Calamiteit melden?

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar: 085 - 0646900

Calamiteit melden?

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar: 085 - 0646900

Storingen

Actueel
Storingen
Werkzaamheden

Spoedonderhoud I AM

Van: 20-10-2017 11:00
Tot: 20-10-2017 11:59
Op 20 oktober 2017 van 23:00 uur tot 23:59 uur voeren onze engineers spoedonderhoud uit aan de presence server van I AM. Door de redundante opbouw van de servers hebben de werkzaamheden minimale impact op de diensten van uw klant. Na afloop monitoren onze engineers de betreffende servers.

Beheer Portal

Van: 21-10-2017 11:00
Tot: 22-10-2017 03:20
Op zaterdag 21 oktober 2017 van 23:00 uur tot zondag 22 oktober 2017 03:20 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

Core Netwerk

Van: 24-10-2017 10:00
Tot: 25-10-2017 12:01
Van dinsdag 24 oktober 2017 22:00 tot woensdag 25 oktober 2017 00:01 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Core infrastructuur.
Voorafgaand aan de werkzaamheden leiden engineers het dataverkeer om via alternatieve paden. Hierdoor hebben de werkzaamheden minimaal invloed op de diensten van uw klanten. Tijdens de omschakeling naar de alternatieve paden kunt u mogelijk een korte vertraging of onderbreking ervaren in datastromen (gesprekken/internet) van de volgende diensten: Colo BIT, TC1 en TC2 Tijdservers mSSL KPN xDSL Vodafone Interconnect T-Mobile Interconnect IPVPN Datacenter

Werkzaamheden NDIX

Van: 27-10-2017 12:00
Tot: 27-10-2017 07:00
NDIX heeft aangegeven onderhoud te gaan plegen aan het netwerk in regio Almelo. Gebruikers met een NDIX dienst kunnen een onderbreking van hun verbinding ervaren in het volgende tijdsvak: Vrijdag 27 oktober 2017 00:00 uur tot 07:00 uur. Mocht de verbinding zich niet vanzelf herstellen is mogelijk een herstart van de router op klantlocatie noodzakelijk. Voor vragen of opmerkingen over deze werkzaamheden kunt u contact opnemen.

[OPGELOST] Inkomende en Uitgaande Telefonie

Van: 20-10-2017 07:15
Tot: 20-10-2017 08:55
— update 09:05 uur — Onze engineers zien dat het aantal telefoongesprekken weer normaal is. Uit verder onderzoek blijkt het herstel van alle telefonie. — update 09:00 uur — We zijn herstel van de eerste telefoongesprekken. We onderzoeken de situatie en melden meer zodra de onderzoeken zijn afgerond. — update 08:55 — KPN bereidt spoedwerkzaamheden voor om de storing te verhelpen.
Op dit moment verwachten we dat deze werkzaamheden binnen een half uur zijn afgerond. We wachten verdere informatie af en houden u op de hoogte. — update 08:40 uur — Op basis van het onderzoek van KPN blijkt dat meerdere telecomproviders impact ondervinden van deze verstoring. Het lijkt erop dat het telefonieplatform is geraakt dat de verbinding tussen RoutIT en andere partijen verzorgt.
De storing is geëscaleerd en alle betrokken partijen worden ingeschakeld. Wij houden u op de hoogte. — update 08:00 uur — Onze engineers hebben KPN ingeschakeld voor onderzoek. Het onderzoek richt zich op de telefonie verbinding voor de gesprekken naar andere telecomproviders. Als u VaMo gebruikt kunt u via HIPPER uw mobility uitzetten.
U belt dan met uw vaste toestel of I AM binnen het RoutIT Platform en met uw mobiele toestel buiten het RoutIT Platform. — update 07:45 uur — Uit het eerste onderzoek blijkt dat telefoongesprekken naar ontvangers buiten het RoutIT Platform normaal mogelijk zijn.
Gesprekken van buiten het RoutIT Platform (inkomende gesprekken) en Vast-mobiele gesprekken komen niet aan. We plaatsen een nieuwe update om uiterlijk 08:30 uur — oorspronkelijk bericht — Onze engineers hebben zojuist vastgesteld dat inkomende en uitgaande telefoongesprekken niet tot stand komen.
Binnen het KPNEEN en HIP Platform kunnen gesprekken normaal opgezet worden, maar gesprekken buiten het RoutIT platform lijken op dit moment niet te slagen. Onze engineers zijn direct een onderzoek gestart. We houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN xDSL Amsterdam

Van: 19-10-2017 11:30
Tot: 19-10-2017 02:00
—afmelding 19-10-2017 14:00 uur — KPN meldt dat de verstoring is verholpen. De energievoorziening in de getroffen DSLAM is hersteld. — oorspronkelijke melding 11:30 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een aantal DSLAM’s in de regio Amsterdam. Als gevolg van deze storing zijn KPN xDSL verbindingen mogelijk vertraagd of niet beschikbaar. Engineers zijn bezig met onderzoek en herstel. Wij houden u op de hoogte.  

