot: 07-10-2018 08:00
— afmelding 20:00 uur — Onze engineers melden dat de storing is verholpen. — oorspronkelijke melding 19:00 uur — Op dit moment ervaren wij een storing op het Vmach/VCD platform. Als gevolg van deze storing heeft u geen toegang tot uw Vmach/VCD omgeving en systemen en is het tevens niet mogelijk om: Tickets in te dienen De Beheerportal te gebruiken Onze engineers hebben de storing in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN Leverstraat mobiel

Van: 03-10-2018 09:50
Tot: 03-10-2018 10:50
—Update 10:50— De oorzaak van de verstoring is inmiddels gevonden achterstand van de porteringen worden nu verwerkt. —Origineel bericht— Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren Het uitvoeren van SIM-wissels Het blokkeren van SIM-kaarten KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte. Voor het blokkeren van SIM-kaarten  neemt u contact op met afdeling Support.

[OPGELOST] Vast-Mobiel Integratie (VaMo)

Van: 01-10-2018 08:00
Tot: 01-10-2018 11:00
— afmelding 11:00 uur — De storing is verholpen. — oorspronkelijke melding 08:00 uur — Onze engineers hebben een storing van VaMo vastgesteld. Inkomend belverkeer naar mobiele toestellen met VaMo komt niet binnen. Onze engineers zijn de oorzaak van de storing aan het onderzoeken. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing regio Nieuwegein

Van: 27-09-2018 02:00
Tot: 27-09-2018 02:30
— afmelding 27-09-2018 14:30 uur — Beide leveranciers melden dat de stroomstoring is verholpen in de regio Nieuwegein. —- oorspronkelijke melding 27-09-2018 14:00 uur — Zowel KPN als Eurofiber melden een verstoring aan het netwerk. Het betreft een stroomstoring in de regio Nieuwegein, waarbij meerdere DSLAM’s een storing hebben. Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, Fiber en FTTH verbindingen en Eurofiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing RoutIT Systemen

Van: 22-09-2018 08:00
Tot: 22-09-2018 08:00
— afmelding 20:00 uur — De verwachting is dat de CDR’s morgen volledig verwerkt zijn. Met dit bericht wordt deze CSP melding afgesloten.
We werken er aan om zo spoedig een RFO aan te leveren. Deze zal te vinden zijn in de kennisdatabase. — update 15:45 uur — Als gevolg van deze verstoring loopt de aanlevering van het verbruik, limieten en waarschuwingen achter en worden hoogverbruiksmeldingen verlaat verzonden. In de komende uren wordt deze achterstand weggewerkt. — update 13:00 uur — Op alle systemen is herstel zichtbaar. Mocht de verbinding niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.
Op meldingen van verbruik, limieten en waarschuwingen bij hoogverbruik worden controles uitgevoerd. — update 12:30 uur — Het ticketsysteem is hersteld. Het is weer mogelijk om tickets in te dienen. Ook worden er weer 247monitoring tickets aangemaakt. — update 12:00 uur — De internet verbindingen zijn grotendeels hersteld, indien u een inactieve verbinding heeft, kunt u in IRMA controleren of de verbinding is voorzien van line-id en de oplossing in eerder genoemde update van 11:00 toepassen. De volgende RoutIT systemen hebben op dit moment nog impact van de verstoring: – Ticketsysteem (u kunt op dit moment geen support tickets aanmaken).
– Vertraging RAS check.
– Worden er geen meldingen van verbruik, limieten en waarschuwingen verstuurd en worden hoogverbruiksmeldingen niet verzonden.
– Beperkte beschikbaarheid van de beheerportal.   Wij plaatsen de volgende update uiterlijk 13:00 uur. — update 11:00 uur — Herstel is op dit moment nog gaande.
Indien u een getroffen internet verbinding heeft die gebruikt maakt van line-id, dan kunt u de verbinding herstellen door de credentials uit de IRMA order in het modem te plaatsen.
Wij plaatsen uiterlijk 12:00 een update. — update 10:00 uur — De status is onveranderd. Het ticketsysteem is nog onbereikbaar. Hierdoor worden er ook geen 247monitoring tickets aangemaakt. Engineers werken onverminderd door aan een oplossing. Wij plaatsen uiterlijk om 11:00 uur een volgende update. — update 09:15 uur — De 247 services app is hersteld. — Oorspronkelijke melding 08:00 uur — Op dit moment ervaren wij een verstoring op RoutIT systemen. Als gevolg van deze storing: – Kunt u op dit moment geen support tickets aanmaken;
– Is de 247Services app verminderd bruikbaar;
– Kunnen in enkele gevallen geen profielen vanaf de radius server opgehaald worden (wanneer er geen line id is);
– Werkt de RAS check vertraagd;
– Worden er geen meldingen van verbruik, limieten en waarschuwingen verstuurd en worden hoogverbruiksmeldingen niet verzonden.
– Beperkte beschikbaarheid van de beheerportal. Let op: herstart de modem/router niet. Wanneer de modem/router herstart kan er mogelijk geen profiel opgehaald worden, waardoor er geen connectie met het internet meer is. Wij werken aan een oplossing en houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Verstoring mobiel