[OPGELOST] KPN Ethernet verstoring Zwolle

Van: 19-10-2017 09:30
Tot: 19-10-2017 01:30
— afmelding 13:30 uur — KPN meldt dat de dienstverlening is hersteld. — oorspronkelijke melding 09:30 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk in de omgeving van Zwolle Monteurs zijn ingezet voor onderzoek en herstel van de storing. Als gevolg van deze storing zijn de FTTH, XDSL, FTTO en WEAS verbindingen mogelijk niet beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN xDSL en Fiber te Vlaardingen

Van: 19-10-2017 09:30
Tot: 20-10-2017 12:01
— afgemeld 20-10-2017 00:01 uur — KPN meldt dat de verstoring is verholpen. De defect glaskabel is hersteld. — update 19-10-2017 16:30 uur — De oorzaak is een kabelverstoring. De bijgeschakelde engineers zijn inmiddels ter plaatse voor herstelwerkzaamheden. —  update 19-10-2017 13:15 uur — KPN meldt dat de engineers momenteel bezig zijn met onderzoek en dat de oorzaak nog niet is achterhaald. Er worden engineers bijgeschakeld. — oorspronkelijke melding 10:30 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een DSLAM in Vlaardingen. Als gevolg van deze storing zijn KPN xDSL, FTTO en WEAS verbindingen mogelijk vertraagd of niet beschikbaar. Engineers zijn bezig met onderzoek en herstel. Wij houden u op de hoogte.  

[OPGELOST] KPN WOK en WEAS/FTTO verstoring omgeving Nieuw Vennep

Van: 18-10-2017 11:00
Tot: 18-10-2017 02:00
— afmelding 14:00 uur — KPN meldt dat de storing is verholpen. — oorspronkelijke melding 11:00 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk in omgeving Nieuw Vennep. KPN heeft inmiddels monteurs aangestuurd voor herstelwerkzaamheden. Als gevolg van deze storing kunt u problemen ondervinden met WOK en/of WEAS verbindingen. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] DNS

Van: 17-10-2017 04:45
Tot: 17-10-2017 08:30
— afmelding  — KPN bevestigt nu ook dat de verstoring is opgelost. Alle diensten zijn hersteld per 20:20 uur. — update 20:23 uur — Websites getroffen door de storing werken weer. We wachten nog op definitieve bevestiging van KPN NOC.
Ook de 247 Alarm app is weer volledig beschikbaar. — update 20:00 uur — Door de verstoring komen 247 Alarm meldingen niet binnen via de app.
Bij alarmmeldingen nemen onze 247 engineers telefonisch contact op met de eindklant. — update 19:30 uur — KPN NOC heeft deze storing de hoogste prioriteit gegeven en werkt 24×7 aan het oplossen ervan. We kunnen op dit moment nog geen oplostermijn vermelden. Om 21:00 uur volgt een update van de voortgang van deze verstoring. Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijke bericht — Onze engineers hebben vastgesteld dat er momenteel een verstoring is op de DNS servers op domeinen die besteld zijn in de Cloud Portal. Momenteel zijn onze name-servers NS1.routitcloud.nl en NS2.routitcloud.nl niet bereikbaar, hierdoor kunt u onderbrekingen in uw domein gerelateerde services ondervinden.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan websites en e-mail. Engineers zijn momenteel bezig met onderzoek en de leverancier is hiervoor aangestuurd.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Leveringen Telefonie en Beheerportal

Van: 16-10-2017 08:00
Tot: 16-10-2017 12:45
— afmelding 12:45 uur — De beheerportal en leveringen van vaste en mobiele telefonie zijn weer beschikbaar.
De verstoring is afgemeld. — update 12:15 uur — De porteringen en opleveringen voor vaste telefonie zijn weer actief.
Ook de controle en het beheer van blokkeringslimieten zijn beschikbaar.
Het is mogelijk dat de verwerking van gespreksgegevens langer duurt dan u gewend bent. — update 12:10 uur — De Beheerportal is weer actief voor mobiele porteringen en opleveringen.
Onze engineers testen op dit moment de porteringen en opleveringen voor vaste telefonie. — update 11:00 uur — Onze engineers zijn bezig de Beheerportal te herstellen.
Naar verwachting is de Beheerportal aan het begin van de middag beschikbaar. Om uiterlijk 12:00 uur plaatsen we een nieuwe update. — update 10:00 uur — Onze engineers zijn nog bezig met het herstel van de applicatie.
Het blokkeren van SIM kaarten is weer beschikbaar. Om 11:00 uur volgt een update op dit bericht. — update 09:00 uur — Deze verstoring heeft ook impact op vaste telefonie: Vaste porteringen kunnen niet worden afgeroepen via IRMA. Nieuwe telefoonnummers kunnen niet worden opgeleverd. Migraties van vaste telefoonnummers kunnen niet worden uitgevoerd. — update 08:45 uur — Onze engineers zijn nog bezig met het herstel van de applicatie. Volledig herstel van alle functies kan nog enkele uren duren. — oorspronkelijk bericht — Als gevolg van een verstoring kunt u op dit moment geen wijzigingen aanbrengen via de Beheerportal. De volgende functies zijn voor u op dit moment niet beschikbaar: Inzien van gespreksdetails en verbruik van bundels Inzien en/of wijzigen van limieten Blokkeren van SIM-kaarten Als gevolg van deze verstoring kunnen porteringen, nieuwe telefoonnummers en abonnementen niet worden opgeleverd. De oorzaak van de verstoring is bekend en onze engineers werken aan herstel van de applicatie. Om 09:00 uur geven wij u een update van de voortgang.

[OPGELOST] KPN xDSL- en Glasvezelverbindingen

Van: 14-10-2017 05:45
Tot: 14-10-2017 09:00
— afmelding 23:00 — De werkzaamheden zijn afgerond en de storing is afgemeld. — update 21:45 uur — KPN voert spoedwerkzaamheden uit tussen 22:00 en 22:30 uur om de verstoring te verhelpen.
Deze werkzaamheden hebben impact op een aantal verbindingen. Naar verwachting herstellen alle verbindingen direct na afloop van de werkzaamheden. Wij houden u op de hoogte. — update 20:20 uur — Er is een monteur onderweg naar de locatie waar de storing is vastgesteld. Wij houden u op de hoogte. — update 19:39 uur — KPN heeft van meerdere providers storingsmeldingen ontvangen. Het onderzoek door het NOC KPN is in volle gang. — oorspronkelijk bericht —
Onze engineers ontvangen meldingen van verstoring aan KPN xDSL en Glasvezelverbindingen. Samen met engineers van KPN zijn onze engineers een onderzoek gestart naar de oorzaak. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Vertraging internetverkeer

Van: 11-10-2017 09:15
Tot: 11-10-2017 03:00
— afmelding 15:00 uur — De vertraging is verholpen. — update 11:00 uur — Engineers hebben de oorzaak van de vertraging gelokaliseerd.  Het dataverbruik neemt geleidelijk af. — oorspronkelijke melding 09:15 uur — Onze engineers hebben een vertraging van internetverkeer vastgesteld. De vertraging wordt veroorzaakt door een groot aanbod van data. Door de verstoring kunt u mogelijk een korte onderbreking of vertraging van het internetverkeer ervaren. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN Ethernet verstoring Nijkerk

Van: 09-10-2017 02:30
Tot: 09-10-2017 09:00
— afmelding 09-10-2017 21:00 uur — KPN meldt dat de verstoring is verholpen. De energievoorziening is hersteld en hiermee is de oorzaak weggenomen. — oorspronkelijke melding 09-10-2017 14:30 uur — KPN meldt dat de verstoring aan haar netwerk in de omgeving van Nijkerk is terug gekomen. Monteurs zijn ingezet voor onderzoek en herstel van de storing. Als gevolg van deze storing zijn de FTTH, FTTO en WEAS verbindingen mogelijk niet beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Flexseating

Van: 09-10-2017 09:00
Tot: 09-10-2017 11:30
Onze engineers hebben een storing vastgesteld aan de autoprovisioning servers.
Deze servers voorzien telefoontoestellen van een automatische configuratie. Door de verstoring zullen telefoontoestellen van het merk Polycom met een flexseating profiel niet een configuratie ophalen bij opnieuw opstarten of inloggen. Engineers zijn aangestuurd voor het oplossen van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.  