Van: 21-09-2018 04:15
Tot: 21-09-2018 05:10
—afmelding 17:10 uur KPN heeft de storing verholpen. — oorspronkelijke bericht  — Engineers constateren een verstoring aan het mobiele netwerk van KPN. Als gevolg van deze verstoring kunnen klanten problemen ervaren met 4G netwerk en zijn mogelijk websites niet bereikbaar De websites zijn wel te benaderen via 3G netwerk. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Internet verkeer NL-IX

Van: 21-09-2018 11:45
Tot: 21-09-2018 02:00
— afmelding 21-09-2018 14:00 uur — Onze engineers melden dat de genomen maatregelen ervoor zorgen dat het internet verkeer stabiel is gebleven.  Totdat de leverancier komt met een oplossing, blijven de genomen maatregelen van toepassing. Engineers zullen extra controles uitvoeren, ook wanneer de leverancier aangeeft dat de storing is opgelost. — update 11:55 uur — Onze engineers geven aan dat het internetverkeer over andere ontsluitingen gerouteerd wordt en dat hiermee de impact is weggenomen. — oorspronkelijke melding 21-09-2018 11:45 uur — Onze engineers melden dat er kortstondige onderbrekingen zijn geweest op een gedeelte van het internetverkeer bij NL-IX.
Onze leverancier heeft de storing in onderzoek.

Roaming verkeer buiten EU

Van: 18-11-2018 12:45
Tot: 18-11-2018 02:10
Op zondag 18 november 2018 van 00:45 uur tot zondag 18 november 2018 tot 02:10 uur worden er door KPN werkzaamheden uitgevoerd.
Dit onderhoud zorgt voor een onderbreking in het roaming verkeer buiten de EU tijdens het volledige onderhoudswindow.
Houd rekening met uw tijdzone.

Telefonie platform

Van: 18-11-2018 11:00
Tot: 19-11-2018 01:00
Van zondag 18 november 2018 23:00 uur tot maandag 19 november 2018 01:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Tijdens de werkzaamheden zijn ws.voipit.nl en ws.kpneen.nl gedurende 15 minuten niet bereikbaar. Er is geen impact te verwachten op actief telefonieverkeer.

Onderhoud PoIP Equens

Van: 19-11-2018 12:30
Tot: 19-11-2018 06:00
Op maandag 19 november 2018 tussen 00:30 uur en 06:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het Equens PIN netwerk. Tijdens dit onderhoud zal er 2 maal tijdens de fail-over een onderbreking van enkele minuten van de dienst zijn.  

Onderhoud PoIP CCV

Van: 19-11-2018 02:30
Tot: 19-11-2018 03:00
Op maandag 19 november 2018 tussen 02:30 uur en 03:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het CCV PIN netwerk. Als gevolg hiervan is de PoIP dienst niet beschikbaar en kunnen er geen transacties plaatsvinden in het hierboven genoemde tijdstip.  

Telefonie platform

Van: 19-11-2018 11:00
Tot: 20-11-2018 04:00
Van maandag 19 november 2018 23:00 uur tot dinsdag 20 november 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Tijdens het omleiden van het voiceverkeer kunnen mogelijk gesprekken wegvallen. Onze engineers zullen na het onderhoud het telefonieverkeer monitoren.

Beheer Portal

Van: 19-11-2018 11:00
Tot: 20-11-2018 02:00
Op maandag 19 november 2018 van 23:00 uur tot dinsdag 20 november 2018 02:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

Telefonie platform

Van: 20-11-2018 11:00
Tot: 21-11-2018 04:00
Van dinsdag 20 november 2018 23:00 uur tot woensdag 21 november 2018 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Tijdens de werkzaamheden kunnen software clients tijdelijk de verbinding verliezen. Er is geen impact te verwachten op actief telefonieverkeer. Onze engineers zullen na het onderhoud het telefonieverkeer monitoren.

Beheer Portal

Van: 20-11-2018 11:00
Tot: 21-11-2018 03:00
Op dinsdag 20 november 2018 van 23:00 uur tot woensdag 21 november 2018 03:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

CAIW

Van: 21-11-2018 01:00
Tot: 21-11-2018 06:00
Op woensdag 21 november 2018 van 01:00 uur tot 06:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan de infrastructuur van CAIW. Tijdens het onderhoud zijn er meerdere onderbrekingen van de dienst te verwachten.

Telefonie platform

Van: 21-11-2018 11:00
Tot: 22-11-2018 04:00
Van woensdag 21 november 2018 23:00 uur tot donderdag 22 november 2018 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Tijdens de werkzaamheden kunnen software clients tijdelijk de verbinding verliezen. Er is geen impact te verwachten op actief telefonieverkeer. Onze engineers zullen na het onderhoud het telefonieverkeer monitoren.