[OPGELOST] KPN Ethernet verstoring Nijkerk

Van: 09-10-2017 08:30
Tot: 09-10-2017 01:30
— afmelding 09-10-2017 13:30 uur — KPN meldt dat de storing is verholpen. — oorspronkelijke melding 09-10-2017 08:30 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk in de omgeving van Nijkerk. Als gevolg van de storing zijn de FTTH, FTTO en WEAS verbindingen mogelijk niet beschikbaar. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Tele2 Glasvezel en Ethernet verbindingen (landelijk)

Van: 05-10-2017 01:30
Tot: 05-10-2017 05:00
— afgemeld 05-10-2017 05-10-2017 17:00 uur — Tele2 meldt dat de verbindingen tussen de knooppunten Amsterdam en Zwolle zijn hersteld.
De getroffen verbindingen zullen weer bereikbaar zijn. — update 05-10-2017 16:15 uur — Tele2 meldt dat het knooppunt in Zwolle is hersteld en dat de getroffen verbindingen weer bereikbaar zullen zijn.
Daarnaast meldt Tele2 dat de storing  in de regio Amsterdam nog niet is hersteld. Hier wordt momenteel aan gewerkt.
Wij houden u op de hoogte. — update 05-10-2017 14:10 uur — Tele2 meldt dat er een knooppunt in Zwolle en Amsterdam te maken heeft met een defecte netwerkcomponent. Hierdoor zijn meerdere verbindingen mogelijk slecht of niet bereikbaar.
Er wordt gewerkt aan een oplossing. Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijke bericht 05-10-2017 13:30 uur— Tele2 meldt een verstoring aan haar netwerk. Als gevolg van de storing zijn landelijk  Tele 2 Extended Ethernet, Fiber verbindingen mogelijk slecht of niet beschikbaar. Engineers hebben de verstoring in onderzoek. Tevens is de leverancier ingeschakeld. Wij houden u op de hoogte via CSP Reporter.

[OPGELOST] Onderbreking KPN Fiber

Van: 05-10-2017 11:15
Tot: 05-10-2017 11:15
Door een verstoring op aggregatie apparatuur van internetverkeer is een deel van de internetverbindingen kortstondig weggevallen. Gebruikers van verbindingen hebben mogelijk een korte onderbreking ervaren. Mocht de verbinding zich niet vanzelf herstellen is mogelijk een herstart van de router op klantlocatie noodzakelijk.

[OPGELOST] Beheerportal

Van: 04-10-2017 04:30
Tot: 04-10-2017 09:30
— afmelding 19:15 uur — Onze engineers hebben de werkzaamheden afgerond. Het is weer mogelijk om eindklant facturen te genereren. — aanmelding 17:00 uur — Door spoedonderhoud aan de beheerportal kunt u op dit moment geen eindklant facturen genereren.
Naar verwachting is de functionaliteit vanaf donderdag 05 oktober weer beschikbaar. We verwachten voor donderdag 05 oktober een update te kunnen geven.

[OPGELOST] Telefonie: Publieke registraties

Van: 03-10-2017 02:30
Tot: 03-10-2017 02:30
— afmelding 14:30 uur — De verstoring werd veroorzaakt door een groot aanbod van data. Hiervoor is een andere CSP melding actief: http://cspreporter.nl — oorspronkelijke melding 14:30 — Wij ontvangen meldingen  dat telefoontoestellen hun (publieke) registratie verliezen. De verstoring is in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Vertraging Internetverkeer

Van: 03-10-2017 02:30
Tot: 03-10-2017 05:00
— afmelding 17:00 uur — De vertraging is verholpen. — update 15:15 uur — Engineers hebben de oorzaak van de vertraging gelokaliseerd op een internetknooppunt. De impact lijkt inmiddels voorbij te zijn. — oorspronkelijke afmelding 14:30 uur — Onze engineers hebben een vertraging van internetverkeer vastgesteld. De vertraging wordt veroorzaakt door een groot aanbod van data. Door de verstoring kunt u mogelijk een korte onderbreking of vertraging van het internetverkeer ervaren. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN WOK en WEAS verstoring omgeving Amsterdam

Van: 02-10-2017 10:30
Tot: 03-10-2017 02:30
— afmelding 14:30 uur — KPN meldt dat na het vervangen van hardware de storing is verholpen. — oorspronkelijke melding 10:30 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk in omgeving Amsterdam. KPN heeft inmiddels monteurs aangestuurd voor herstelwerkzaamheden. Als gevolg van deze storing kunt u problemen ondervinden met WOK en/of WEAS verbindingen. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Leverstraat mobiel

Van: 28-09-2017 09:15
Tot: 28-09-2017 12:20
— Update 12:20 uur — De storing is verholpen. De orders worden nu verwerkt. — Oorspronkelijke bericht — Op dit moment ervaren wij een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen op te leveren Mobiele migraties op te leveren Mobiele upgrades op te leveren Nieuwe abonnementen op te leveren Opheffingen van mobiele modules uit te voeren Het is nog niet bekend hoe lang deze verstoring zal duren.

[OPGELOST] Office 365 verstoring

Van: 20-09-2017 10:00
Tot: 22-09-2017 04:30
— afgemeld 22-09-2017 16:30 uur— Onze leverancier meldt dat de storing is opgelost. — oorspronkelijke bericht — Onze engineers hebben geconstateerd dat er momenteel een storing gaande is binnen de Office 365 Exchange online services.
Hierdoor kunnen Office 365 gebruikers de volgende symptomen ervaren: Vertraagde mail aflevering. Wegvallende verbindingen met Exchange online. Microsoft werkt momenteel aan een oplossing. Een oplostijd is nog niet bekend. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Office 365 verstoring

Van: 19-09-2017 01:30
Tot: 19-09-2017 05:00
— afgemeld 19-09-2017 17:00 uur— Onze leverancier meldt dat de storing is opgelost. — oorspronkelijke bericht — Onze engineers hebben geconstateerd dat er momenteel een storing gaande is binnen de Office 365 Exchange online services.
Hierdoor kunnen Office 365 gebruikers de volgende symptomen ervaren: Vertraagde mail aflevering. Wegvallende verbindingen met Exchange online. Microsoft werkt momenteel aan een oplossing. Een oplostijd is nog niet bekend. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Office 365 verstoring

Van: 18-09-2017 03:45
Tot: 18-09-2017 09:30
— afgemeld 21:30 uur— Onze engineers melden dat de verstoring is opgelost. —aangemeld 15:45 uur— Onze engineers hebben geconstateerd dat er momenteel een storing gaande is binnen de Office 365 Exchange online services.
Hierdoor kunnen Office 365 gebruikers de volgende symptomen ervaren: Vertraagde mail aflevering. Wegvallende verbindingen met Exchange online. Microsoft werkt momenteel aan een oplossing. Een oplostijd is nog niet bekend. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Office 365 verstoring

Van: 18-09-2017 08:30
Tot: 18-09-2017 12:30
— afgemeld 12:30 uur— Onze engineers melden dat de verstoring is opgelost. —aangemeld 08:30 uur— Onze engineers hebben geconstateerd dat er momenteel een storing gaande is binnen de Office 365 Exchange online services.
Hierdoor kunnen Office 365 gebruikers de volgende symptomen ervaren: Vertraagde mail aflevering. Wegvallende verbindingen met Exchange online. Microsoft werkt momenteel aan een oplossing. Een oplostijd is nog niet bekend. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Leverstraat vast en mobiel

Van: 15-09-2017 10:50
Tot: 15-09-2017 11:05
— Update 11:05 uur — De storing is opgelost. U kunt weer vaste porteringen afroepen in IRMA. — Oorspronkelijke melding — Op dit moment ervaren wij een storing in de leverstraat voor vaste en mobiele diensten. Hierdoor is het niet mogelijk om: Vaste porteringen af te roepen via IRMA Nieuwe telefoonnummers op te leveren SIM-wissels uit te voeren Nieuwe mobiele abonnementen op te leveren Onze engineers onderzoeken het probleem. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Tele2 Glasvezel, Ethernet en xDSL verbindingen (landelijk)

Van: 13-09-2017 02:00
Tot: 13-09-2017 02:45
— Afmelding 14:45 uur — Tele2 meldt dat de verstoring aan haar netwerk is opgelost. — Originele melding — Tele2 meldt een verstoring aan haar netwerk. Als gevolg van de storing zijn landelijk Tele 2 Extended Ethernet, Fiber en xDSL verbindingen mogelijk slecht of niet beschikbaar. Engineers hebben de verstoring in onderzoek. Tevens is de leverancier ingeschakeld. Wij houden u op de hoogte via CSP Reporter.

[OPGELOST] Vertraging internet verkeer

Van: 13-09-2017 11:00
Tot: 13-09-2017 04:00
— Afmelding 16:00 uur — Onze engineers melden dat er geen impact meer is van het verkeersaanbod. — Oorspronkelijke melding — Onze engineers hebben een vertraging van internetverkeer vastgesteld op het netwerk. De vertraging wordt veroorzaakt door een groot aanbod van data. Door de verstoring kunt u mogelijk een korte onderbreking of vertraging van het internetverkeer ervaren. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing KPN ticketsysteem en SELT

Van: 11-09-2017 01:00
Tot: 11-09-2017 04:00
Op dit moment ervaart KPN een storing aan een aantal systemen. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Vertraging in het updaten van lopende tickets Aanmaken van nieuwe opleverings- en servicetickets Single Ended Line Test (SELT) niet beschikbaar Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt

[OPGELOST] bereikbaarheid RoutIT Support

Van: 07-09-2017 04:26
Tot: 07-09-2017 04:50
— afmelding 16:50 uur — De stroomstoring is verholpen, RoutIT support is weer volledig bereikbaar. —- oorspronkelijke melding 16:26 uur — Door een stroomstoring is RoutIT Support op dit moment verminderd bereikbaar.
De wachttijden kunnen hierdoor langer zijn dan u gewend bent.
Het RoutIT ticketsysteem is normaal bereikbaar.