Beheer Portal

Van: 21-11-2018 11:00
Tot: 22-11-2018 06:00
Op woensdag 21 november 2018 van 23:00 uur tot donderdag 22 november 2018 06:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

Telefonie platform

Van: 26-11-2018 11:00
Tot: 27-11-2018 04:00
Van maandag 26 november 2018 23:00 uur tot dinsdag 27 november 2018 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Tijdens de werkzaamheden kunnen software clients tijdelijk de verbinding verliezen. Er is geen impact te verwachten op actief telefonieverkeer. Onze engineers zullen na het onderhoud het telefonieverkeer monitoren.

Telefonie platform

Van: 27-11-2018 11:00
Tot: 28-11-2018 04:00
Van dinsdag 27 november 2018 23:00 uur tot woensdag 28 november 2018 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Tijdens de werkzaamheden kunnen software clients tijdelijk de verbinding verliezen. Er is geen impact te verwachten op actief telefonieverkeer. Onze engineers zullen na het onderhoud het telefonieverkeer monitoren.

Mobile Interconnect

Van: 27-11-2018 11:00
Tot: 28-11-2018 04:00
Van dinsdag 27 november 2018 23:00 uur tot woensdag 28 november 2018 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het Mobile Interconnect platform.Tijdens dit onderhoud wordt  apparatuur verplaatst naar een ander datacenter en zal de bandbreedte worden verhoogd. Tijdens het onderhoudswindow is een dienstonderbreking van +/- 90 minuten te verwachten.

Telefonie platform

Van: 28-11-2018 11:00
Tot: 29-11-2018 04:00
Van woensdag 28 november 2018 23:00 uur tot donderdag 29 november 2018 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Tijdens de werkzaamheden kunnen software clients tijdelijk de verbinding verliezen. Er is geen impact te verwachten op actief telefonieverkeer. Onze engineers zullen na het onderhoud het telefonieverkeer monitoren.

Telefonie platform (Wijziging Security Policy BroadSoft)

Van: 29-11-2018 07:30
Tot: 29-11-2018 08:30
Op donderdag 29 november 2018 van 07:30 uur tot 08:30 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Tijdens dit onderhoud wordt een wijziging op een security policy in BroadSoft doorgevoerd. Na deze wijziging is het niet langer mogelijk zonder authenticatie aan te melden op het BroadSoft platform. Tijdens dit onderhoud is er geen impact op live telefonie diensten.

Call recording

Van: 02-12-2018 11:59
Tot: 03-12-2018 02:00
Van zondag 2 december 2018 23:59 uur tot maandag 3 december 2018 02:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het platform voor Call recording (HIP Recorder portal en KPN Gespreksopnamen portal). Tijdens het maintenance window is de portal niet toegankelijk. Dit heeft geen impact op het opnemen van gesprekken.

Telefonie platform

Van: 03-12-2018 11:00
Tot: 04-12-2018 04:00
Van maandag 3 december 2018 23:00 uur tot dinsdag 4 december 2018 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Tijdens de werkzaamheden kunnen software clients tijdelijk de verbinding verliezen. Er is geen impact te verwachten op actief telefonieverkeer. Onze engineers zullen na het onderhoud het telefonieverkeer monitoren.

Telefonie platform

Van: 04-12-2018 11:00
Tot: 05-12-2018 04:00
Van dinsdag 4 december 2018 23:00 uur tot woensdag 5 december 2018 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Tijdens de werkzaamheden kunnen software clients tijdelijk de verbinding verliezen. Er is geen impact te verwachten op actief telefonieverkeer. Onze engineers zullen na het onderhoud het telefonieverkeer monitoren.

Telefonie platform

Van: 05-12-2018 11:00
Tot: 06-12-2018 04:00
Van woensdag 5 december 2018 23:00 uur tot donderdag 6 december 2018 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Tijdens de werkzaamheden kunnen software clients tijdelijk de verbinding verliezen. Er is geen impact te verwachten op actief telefonieverkeer. Onze engineers zullen na het onderhoud het telefonieverkeer monitoren.

Telefonie platform

Van: 10-12-2018 11:00
Tot: 11-12-2018 04:00
Van maandag 10 december 2018 23:00 uur tot dinsdag 11 december 2018 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Tijdens de werkzaamheden kunnen software clients tijdelijk de verbinding verliezen. Er is geen impact te verwachten op actief telefonieverkeer. Onze engineers zullen na het onderhoud het telefonieverkeer monitoren.

VPS

Van: 19-12-2018 11:59
Tot: 20-12-2018 04:00
Van woensdag 19 december 2018 23:59 uur tot donderdag 20 december 2018 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het VPS platform. Als gevolg van dit onderhoud zullen alle VPS-en gereboot worden. De maximale downtime is 15 minuten. Voor vragen over deze melding kunt u contact opnemen met de afdeling Support.