[OPGELOST] KPN Ethernet (xDSL/FTTH/FTTB) verbindingen

Van: 07-09-2017 08:30
Tot: 07-09-2017 08:30
— afmelding 15:00 uur — De verstoring is verholpen. Mocht de verbinding niet automatisch herstellen, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten. —update 12:45 uur— KPN meldt dat de impact is weggenomen. Verbindingen herstellen inmiddels. — update 12:00 uur — KPN werkt aan een oplossing. De oplostijd is nog niet bekend. — update 10:00 uur — KPN heeft de verstoring gelokaliseerd. Engineers werken aan een oplossing. Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijke melding 08:30 uur — Onze engineers hebben een verstoring vastgesteld aan een aantal KPN Ethernetverbindingen.
Onze engineers zijn een onderzoek gestart. We houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Cloud DNS servers

Van: 04-09-2017 02:00
Tot: 05-09-2017 11:00
— afmelding 05 september 2017 11:00 uur — De leverancier meldt dat de verstoring is verholpen. Uit controle blijkt dat wij de DNS records kunnen resolven. — update 05 september 2017 09:00 uur — Alle wijzigingen op de DNS records zijn doorgevoerd. Hiermee zijn alle DNS records weer te resolven. — update 04 september 2017 20:00 uur — Engineers werken 24/7 aan een oplossing om deze storing te verhelpen. Op dit moment is er nog geen verwachte oplostijd. Wij houden u op de hoogte. — 04 september 2017 update 17:15 uur — Door de verstoring loopt de queue voor DNS aanpassingen op, met als gevolg dat het langer kan duren voordat uw DNS wijziging is doorgevoerd. De leverancier heeft de verstoring nog in onderzoek. Wij houden u op de hoogte. — oorspronkelijke melding 04 september 2017 14:00 uur — Onze engineers hebben een verstoring vastgesteld aan de Cloud DNS servers. Op de Cloud DNS servers (ns1.routitcloud.nl en ns2.routitcloud.nl) worden enkele records niet juist geresolved.
De leverancier is aangestuurd en heeft het issue in onderzoek. Als workaround kunt u een aanpassing (bijvoorbeeld in prioriteit) maken. Na een wijziging worden de records opnieuw doorgevoerd.

[OPGELOST] Internetstoring RoutIT

Van: 31-08-2017 10:20
Tot: 31-08-2017 10:25
Door een internet storing is RoutIT Support tussen 10:20 uur en 10:22 uur beperkt bereikbaar geweest.
Wij zijn inmiddels weer bereikbaar.

[OPGELOST] KPN Leverstaat mobiel

Van: 31-08-2017 08:00
Tot: 31-08-2017 10:00
— Update 10:00 uur — KPN heeft de storing opgelost. De orders worden nu verwerkt. — Oorspronkelijke melding — Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren Het uitvoeren van SIM-wissels KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring.
Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

Van: 28-08-2017 05:00
Tot: 29-08-2017 01:25
— Update 29 augustus 13:25 uur — KPN heeft de storing opgelost. De orders worden nu verwerkt. — Update 29 augustus 9:00 uur — KPN heeft de storing nog in onderzoek. Ook SIM-wissels worden niet verwerkt door de storing. — Oorspronkelijke melding — Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om mobiele porteringen uit te voeren of nieuwe nummers te activeren. Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.

[OPGELOST] Inkomend telefonie verkeer

Van: 28-08-2017 04:00
Tot: 30-08-2017 05:00
— Update 31 augustus 2017 16:00 uur — Op donderdag 31 augustus 2017 tussen 17:00 uur en 17:15 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het AP-Yealink profiel. Met deze aanpassing voorkomen we dat verstoring op ‘Inkomend telefonie verkeer’ zich nog voordoet. Wij adviseren u om ná het onderhoud de toestellen te herstarten. Na deze herstart is het gewijzigde profiel ingeladen. Bij vragen kunt u contact opnemen met afdeling support. — Update 30 augustus 2017 17:00 uur — Het onderzoek is nog lopende. Er is nog geen oplossingstermijn bekend. Wij houden u op de hoogte. — update 30 augustus 2017 11:00 uur — Onderzoek naar de oorzaak is nog volop gaande. Er is extra expertise ingeschakeld. U ontvangt uiterlijk om 17:00 uur een update. — update 29 augustus 2017 22:00 uur — Engineers van KPN werken nog aan een oplossing. Wanneer u impact heeft van deze verstoring adviseren wij om middels een custom tag de G729 codec volledig te verwijderen, ook wanneer u reeds de G711 codec gebruikt. — update 29 augustus 2017 17:00 uur — KPN werkt 24/7 aan een oplossing. Onderzoek van KPN heeft uitgewezen dat de verstoring alleen optreedt bij gebruik van de G729 codec. Wij adviseren, indien mogelijk, als tijdelijke workaround de G729 codec niet mee te sturen. — update 29 augustus 2017 13:30 uur — KPN heeft voor verder onderzoek de hardware leverancier aangestuurd.
U ontvangt uiterlijk om 17:00 uur een update. —  update 28 augustus 2017 21:30 uur — Onderzoek is nog lopende. Er is nog geen oplossingstermijn bekend. — aanmelding 28 augustus 2017 16:00 uur — Engineers constateren dat inkomende gesprekken op Call Centers, Auto Attendants, huntgroepen en in Call Forwarding scenarios in enkele gevallen direct verbroken worden. KPN heeft de verstoring in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] KPN xDSL-verbindingen

Van: 28-08-2017 03:45
Tot: 28-08-2017 08:30
— afmelding 21:00 uur — Onze engineers melden dat alle verbindingen zijn hersteld. — update 20:30 uur — KPN meldt dat de defecte kabel is hersteld. Verbindingen herstellen inmiddels. — update 16:40 uur — KPN meldt dat een defecte kabel in het datacenter waarschijnlijk de oorzaak is van de verstoring.
Een engineer is onderweg en zal om 18:00 uur in het datacenter aankomen.
Naar verwachting is de storing niet eerder dan 19:00 uur opgelost. Wij houden u op de hoogte. — update 16:00 uur — de meldingen concentreren zich in de regio Midden Nederland.
KPN is ingeschakeld voor onderzoek. — aanmelding 15:40 uur — Onze engineers ontvangen meldingen van uitval van verbindingen.
RoutIT NOC is ingeschakeld om de meldingen te onderzoeken. We houden u op de hoogte.

[OPGELOST] bereikbaarheid RoutIT Support

Van: 24-08-2017 09:45
Tot: 24-08-2017 10:25
—Update 10:25 uur — De stroomstoring is verholpen, RoutIT support is bereikbaar zoals u gewend bent. —Oorspronkelijke melding — Door een stroomstoring is RoutIT Support op dit moment verminderd bereikbaar.
De wachttijden kunnen hierdoor langer zijn dan u gewend bent.
Het RoutIT ticketsysteem is normaal bereikbaar.

Lab Telefonie platform

Van: 19-10-2017 05:00
Tot: 19-10-2017 06:00
Op donderdag 19 oktober  van 17:00 tot 18:00 uur voeren engineers werkzaamheden uit op het Lab Telefonie Platform. De werkzaamheden bestaan uit het installeren van de laatst beschikbare patches. Door de redundante opbouw van het lab platform is er geen impact te verwachten.

IRMA

Van: 19-10-2017 09:00
Tot: 19-10-2017 11:59
Op donderdag 19 oktober 2017 tussen 21:00 uur en 23:59 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan IRMA.
Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met IRMA worden verbroken.
IRMA is direct na de update weer beschikbaar. Wij adviseren u wijzigingen in IRMA op te slaan voordat de update wordt uitgevoerd.
Voor vragen of opmerkingen met betrekking tot dit bericht kunt u contact opnemen.

Spoedonderhoud I AM

Van: 20-10-2017 11:00
Tot: 20-10-2017 11:59
Op 20 oktober 2017 van 23:00 uur tot 23:59 uur voeren onze engineers spoedonderhoud uit aan de presence server van I AM. Door de redundante opbouw van de servers hebben de werkzaamheden minimale impact op de diensten van uw klant. Na afloop monitoren onze engineers de betreffende servers.

Beheer Portal

Van: 21-10-2017 11:00
Tot: 22-10-2017 03:20
Op zaterdag 21 oktober 2017 van 23:00 uur tot zondag 22 oktober 2017 03:20 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

Core Netwerk

Van: 24-10-2017 10:00
Tot: 25-10-2017 12:01
Van dinsdag 24 oktober 2017 22:00 tot woensdag 25 oktober 2017 00:01 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Core infrastructuur.
Voorafgaand aan de werkzaamheden leiden engineers het dataverkeer om via alternatieve paden. Hierdoor hebben de werkzaamheden minimaal invloed op de diensten van uw klanten. Tijdens de omschakeling naar de alternatieve paden kunt u mogelijk een korte vertraging of onderbreking ervaren in datastromen (gesprekken/internet) van de volgende diensten: Colo BIT, TC1 en TC2 Tijdservers mSSL KPN xDSL Vodafone Interconnect T-Mobile Interconnect IPVPN Datacenter

Werkzaamheden NDIX

Van: 27-10-2017 12:00
Tot: 27-10-2017 07:00
NDIX heeft aangegeven onderhoud te gaan plegen aan het netwerk in regio Almelo. Gebruikers met een NDIX dienst kunnen een onderbreking van hun verbinding ervaren in het volgende tijdsvak: Vrijdag 27 oktober 2017 00:00 uur tot 07:00 uur. Mocht de verbinding zich niet vanzelf herstellen is mogelijk een herstart van de router op klantlocatie noodzakelijk. Voor vragen of opmerkingen over deze werkzaamheden kunt u contact opnemen.

Beheer Portal

Van: 29-10-2017 12:01
Tot: 29-10-2017 03:00
Op zondag 29 oktober 2017 van 0:01 uur tot zondag 29 oktober 2017 03:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

Telefonie platform

Van: 30-10-2017 11:00
Tot: 31-10-2017 04:00
Van maandag 30 oktober 2017 23:00 uur  tot dinsdag 31 oktober 2017 04:00  wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform.
De werkzaamheden bestaan uit het installeren van software upgrades. Vanwege de redundante opbouw van het Telefonie Platform, hebben de werkzaamheden geen impact op de beschikbaarheid van de dienst.

KPN xDSL- en FttH-verbindingen

Van: 31-10-2017 11:00
Tot: 01-11-2017 06:00
Van 31 oktober 2017 23:00 uur tot 01 november 2017 06:00 uur wordt er onderhoud gepleegd op KPN Routers verantwoordelijk voor connectivity diensten. Tijdens het onderhoudswindow kunt u downtime verwachten. Uw verbindingen zullen zich na het onderhoud automatisch herstellen. Mocht de verbinding na 2 uur niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

Werkzaamheden NDIX

Van: 01-11-2017 12:00
Tot: 01-11-2017 07:00
NDIX heeft aangegeven onderhoud te gaan plegen aan het netwerk in regio Deventer. Gebruikers met een NDIX dienst kunnen een onderbreking van hun verbinding ervaren in het volgende tijdsvak: Woensdag 1 november 2017 00:00 uur tot 07:00 uur. Mocht de verbinding zich niet vanzelf herstellen is mogelijk een herstart van de router op klantlocatie noodzakelijk. Voor vragen of opmerkingen over deze werkzaamheden kunt u contact opnemen.

Werkzaamheden NDIX

Van: 01-11-2017 12:00
Tot: 01-11-2017 06:00
NDIX heeft aangegeven onderhoud te gaan plegen aan het netwerk in regio Utrecht-Groenekam. Gebruikers met een NDIX dienst kunnen een onderbreking van hun verbinding ervaren in het volgende tijdsvak: Maandag 6 november 2017 00:00 uur tot 07:00 uur. Mocht de verbinding zich niet vanzelf herstellen is mogelijk een herstart van de router op klantlocatie noodzakelijk. Voor vragen of opmerkingen over deze werkzaamheden kunt u contact opnemen.

KPN xDSL- en FttH-verbindingen

Van: 02-11-2017 11:00
Tot: 03-11-2017 06:00
Van 02 november 2017 23:00 uur tot 03 november 2017 06:00 uur wordt er onderhoud gepleegd op KPN Routers verantwoordelijk voor connectivity diensten. Tijdens het onderhoudswindow kunt u downtime verwachten. Uw verbindingen zullen zich na het onderhoud automatisch herstellen. Mocht de verbinding na 2 uur niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

KPN leverstraat (FTTH, xDSL)

Van: 03-11-2017 11:00
Tot: 04-11-2017 03:00
Van vrijdag 03 november 2017 23:00 uur tot zaterdag 04 november 2017 03:00 wordt er onderhoud gepleegd aan de WBA leverstraat. Als gevolg van dit onderhoud kunnen er tijdens het onderhoudswindow geen bestellingen geplaatst worden voor FTTH & xDSL connectivity producten.